Ge din kanin Pellets!

Sv: Ge din kanin Pellets!

Jag tror det är dåligt urval där vi bor men jag ska kika lite extra och se om jag hittar något annat att prova på, är ute efter mat som gör pälsen finare.

Finns de i lika stora förpackningar som t.ex KRAFFT Grund (25 kgs säckar)?
 
Sv: Ge din kanin Pellets!

Tror att Carrier finns i 20kg säckar också, vet iaf att det finns i 10kg.
Stampe är 18kg/säck.

Resten har jag ingen större koll på. :p
 
Sv: Ge din kanin Pellets!

Sen har jag en fråga... jag har läst att man kan ge kaniner häst och ko-pellets? Och även hönspellets? Stämmer detta? :confused: Jag tycker det låter konstigt. Min styvpappa känner en bonde som säger att vi får ta av hans kopellets, (av snålhet...) men jag har inte velat göra det eftersom jag inte vet om det innehåller samma.
 
Sv: Ge din kanin Pellets!

Enda sättet att veta det är att titta på innehållsförteckningen på fodret. Jag ser dock inte meningen med att ge djur mat anpassat för andra djur.
 
Sv: Ge din kanin Pellets!

Så länge det har samma innehåll som en kanin behöver, ser jag inget fel i det.
Dock funkade inte mina kaniner här hemma på Krafft Groov, utan fick problem med uppblåst mage och avmagring.
Fler har haft exakt samma problem med detta foder.
Men sen finns det även de som det fungerar på.
 
Sv: Ge din kanin Pellets!

Precis, det beror helt på vad det har för innehåll? Det finns ju mängder av kofoder också (spontant kan jag gissa på att det är för mycket protein då kofoder innehåller mycket soja).
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: Scata
·
Däggdjur Har lovat att adoptera en kanin. Tanken är att den ska få bo i en box i stallet. Jag har dock en del funderingar... Ströa med spån...
Svar
10
· Visningar
2 824
Senast: Aionee
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 317
Senast: Roheryn
·
Däggdjur Hej! Jag undrar ALLT om kaniner så alla som har något klokt kaninskötselråd att skriva får gärna skriva här i fall jag missat något...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp