Gammal travhäst hittades övergiven

Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

..och inte du heller då antar jag i o m att du vet om hur hästen har det..men ändå inte gett den husrum eller åtminstone mat??

Jag skulle inte klara av att ha en häst i "min" skog som gick helt övergiven.
Hade jag inte kunnat ta den själv så ringer jag Djurskyddet eller SHV givetvis!

Om det du säger är sant så är det fruktansvärt gjort av ägaren men jag står lite undrande över hur ni andra klarar av att veta om det här men ändå inget göra..?

Måste bara instämma :eek: ... Men GÖR nåt människa!

Jag tog av mitt dyrköpta hö & gav till 11 st hungriga hästar som ägaren inte iddes ta hem från MITT söndertrampade bete. Dyrt eller ej så kan man ju inte bara se på när de svälter :crazy:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Varför ska alla alltid tro det värsta.....
det betyder att om min häst skulle råka bli skrämd i hagen och rymma iväg, då har jag alltså kastat honom på sophögen..... trots att jag skulle leta hur länge som helst...... ni som tror sånt borde skämmas och det ordentligt.!!!!!!!!!!!!!!
Mia
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Fruktansvärt hur kan detta hända? Sätt ut en annons där man ger bort hästen eller vadsomhelst men att bara släppa iväg den och inte by sig :S det är ju tur att det har varit ganska mildt de senaste veckorna.

Avliva är nog bättre än skänka bort

Nirak
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

men jag och flera andra grannar har ringt djurskyddet flera gånger.. dom kommer ut och tittar till hästen men säger att dom inte kan göra nått :mad: fattar inte varför:confused: så vi har iaf försökt att hjälpa hästen men eftersom djurskyddet inte tar hand om hästen så finns de inte så mkt mer vi kan göra.. frivilliga grannar som har hästar har frågat om dom kan få ta hand om hästen men djurskyddet säger att man inte bara kan ta någons häst sådär..
så va ska man göra:( och folk har gett den hö och sånt men i längden så funkar ju inte de heller.. den måste ju få nånstans att bo
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Även om den som hittat hästen påstått att hästen är övergiven, spelar det faktiskt ingen roll. Media har en skyldighet att kontroller sanningshalten i ett påstående innan dom sätter det i tryck.

/Camilla

Jasså har dom? Den föreläsningen måste jag ha missat på Media och kommunikationsvetenskapliga programmet de senaste fyra åren på universitetet. ;)

// M
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

i skogen typ nån mil från vårat stall är de en liten gård.. hon som bodde där har flyttat men hon har lämnat en häst kvar som hon inte fick såld..:eek: asså hur kan man bara lämna ett djur och bara släppa den i skogen så den får klara sig själv :confused: hästen har gått lös sen i november så hela vintern har den gått utan mat och vatten i skogen :eek: de är ganska mycket snö här också så hästen har ju inte kunnat få tag i nått ätbart.. blir så ledsen när ingen verkar bry sig.. :( :(

men hallå:eek: du då! vad gör du åt saken?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

..och inte du heller då antar jag i o m att du vet om hur hästen har det..men ändå inte gett den husrum eller åtminstone mat??

Jag skulle inte klara av att ha en häst i "min" skog som gick helt övergiven.
Hade jag inte kunnat ta den själv så ringer jag Djurskyddet eller SHV givetvis!

Om det du säger är sant så är det fruktansvärt gjort av ägaren men jag står lite undrande över hur ni andra klarar av att veta om det här men ändå inget göra..?

Håller med :devil:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

läste inte alla inlägg men får ni ingen kontakt med gamla ägaren??? jag hade tagit in hästen i mitt stall ändå sen hade dom kunnat anklaga mig pga av jag tar hand om en övergiven häst, hade inte spelat mig någon roll.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

asså folk kan ju verkligen inte läsa.. ni läser bara de första jag har skrivit om att en häst är övergiven... sen gnäller ni hela tiden över att jag inte gör nått men om ni fortsätter läsa de andra inlägget jag skrev så får ni en förklaring,, men eftersom ni tydligen inte såg den så förklarar jag igen......


--------------------------------------------------------------------------------

''men jag och flera andra grannar har ringt djurskyddet flera gånger.. dom kommer ut och tittar till hästen men säger att dom inte kan göra nått.. fattar inte varför?? så vi har iaf försökt att hjälpa hästen men eftersom djurskyddet inte tar hand om hästen så finns de inte så mkt mer vi kan göra.. frivilliga grannar som har hästar har frågat om dom kan få ta hand om hästen men djurskyddet säger att man inte bara kan ta någons häst sådär..
så va ska man göra?? och folk har gett den hö och sånt men i längden så funkar ju inte de heller.. den måste ju få nånstans att bo''


fattar ni??:mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Jag tvivlar på att någon polismyndighet i hela sverige skulle ta seriöst på en anmälan ifall ni bara gick och hämtade hästen och stallade upp den och blev anmälda för det.

Ta hem hästen.


Dvs. om den nu verkligen Är övergiven.

Hur vet ni att det inte är ngn. ägare som kommer och ser till den varje dag?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Jag tvivlar på att någon polismyndighet i hela sverige skulle ta seriöst på en anmälan ifall ni bara gick och hämtade hästen och stallade upp den och blev anmälda för det.

Ta hem hästen.


Dvs. om den nu verkligen Är övergiven.

Hur vet ni att det inte är ngn. ägare som kommer och ser till den varje dag?


den går lixom lös i skogen.. hur många släpper sina hästar i skogen så dom får va fria bara för att man inte får den såld???:crazy: den är lixom som en vildhäst kan man säga..
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Har du inga bilder på den då? Så du kan visa upp?

Hur gammal verkar den vara?

Jag har svårt att tänka mig att polisen inte skulle göra ngt. om ni ringde.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

*KL*

Vad då ras? det är ju en travare eller har jag missat nåt :confused:

// M
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Har du inga bilder på den då? Så du kan visa upp?

Hur gammal verkar den vara?

Jag har svårt att tänka mig att polisen inte skulle göra ngt. om ni ringde.


nej jag har inga bilder och jag vet inte hur gammal den är
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Kan du säga vilken färg den har.
Hur hög den är Ungefär.
Om den ser ut att vara ett varmblod, kallblod, ponny, halvblod, fullblod...?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

nej jag har inga bilder och jag vet inte hur gammal den är

Kan du inte PM:a mig och berätta lite mer?
Jag kan helt klart tänka mig att komma och "bryta mot lagen"!!!

Bättre att den bor hos mig på lösdrift och med mat och omvårdnad än att den går vind för våg i nån skog. :crazy:

// M
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 388
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 472
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 444
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Travhästen Nisse i Fensbol har många strängar på sin lyra. Förutom att tävla gillar han att skriva böcker - i dagarna gör...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp