Gammal travhäst hittades övergiven

Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

För att jag inte tror dig så "bryr" jag mig.

Jag kan ju ha fel.
Bevisa motsattsen och jag ska inte vara sen att säga "Stackars häst, du hade rätt".

men det komemr inte att göra att jag tycker du handlat rätt.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

För att jag inte tror dig så "bryr" jag mig.

Jag kan ju ha fel.
Bevisa motsattsen och jag ska inte vara sen att säga "Stackars häst, du hade rätt".

men det komemr inte att göra att jag tycker du handlat rätt.

hur ska jag kunna bevisa de??

eftersom hästen inte är kvar så är de inte så lätt
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Du "orkar" inte maila informationen igen till minternet och hästen har lägligt helt plötsligt försvunnit.

Ingen är orolig över det utan ni verkar tycka att det är helt ok.

Återigen. Sagor.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Du "orkar" inte maila informationen igen till minternet och hästen har lägligt helt plötsligt försvunnit.

Ingen är orolig över det utan ni verkar tycka att det är helt ok.

Återigen. Sagor.


orkar inte försöka få er att fatta:mad: om jag kanske skulle ha skrivit så istället.........

men ni får tro att de är en liten påhittad saga om ni vill

men eftersom hästen är borta så får vi väl hoppas att djurskyddet har tagit hand om hästen..

fattar fortfarande inte vf ni är arga på mig å säger att jag ljuger om allting:eek:

jag hyr stallplats och det finns ingen plats här + att jag kanske inte har råd att ta hand om en häst till när jag redan betalar flera tusen för dom hästar jag har..

en sak att tillägga är att de är ont om stallplatser här omkring så det är svårt att hitta någonstans för hästen att bo..

eftersom folk har gett den mat och pratat me sjurskyddet och allt möjligt och ingenting händer vad ska man göra mer??

frågar er eftersom ni är så himla duktiga på allting verkar de som..
vi som försöker ta hand om hästen gör ju fel hela tiden så ni kan ju ge lite tips;) ;)
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Det är inte en fråga om att göra fel.

Men en fråga är, vems är de lösa korna i skogen? Kan det vara så att hästens ägare kommit överenns med koägaren om att den fick gå med korna?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Det är inte en fråga om att göra fel.

Men en fråga är, vems är de lösa korna i skogen? Kan det vara så att hästens ägare kommit överenns med koägaren om att den fick gå med korna?

de är en bonde som äger korna och hans kor rymde i somras och han kunde inte fånga in dom igen så dom går lösa i skogen (och en gång sprang dom ut på E22:an):eek:

men vadå?? menar du att dom skulle ha kommit överenns med varandra om att släppa hästen och korna lösa i skogen??:eek: i sånna fall skulle dom väl ha släppt dom i en stor hage.. eller??
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Och polisen reagerar inte över detta?

Himmel, jag skulle inte vilja bo var du bor.
Låter som vilda western utan lagar eller poliser som bryr sig.
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

de är en bonde som äger korna och hans kor rymde i somras och han kunde inte fånga in dom igen så dom går lösa i skogen (och en gång sprang dom ut på E22:an):eek:

men vadå?? menar du att dom skulle ha kommit överenns med varandra om att släppa hästen och korna lösa i skogen??:eek: i sånna fall skulle dom väl ha släppt dom i en stor hage.. eller??

så nu struntar han bara i kossorna och låter dom gå i skogen? är dom kvar i skogen nu eller har dom också försvunnit?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

så nu struntar han bara i kossorna och låter dom gå i skogen? är dom kvar i skogen nu eller har dom också försvunnit?

tror att dom är kvar i skogen nånstans men bonden får inte tag i dom..
han brukar åka runt me bilen på grusvägarna i skogarna och leta efter dom men som sagt han får inte tag i dom
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

håller med! låter verkligen som vilda western.. :crazy:

joo kanske de

de är ju en tjur och 3 kor som går lösa
och tjuren är inte så rolig att möta i skogen när man är ute och rider.. min ponny är livrädd för den :crazy:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Förrymda kor är i det närmaste omöjligt att få ordning på, om dom varit lösa några dagar. Dom blir snabbt förvildade, och då skygga och aggresiva.
Har hört grannbonden berätta åtskilliga historier i den vägen. Oftast har det slutat med att man tvingats skjuta kon.

LIA
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Förrymda kor är i det närmaste omöjligt att få ordning på, om dom varit lösa några dagar. Dom blir snabbt förvildade, och då skygga och aggresiva.
Har hört grannbonden berätta åtskilliga historier i den vägen. Oftast har det slutat med att man tvingats skjuta kon.

LIA

Yeah äntligen någon som verkar tro på mig ;) ;)

hehe dom här korna rymde väl i september någon gång så dom är väldigt skygga och tjuren väldigt aggresiv:crazy:
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Vanligtvis brukar bonden, som LIA säger, skjuta korna.


Tar inte bort faktumet att ingen reagerar genom att fånga in hästen.

Du vet inte vad det är för ras? En travare? Ett halvblod? En ponny?
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

Vanligtvis brukar bonden, som LIA säger, skjuta korna.


Tar inte bort faktumet att ingen reagerar genom att fånga in hästen.

Du vet inte vad det är för ras? En travare? Ett halvblod? En ponny?

tror någon sa att de va en travare.. är inte 100% säker
men en stor häst är det iaf
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

där är min älskade saknade häst fick så ont i hjärtat när ja läste annonsen vaf sålde ja henne till dom j+vla svinen, vet någon var älskade nella är??????? har letat efter henne men hittar inte henne

mvh lessen tjej
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

tro va du vill men du kan ju komma hit någon gång så kan du ju fråga vilken människa som helst här omkring eftersom alla i stan vet om att de går en häst lös i skogen..

kan du inte skriva var du bor då? då de säkert finns bukare från samma trakt som dig som kan intyga sanningshalten...
 
Sv: Gammal travhäst hittades övergiven

där är min älskade saknade häst fick så ont i hjärtat när ja läste annonsen vaf sålde ja henne till dom j+vla svinen, vet någon var älskade nella är??????? har letat efter henne men hittar inte henne

mvh lessen tjej

Ring till kommunen och hör (Staffanstorp). Eller testa söka på "Kurt Hansson" i staffanstorp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 337
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 361
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Travhästen Nisse i Fensbol har många strängar på sin lyra. Förutom att tävla gillar han att skriva böcker - i dagarna gör...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp