Gammal travhäst hittades övergiven

Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Kan du säga vilken färg den har.
Hur hög den är Ungefär.
Om den ser ut att vara ett varmblod, kallblod, ponny, halvblod, fullblod...?

jag har inte sett den än men de är en stor häst iaf
när hon skulle flytta från gården och skulle sälja alla sina hästar så har jag flera kompisar i mitt stall som köpt hästar från henne eftersom dom inte fick mat.. men tyvärr blev den här hästen aldrig såld och blev därför lämnad kvar, det är många som har sett hästen så de är ingen lögn iaf..
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

om du kan läsa så skrev jag vad vi har försökt att göra så läs de innnan du anklagar folk:mad:

och du sover gått om natten!! jag tycker verkligen inte att du gjort tillräckligt lite civil olydnad skuller vara på sin plats här:devil:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

och du sover gått om natten!! jag tycker verkligen inte att du gjort tillräckligt lite civil olydnad skuller vara på sin plats här:devil:


hmm undar om du kan göra allt så perfekt själv..
men men kom hit å hämta hästen du som är så duktig
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

hmm undar om du kan göra allt så perfekt själv..
men men kom hit å hämta hästen du som är så duktig

Jag är säker på att om hon nu bodde granne med dig så skulle hon hämta in hästen under tak.

OM du itne har eget stall kanske dte inte är så lätt för dig men att inte göra någonting gör att den här historien blir lite för fantasirik.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

den går lixom lös i skogen.. hur många släpper sina hästar i skogen så dom får va fria bara för att man inte får den såld???:crazy: den är lixom som en vildhäst kan man säga..

Tycker det låter mysko. Alldeles lös i skogen? Hade det varit någon av mina, hade de sökt upp närmsta hästägande gård på fem röda och då är det ändå en bra bit dit.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

vet en häst där min pappa bor som gått lös på skogen i flera år utan att söka sig till andra hästar. Den har sällskap av en hängbukssvinsgalt. De håller sig i skogarna och fälten runt gården.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

orkar inte snacka mer om de här.. allt man gör är ju fel iaf..
PS: de går kor lösa i skogarna oxå om ni vill att jag ska ta hand om dom oxå.. de är väl bäst
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

vet en häst där min pappa bor som gått lös på skogen i flera år utan att söka sig till andra hästar. Den har sällskap av en hängbukssvinsgalt. De håller sig i skogarna och fälten runt gården.


Men är det någon som tar hand om den hästen?

En häst som släpps vind för våg och smo inte blir omskött, och inte får foder, brukar söka upp hästkompisar och mat.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

orkar inte snacka mer om de här.. allt man gör är ju fel iaf..
PS: de går kor lösa i skogarna oxå om ni vill att jag ska ta hand om dom oxå.. de är väl bäst

Snarare så att det du säger låter lite väl "Min häst serie" i mina öron men det kan ju vara sant för den skull.

Och vem äger korna?
Samma kvinna? Eller är hästen hos korna och käkar av deras mat?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Tror att den får hö i ladugården på vintern, annars går den helt fritt. Mat saknar den inte för den är fet som ett troll. Vet inte om ägaren kommer i närheten av den ens. Jag vågar iaf inte gå för nära grisen som alltid finns vid hästens sida. Jag har oxå funderat på varför den inte kilar iväg till andra hästar. De närmaste är bara 2-3 km därifrån. Taskiga hovar kanske?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Snarare så att det du säger låter lite väl "Min häst serie" i mina öron men det kan ju vara sant för den skull.

Och vem äger korna?
Samma kvinna? Eller är hästen hos korna och käkar av deras mat?


vadå "Min häst serie" ?? skulle jag hitta på allt eller vadå??
varför skulle nån människa i världen hitta på att hästar å kor går lösa i skogen utan mat och ingen som bryr sig om dom...
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

vadå "Min häst serie" ?? skulle jag hitta på allt eller vadå??
varför skulle nån människa i världen hitta på att hästar å kor går lösa i skogen utan mat och ingen som bryr sig om dom...

Jag vet inte varför människor gör sådant.

Jag säger inte att det är säkert att du är en av dom. Säger bara att det är så det låter.

Men upp med ett par bilder så tror jag dig.

Annars kan du ju tippsa tidningen om det hela...

Och ringa svenska hästars värn.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

vadå "Min häst serie" ?? skulle jag hitta på allt eller vadå??
varför skulle nån människa i världen hitta på att hästar å kor går lösa i skogen utan mat och ingen som bryr sig om dom...

Ja man kan ju undra...jag har ju PM:at dig för att försöka få mer info liksom...men inget svar har jag fått...????

Jag kan åka och hämta den där hästen och ta hand om den tills bättre lösning uppstår...men...jag behöver ju en hel del mer info innan det kan ske!!!!

Det räcker att jag får reda på minsta lilla så kan jag göra egna efterforskningar sedan.

// M
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Ja man kan ju undra...jag har ju PM:at dig för att försöka få mer info liksom...men inget svar har jag fått...????

Jag kan åka och hämta den där hästen och ta hand om den tills bättre lösning uppstår...men...jag behöver ju en hel del mer info innan det kan ske!!!!

Det räcker att jag får reda på minsta lilla så kan jag göra egna efterforskningar sedan.

// M


jag har skickat svar till dig :mad:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Jag vet inte varför människor gör sådant.

Jag säger inte att det är säkert att du är en av dom. Säger bara att det är så det låter.

Men upp med ett par bilder så tror jag dig.

Annars kan du ju tippsa tidningen om det hela...

Och ringa svenska hästars värn.


hehe så jag ska ut i skogen å leta kossor nu oxå..

PS: hästen är borta vet inte vart den är längre antingen har någon hämtat den eller så har den gått iväg nånstans i skogen..
ingen som har sett hästen på länge
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

hehe så jag ska ut i skogen å leta kossor nu oxå..

PS: hästen är borta vet inte vart den är längre antingen har någon hämtat den eller så har den gått iväg nånstans i skogen..
ingen som har sett hästen på länge

Seriöst! Min häst tiding över det hela!
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Seriöst! Min häst tiding över det hela!

tro va du vill men du kan ju komma hit någon gång så kan du ju fråga vilken människa som helst här omkring eftersom alla i stan vet om att de går en häst lös i skogen..

PS: du behöver inte va tjurig på mig.. vi och många andra har ringt djurskyddet men dom gör inget.. och folk ger den mat och tar hand om den men de funkar ju inte i längden om du fattar
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Men varför ringde ni inte svenska hästars värn?


vi har försökt me allt..
spelar ingen roll va man gör

och ni tror ju inte på mig att de går en lös häst i skogen så vf bryr du dig??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 337
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 361
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Travhästen Nisse i Fensbol har många strängar på sin lyra. Förutom att tävla gillar han att skriva böcker - i dagarna gör...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp