Kloka buke, jag behöver råd!

Verkar som att A har tänkt försöka komma undan, för en liten stund kom hen till och med och frågade mig en sak om kunden som hen inte gillar att jag lyckats så bra med. Det var nog första gången någonsin som A pratade direkt till mig och dessutom lät trevlig.
 
Håller med de övriga om att det var ett ganska bra bevis på en svak chef :meh:

Sätt krav på chefen, fråga varannan dag i varje fall hur det går. Tar chefen tag i detta så hinner man få reda på mycket info/agera på 2 dagar...
 
Verkar som att A har tänkt försöka komma undan, för en liten stund kom hen till och med och frågade mig en sak om kunden som hen inte gillar att jag lyckats så bra med. Det var nog första gången någonsin som A pratade direkt till mig och dessutom lät trevlig.
Vilket antinge är början till en förbättring Eller så är A stukad en stund och så blir det likadant igen om ett tag.

Orkar du så avvakta en stund och se om den nya attityden håller i sig?
 
Vilket antinge är början till en förbättring Eller så är A stukad en stund och så blir det likadant igen om ett tag.

Orkar du så avvakta en stund och se om den nya attityden håller i sig?

ja det känns mest som ett spel för gallerit, känns väldigt falskt. Och jag sa till chefen nu att hon inte får släppa det trots att A vänt om nu, för att det kan lika gärna vara tillfälligt för att hen tror att jag kommer släppa det då.

så jag hoppas att förändringen håller i sig, för idag har det verkligen vart helt galet vad A pratar med. Hen tar kontakt och diskuterar!
 
Sök upp skyddsombudet på din arbetsplats. Detta är ju ett solklart fall gällande din psykosociala arbetsmiljö. Skyddsombuden är (ofta valda av den fackliga organisationen) skyddsombud för ALLA på arbetsplatsen, oavsett facklig tillhörighet.... Så prata med skyddsombudet....

Precis - ta kontakt med arbetsplatsens skyddsombud/arbetsmiljöombud NU och förklara läget - oavsett hur trevligt A beter sig nu och en tid framöver. Du vet aldrig när personen återfaller till gamla synder...
(Ett sådant ombud måste enligt Arbetsmiljölagen finnas på alla arbetsplatser med fem anställda eller fler.)
Jag tycker dessutom att du ska ha med dig ombudet som stöd vid mötet med chefen och A - ett möte som jag tycker att du ska kräva oavsett hur A beter sig!

Har varit i en liknande situation som din och tycker absolut att du ska ta hjälp!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 991
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 690
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 000
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp