Gammla klinker träns här tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 8 260
M

-moa-

Edit: jag vet, gamla stavas med ett 'm'....tyvärr tryckte jag fel och det gick ju inte ändra rubriken nu.

Jag försökte hitta bilder på den orginal gammla typen av klinker pannband (eller nosgrimmor) som fanns på -90 talet, men utan resultat.

Jag kan inte hitta några sånna som säljs nya, och undrar varför dom inte görs så längre!?

Iallafall, dom jag menar är dom som var som små 4-sidiga pyramider i formen, tror dom var solida, inte ihåliga liksom.
Fanns i silver eller mässing.

Så in med era gamla träns bilder här snäääääälla!
Eller om nån vet samma fast ny!

Men det är den formen jag är ute efter, orginalet liksom (jag har aldrig sett några andra former då på -90 talet när man hade ponny)

För övrigt tycker jag dom är snygga och ångrar starkt att jag inte har kvar dom!

Sv: Gammla klinker träns här tack!

Jag har för mig att de hade ett pullarträns på H**ks med den sortens klinker för nåt år sen, men hittade inget nu...

Jag har haft ett sådant, ska kolla på måndag om jag har kvar det i mina gömmor. Hade klinker på både pannband och nosgrimma, pyramidformade... vi kallade det för nit-träns :)

Ja snälla kolla :)

Ja visst kallande man dom för det, jag säger fortfarande det haha men är ju 'ingen' som fattar vad jag menar då hihi så tänkte är bäst att skriva klinker i rubriken.

Ooooh vad jag vill ha sånt igen, dom är så fina ju, fattar inte varför dom inte görs i orginal än?!
Om man ska ha retro trend så är det ju smart att ta lite halvt orginal form på sånt tycker jag men men verkar ju sälja bra ändå iof...bara inte till mig ;)

Jag ett vääääldigt gamalt klinker träns, som jag dock förlagt pannbandet till :(
Det är svart med acchen och har silver klinker på både pannband och nosgrimma :)

Har bilder någonstans som jag nog kan ladda upp :)

jag hade båda pannband och nosgrimmor på den tiden men det var inga pyramidformade klinker (btw engelska efter clincher) utan stora rundade. vilket jag tycker är snyggast! så det har nog inget att göra med årtalet utan märket.

Hmm rundade har jag nog aldrig sett....det lät intressat.
Undrar varför jag inte sett dom då...men jag hade ju kompisar som hade alla möjliga märken och liksom 'alla' hade ju dom där som jag menar...skumt.

Det här måste jag gå till botten med!

Förstår inte riktigt. Menar du att de clincher-träns som säljs nu är annnorlunda än på 90-talet?

Jag får iallafall upp massvis med träffar om jag söker på clincher bridle men det är kanske fel sort?

Japp, dom både jag och mina vänner från förr kommer ihåg dom så är inte att jag inbillar mig.
Dom 'alla' hade då var 4sidiga små pyramider i formen (är väl den bästa beskrivningen jag kan komma på) och det var nog den enda sorten jag ens sett då.

Måste fråga om nån av dom har kvar nåt gammalt pannband elelr nåt som jag kan fota haha

Kolla Treadstone, de har ett silver clincher träns, om det är sånt du menar?

Senast ändrad:

Detta måste jag missat när det var inne. Det låter på beskrivningen som om det är såna nitar som satt på alla nitarmband på 80-talet, när hårdrocken var som störst. Stämmer det? Är det någon som har bild?

Här är ett jag hade till min förra häst :laugh:
trnset.jpg

Tycker det var as snyggt, vet att det fanns något nytt från Treadstone jag tyckte var riktigt snyggt också =)
Hade tänkt köpa det men sen blev hästen såld :(

iaf detta skulle enligt förra ägaren vara från början av 90-talet, och vad jag kunde se så kunde det nog stämma =O
Men med lite kärlek så blev det super fint =)
Bilden gör det inte rättvisa alls....

*Läste tråden nu, och detta var tydligen inte riktigt det du menade :P

Senast ändrad:

Ja exakt sånna som man fortfarande kan hitta på typ bälten nu om tiden som är rock inspirerade haha

E_lin_a & NotlikeI: fina träns men inte exakt vad jag menar tyvärr haha

Sådana hade min gamla stallchef också. Slutet av 80- början på 90talet tror jag att de var störst :)

Själv gillar jag de klinkertränsen med lite större rundlar än de små som görs nu....

Snyggt!! Nu förstår jag vart mina sidostycken kommer ifrån. (har köpt dem+nackstycke begagnat.) De ser ut precis som på din bild. Gillar mycket mässing och stora spännen. Synd att jag inte har ett sånt pannband. Det hade varit snyggt.

Börjes hade dessa sidostycken på ett träns i många år...

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag sökt igenom hela buke i gamla trådar för att se om mitt framtida träns fanns där men nepp så var det inte. Så nu ropar jag på... 2
Svar
22
· Visningar
1 964
M
Utrustning Hej! Jag måste tillhöra den 'äldre' generationen, då jag inte tycks hitta dens sortens träns som jag gillar, utseende mässigt. När... 2
Svar
24
· Visningar
2 780
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka