Gårdshund?

Sv: Gårdshund?

Schnauzer är en av de raserna som faller på utseende. Tyvärr, störtlöjligt jag vet men jag finner de inte alls tilldragande.

Tänkte på dvärgpinschern, den stora blir väl dobbermann (pinscher)?
Att jag är ute och cyklar är rätt troligt :)

Det var en rhodesian jag tänkte på ja, ingen mer som vet nåt?

fraggel, tack!

Äsch då har du inte träffat min Schanuzer .

Ang pinscher är du ute och cyklar, ja... Pinscher är av mellan storlek och således inte lika stor som en Doberman.

Jag har ett par bekanta som har en RR

Den är mycket livlig, är rätt svår att dressera och fruktansvärt envis.
Vaktar rätt kraftigt och den är lite rymningsbenägen.

Dock är detta 1 av väldigt många RR så det finns säkert lugnare typer.

Pinschern, som förut kallades Mellanpinscher (samtidigt som Schnauzer kallade Mellanschnauzer) är en som sagt 45-50 cm. Pinscher och Dobermann har inte mycket med varandra att göra.
Om du går in på sidorna jag länkade förut kan du hitta mer information.

Jag har både finsk lapphund och en massa spån i lägenheten(föder upp marsvin)det är inga problem alls.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 505
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 005
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 635
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 408
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka