Gamle galopphingsten Steve´s Friend

C

Carolrita

Är det någon här som har ett fullblod efter denna hingst??
Min varmblodsmärr på 20år har några avkommor efter en hingst,som är efter Steve´s Friend och han är registrerad som travare!
 
Jag kan inte se att det funnits någon travare vid namn steves friend. Dock känner jag till fullblodshingsten Steves Friend mycket väl.
 
Men hallå, jag menar att hingsten Nit är efter Steve´s Friend och han är efter mamman med travstam och blev reggad som travare ändå. Frysmärkt och har några avkommor själv..
Ber om ursäkt om jag varit lite otydlig.. :smirk:
 
Min Royal är efter Steve´s Friend och är ett engelskt fullblod :)
 
Jag red några avkommor till Steves Friend för längre sedan. Jag gillade dem, speciellt en blev jag väldigt förtjust i, men hon såldes som ridhäst sedan.
 
Jag vet ett sto som heter Steive Paus, som var efter denna hingst. Hon användes till fälttävlan.
 
Hade tidigare ett sto som hade Steve´s Friend som morfar.
Ett härligt sto, mycket frammåtanda och spring i benen! :D
Hon har halvblodsfar; Ganesco (som lämnade mycket trevluga avkommor) Och kombinationen med fullblod belv lyckad.
Hon tävlade hoppning, och såldes sedan som fälttävlanshäst.
 
Har ett sto med morfar Steve´s Friend! Har även haft en vallack efter samme, han var otroligt söt men väldigt tittig. SF har gett, vad jag hört, väldigt bra ridhästar- har dock aldrig hört talas om någon med travstam! Intressant!
Någon som vet var Mr Rea finns, är efter S F född -90 -91? Uppfödd på fd Ljungstorps stuteri...
 
Hejsan!

Jag har en val. efter SF, vore tacksam for bilder pa SF om nagon har det. Befinner mig i utlandet och har inte alla bokstaver pa mitt tangentbord. Hoppas att ni forstar anda.

Cissi
 
Min gamla märr som är utlånad numera. Har sammanlagt 7 avkommor hon är 20år gammal.
Men två av dom är efter hingsten Nit och han (Nit) är efter Steve´s Friend och mamman är travare. Blev reggad som travare, bara för att "förbättra" travarrasen genom att springa snabbt (fullblodets snabbhet kan man säja).
Se på travaren Human Behaviour, han är efter en fullblodshingst och mamman travare. Detta visar sig ju att det fungerar. Tyvärr är det inte godkänt längre.
Men hingsten Nit -aldrig startad i ngt travlopp- har många avkommor. Man kan även kolla det på STC...
Sen har även uppfödaren flera stycken efter galoppstam,tror jag. De flesta är 25%fullblod :)
Ganska komiskt,va??
 

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 458
Senast: Karoliten
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 298
Avel Finns det något register eller liknande (typ tävlingsregister) på gamla hingstars avkommor? Nu pratar jag då om SWB-hingstar på 1950-...
2
Svar
29
· Visningar
2 842
Senast: sussisus
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp