Gatuadressen står inte med på spårningssidan? DHL.

Bukefalos 30 år!

Rosett

Trådstartare
Gäller DHL.
Paket som skickats från Tyskland, i mailbekräftelsen och kvittot står min gatuadress och på raden under står lägenhetsnumret.
På spårningssidan (tyska) står det bara namn, lgh nr och postnr + ort.
Om chauffören bara har namn, lgh nr, postnr och ort kan det ju bli knasigt …
Borde jag oroa mig?
Är rädd att de ska hamna hos nåt ombud långt bort. Det är 4 tavelramar/4 posters.

Har fått ett till mail. Det är PostNord som kommer ta över i Sverige. Konstigt.
Hoppas jag kan välja leverans till dörr.

Det är avtalat så mellan DHL utrikes och PostNord så det är helt normalt. 😃
Avtalet är mellan alla stater som ingår internationella postunionen.

Skickar man speditionsfrakt med DHL så sköter de leveransen i Sverige också, medans om det går som postpaket följer det principen att lämnas över mellan det officiella postväsendets aktörer i respektive länder under rutten.

Har fått ett till mail. Det är PostNord som kommer ta över i Sverige. Konstigt.
Hoppas jag kan välja leverans till dörr.
Samma blev det för mig. Jag fick paket från Tyskland för någon vecka sen. Då blev det hemleverans (PostNord) per automatik för mig från DHL.

Nu bytte jag dock om till ombud, då jag var bortrest runt den planerade leveransdagen så ville inte riskera att det stod utanför dörren för länge.

Samma blev det för mig. Jag fick paket från Tyskland för någon vecka sen. Då blev det hemleverans (PostNord) per automatik för mig från DHL.

Nu bytte jag dock om till ombud, då jag var bortrest runt den planerade leveransdagen så ville inte riskera att det stod utanför dörren för länge.
Det står i appen att det kommer lämnas hos ombud, och inte det närmaste, så jag får väl dra hem det på min bagagevagn.
Hade varit enklare med hemleverans men det var gratis frakt så de tar väl det billigaste alternativet för dem.

Det står i appen att det kommer lämnas hos ombud, och inte det närmaste, så jag får väl dra hem det på min bagagevagn.
Hade varit enklare med hemleverans men det var gratis frakt så de tar väl det billigaste alternativet för dem.
Kan du inte ändra vilket ombud det ska till? Det brukar jag få göra på PostNord

Kan du inte ändra vilket ombud det ska till? Det brukar jag få göra på PostNord
Ibland går det men oftast inte. Det närmaste är väldigt litet. Det en bit bort är större och ombud för flera fraktföretag, så paket hamnar ofta där. Har t.o.m. varit tvungen att hämta ett rek därifrån (ett C5-kuvert).

Senast ändrad:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka