Gårdshund?

Sv: Gårdshund?

Schnauzer är en av de raserna som faller på utseende. Tyvärr, störtlöjligt jag vet men jag finner de inte alls tilldragande.

Tänkte på dvärgpinschern, den stora blir väl dobbermann (pinscher)?
Att jag är ute och cyklar är rätt troligt :)

Det var en rhodesian jag tänkte på ja, ingen mer som vet nåt?

fraggel, tack!
 
Sv: Gårdshund?

Äsch då har du inte träffat min Schanuzer .

Ang pinscher är du ute och cyklar, ja... Pinscher är av mellan storlek och således inte lika stor som en Doberman.

Jag har ett par bekanta som har en RR

Den är mycket livlig, är rätt svår att dressera och fruktansvärt envis.
Vaktar rätt kraftigt och den är lite rymningsbenägen.

Dock är detta 1 av väldigt många RR så det finns säkert lugnare typer.
 
Sv: Gårdshund?

Pinschern, som förut kallades Mellanpinscher (samtidigt som Schnauzer kallade Mellanschnauzer) är en som sagt 45-50 cm. Pinscher och Dobermann har inte mycket med varandra att göra.
Om du går in på sidorna jag länkade förut kan du hitta mer information.
 
Sv: Gårdshund?

Jag har både finsk lapphund och en massa spån i lägenheten(föder upp marsvin)det är inga problem alls.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 077
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
Svar
0
· Visningar
56
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 143
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
6 702
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp