Ge upp när??

Sv: Ge upp när??

Nu har jag bokat tid. Kommer åka till min vet här i stan. På måndag...
Hon har ett underbart litet torp som är så mysigt. Får inte sjukhus känsla när man kommer ditt. Det känns lungt och mysigt...

Beslutet känns helt rätt nu. Även fast det är oerhört tungt och jobbigt. Men nu vet jag att när värsta sorgen är över så kommer jag att känna att det var det rätt beslutet...

/Eve O Ozzy
 
Sv: Ge upp när??

Nu har jag bokat tid. Kommer åka till min vet här i stan. På måndag...
Hon har ett underbart litet torp som är så mysigt. Får inte sjukhus känsla när man kommer ditt. Det känns lungt och mysigt...

Beslutet känns helt rätt nu. Även fast det är oerhört tungt och jobbigt. Men nu vet jag att när värsta sorgen är över så kommer jag att känna att det var det rätt beslutet...

/Eve O Ozzy

Låter som om din kille kommer att få ett himla fint slut. Så skönt att slippa djursjukhus känslan. det förstärker bara det jobbiga man får gå igenom.
Bra och skönt för dig att det känns rätt. Anser själv att du tar helt rätt beslut, du har gjort så himla mycket för honom. :love: Han är nog väldigt tacksam och glad att få haft dig som matte.
Sköt om er!
 
Sv: Ge upp när??

Ja hans gammla ägare har inte ens kommit och sagt hejdå. Även fast jag har ringt och sagt till han ett fler tal gånger att slutet är när. Senast förra veckan. Nu känner jag bara att han vet om det men bry sig inte endå. Då är det han problem om han inte hinner säga hejdå...

Så Ozzy är nog glad att jag som är matte åt han och lagt ner som mycket tid, energi och pengar för att få han frisk.
Men vad gör man inte för sin bäbis?
Dags och krypa ner i sängen med Ozzy, Killen och hans dotter, Och verkligen mysa.....
Tack till er alla för erat stöd det värmer så oerhört.
God Natt/Eve o Ozzy
 
Senast ändrad:
Sv: Ge upp när??

usch blev alldeles tårögd när ja läste igenom denna tråd...
skickar massor av styrkekramar*
Ta vara på den tiden ni har kvar,, gör allt som du vet Ozzy uppskattar så han får det bra ända in i det sissta,, var stark för Ozzys skull....

Massor av kramar// zandra
 
Sv: Ge upp när??

Jag önskar er en riktigt härlig helg!
Hoppas ni kan mysa, pyssla om varandra och försöka skjuta undan tankarna på vad som komma skall!

Kramar :love: :love:

Z3:an
 
Sv: Ge upp när??

Har just kommit hem från bruks gick 5km slingan. Så skönt och bara traska och han fick springa runt och busar. Han tog även ett par dopp i gyttje dikena. :rofl:

Så det var bara in i duschen med han när vi kom hem....:devil:

Resten av helgen blir lugn, mysig och en massa gott gott. Till familjen och säga hej då på söndag.
Jag är himmla tacksam att jag är sjukskriven just nu, för då har jag haft all tid i världen att vara med han....

Önsker er alla en trevlig helg oxå/Eve o Ozzy
 
Sv: Ge upp när??

Stackars er! Ska tänka på er!

Idag är även en tung dag för mig, idag somnar min schäfer in också!:cry:
 
Sv: Ge upp när??

Förstår att det är en tung dag även för dig/er :cry: !
Du/ni finns i mina tankar :love: !

Kramar från,

Z3:an
 
Sv: Ge upp när??

Nu sover han:cry: :cry:
Vet inte vad jag mer ska skriva. Mer än att det är fruktansvärt tomt.

En bild på min älskling :love: :love: sänder jag med:

PICT1845.jpg
 
Sv: Ge upp när??

Sänder ännu fler styrkekramar i din svåra stund.
Hoppas nu att även du kan få lite ro.
Tänker på dig!
 
Sv: Ge upp när??

Saknar ord :cry: :cry: !
Sköt om dig/er och tillåt dig/er sörja!

Många varma kramar :love: från

Z3:an - som låter tårarna rinna för Ozzy
 
Sv: Ge upp när??

Trodde aldrig att det var så här tomt att vara utan han...
Just nu går jag hela tiden och intalar mig att han ligger i något rum som jag inte ser...
Han sover i min värld. Kan inte ta in att han skulle vara i himmlen...

Ska snart åka hem till min lägenhet, Och där finns han över allt. Hund grejer högt och lågt. Tur att killen följer med kommer bryta ihop igen.
Här hos killen står hundkorgen, kopplet hänger på sin krok och mat/vatten skålarna står framme. Kommer inte klara av att städa bort han. Förens vi ska flytta till hösten...

Nä nu gråter jag igen...
/Eve
 
Sv: Ge upp när??

Det tar tid att komma över tomheten ändå, tror jag och det måste få ta den tid det tar. Hunden har ju varit en så stor del av ens liv ändå, eller rättare sagt, det är ju en särskild livsstil att ha hund... T.o.m. vår tvååring pratar om vår hund ännu efter snart tre veckor (fast man skulle tro att de mest lever i nuet i den åldern), så varför skulle inte en vuxen människa minnas och sörja länge? Sedan tycker jag att det är första gången man gör något utan hunden som är värst, första kvällen utan att behöva gå ut på promenad, första besöket hos svärföräldrarna utan att ha hunden med osv. Det är synd att hundar ska ha så kort livslängd... :(
 
Sv: Ge upp när??

Du kan plocka undan hans saker och städa hur mycket som helst - Ozzy finns hos dig för resten av ditt liv - du kan aldrig städa bort honom! Han var och ÄR en familjemedlem som nu saknas :love: :cry: !
Han saker kan vara tröstande och städa inte undan dem förrän du känner att det känns OK!

Var ledsen - gråt - det gör nytta!
Låt sorgen ha sin tid.

Kramar om hårt :love:

Z3:an
 
Sv: Ge upp när??

Tack för att du är så underbar.:love:

Har just kommit hem från en 23-timmars kryssning, det var skönt inget i vardagen som påminnde om han. Kunde bara låsas att han var hos hundvakten.
Men kvällen vart som vanligt fylld med tårar och saknad. Är så glad att jag och killen hann hitta tillbaka till varandra innan jag var tvungen att ta detta svåra beslut. Han finns det för mig och ställer verkligen upp, tröstar, uppmuntra och piggar upp mig...

I kväll känns det extra mycket att komma hem sätta nyckeln i dörren och inte behöva snubbla sig in förbi en vilt vifftande Ozzy som ska hälsa och undersöka alla väskor o kassar. Att sitta här och inte kunna gå in till soffan eller sängen och klappa på han, usch så tomt.

Min pappa(ej hundmänniska) sa att jag skulle vänta med att skaffa en ny hund eftersom jag bara är garanterad 50h/mån och måste därför skaffa ett jobb till efter sommaren. Han sa passa på att känn dig fri...
Jag känner mig inte fri, känner mig enbart tom.....

Även om ingen hund i världen kan ersätta Ozzy, så trivs jag att leva med hund. Det stör mig inte att behöva känna att jag måste hem till hunden, att missa förfester för att dom krockar med kvällspromenaden, att inte kunna vara spontan och ta en kryssning i samma stund man kommer på det. För inget av det som andra påstår att man missar för att man har hund känns lika värt som all den kärlek en hund ger en, stimulansen av både kropp, hjärna och själ.

Ozzy.... Stammar varje gång jag säga hans namn, för det slår mig varje gång att han är borta....

Men nä än är han inte det. Han är hos hundvakten, kommer snart. Kanske löjligt men det gör att det känns lättare, kan låsas njuta av att inte behöva gå kvällspromenad i regn, slippa skaka täcket från grus och bara låsas att njuta av att vara hundfri för en stund.
Men sanningan slår mig ibland, att det inte finns någon hundvakt utan att han är helt borta. Och då gör det ont riktigt ont...

Han kom in i mitt liv när det var som mörkas och han rädda mig...
Han stod mig så nära som ingen annan har gjort. Många människor okända och kända har berömt våran fina kontakt inte för att att han vara någon lydnads stjärna som alltid satt fot och lyssna. Utan för att vi hämta trygghet i varandra, när nån av oss vackla så var den andra frammer direkt och stöta.
Min kille som är en riktigt bruksmänniska, tränat fler tal hundar åt polisen. Som ansåg en hund är en hund har inga mänskliga drag. En hund ska aldrig kallas för bebis osv...
Det var han som sprang i skogen och ropa bebis efter han, för Ozzy personlighet var som en stor bebis.
Det var han som fråga mig om Ozzy var en människa eller hund. För dom kvällarna som jag glömde ge Ozzy en godnatt puss så kom Ozzy in i sovrummet krävde puss å godnatt och sen gick han och la sig i sin soffa igen.
Har haft några hundar i familjen under åren och även andra hundar som jag har kommit nära. Men ingen som har haft det lilla extra som han hade.
Tror att han var stöpt för att hjälpa och rädda mig.

Vet inte vad jag svammlar om, vad det är för poäng jag vill ha fram. Jag saknar han oerhört mycket iaf...

God natt på er/Eve
 
Sv: Ge upp när??

Tack snälla :love: :bow: :bow: !
Jag känner med dig så oerhört mycket!

Vad bra att ni stack iväg en sväng - bort från verkligheten en liten stund! Skönt också att du har stort stöd i din kille - det känns skönt att kunna dela sorgen :love: !

Jag har varit med om att förlora en hund och har nu en liten huligan på 11 mån hemma och jag känner igen mig själv och min lilleman i hur du beskriver ditt och Ozzys förhållande!
Så liten han är, mattes goding, så kom han in i mitt liv när det var som mest turbulent och precis som du beskriver det så har han gett mig energi och kraft och framför allt otroligt mycket glädje och kärlek :love: .
Han finns för mig och jag för honom - alltid!

Det du beskriver om liv med hund i stort instämmer jag i helt och totalt!! Att det inte känns betungande att veta att man måste hem för vovvis skull, att det är svårare att spontant ge sig iväg någonstans och vad är väl en och annan missad för- eller efterfest gentemot att mötas av en lurvig filur som ALLTID är glad och lycklig för att just JAG kommer!! DET är lycka!

En ny hund ska du skaffa om du vill det! Precis som du skriver så kan ingen annan hund ersätta Ozzy MEN det blir en ny bekantskap, en ny individ som garanterat kommer att bli väldigt speciell på sitt eget vis. Han/hon kommer inte att ta Ozzy´s plats utan få en alldeles egen vrå i ditt hjärta! Var inte rädd för det - det finns kärlek till ett nytt bustroll! OCH - jobbar du inte så mycket så är det ju praktiskt bra läge för det nu!

Sköt om dig och känn att du verkligen gav Ozzy precis ALLT du hade och kunde :love: :love: !

Kram kram

Z3:an
 
Sv: Ge upp när??

Åh, vad bra du är på att uttrycka din saknad i ord! Det är jobbigt att inte längre få ha sin älskade hund hos sig...

Ny hund vet man ju själv bäst när det passar en... Men som du själv (och Z3:an) skriver, ingen annan hund kan ju ändå ersätta den hund man har fått ha i sitt liv, utan det blir en ny individ helt enkelt. Det som säkert är svårt att förstå för icke-hundmänniskor är att det är en livsstil att ha hund... Utåt verkar det som mycket jobb, men det ger ju så otroligt mycket tillbaka, och även om det tar slut alltför fort ibland, så har man haft den tiden ändå. Ozzy lyste upp ditt liv och det låter som om både du och han har njutit av att ha varandra i era liv...
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
695
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
843
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 861
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp