GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

*KL*

Svärmor var på GeKås förra veckan och köpte med två fleecetäcken, en blå/brun-rutig grimma, koner och lite annat smått och gott :banana:
Hade gärna varit där själv och plockat med mig en del, men har man inte tid så har man inte.

Här har ni bild på ett av fleecetäckena:
Fleece.jpg

*KL*

Svärmor var på GeKås förra veckan och köpte med två fleecetäcken, en blå/brun-rutig grimma, koner och lite annat smått och gott :banana:
Hade gärna varit där själv och plockat med mig en del, men har man inte tid så har man inte.

Här har ni bild på ett av fleecetäckena:
Fleece.jpg

Det var superfint!
Sånt vill jag ha :love:!

:banana:

Äntligen funkar tråden för mig! Har ju saknat Gekås-tråden så enormt:love:.

Jag ska till Gekås den 18:e längtar :D

Åh :love: Det var ju jättegulligt!! :) :love:

Själv ska jag till Gekås den 28:e. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa förutom nya (förhoppningsvis om det finns kvar!) rutiga ridbyxor. Men det kommer säkert bli massa saker! ;)

Åh :love: Det var ju jättegulligt!! :) :love:

Själv ska jag till Gekås den 28:e. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa förutom nya (förhoppningsvis om det finns kvar!) rutiga ridbyxor. Men det kommer säkert bli massa saker! ;)

*tips*
När jag var där hade dom sjukt snygga rutiga: Grå bakgrund med pastellfärgade tunna linjer (ljusgrönt, ljusrosa, ljusgula) i rutor över bakgrunden :d Riktigt fina och våriga. Helskoning oxå, fanns i storlek 34-48 eller ngt och kostade strax över 300 kr :banana:

Kl

Okej, jag har en liten fråga till alla här i tråden. OBS! Ingen prisförfrågning på en speciell vara.
Om man ska köpa mycket hästsaker (t.ex. om man ska köpa häst för första gången) och behöver allt! T.ex. benskydd, grimmor, grimskaft, vojlockar m.m.

Gör det någon skillnad om man handlar allt på Gekås (om vi räknar med att allt finns där) mot om man handlar i en hästsportbutik? Blir skillnaden stor prismässigt? Kvalitetsmässigt?

Tacksam för svar :)

Prismässigt är det ju stor skillnad, och tyvärr även i kvalité ibland. Dock kan man hitta riktigt bra grejer på gekås, men man får helt enkelt vara lite mer kräsen och klämma på grejerna innan man köper dom :) Men man kan absolut göra fynd!

garanterat mycket billigare att storhandla på gekås!
grimmos behöver man ju ett lager, och dom kostar ju hälften så mycket som i en vanlig hästaffär (om inte mindre ändå), likaså grimskaft.
borstar har dom många fina, det kan man spara stora pengar på.
även schabrak, benlindor, benskydd och täcken ligger lågt i pris om man jämför.
liniment, sårsalvor, lädervårdsgrejer m.m. ligger också lite lägre i pris på gekås.

jag har nästan bara täcken från gekås, och dom håller bättre än många dyra märken. dessutom har det bara hänt en gång att det läckt in vatten - då pga att min hästs hagkompis hade bitit ett hål i täcket. då har han ändå stått ute i spöregn, och de andra hästarnas täcken har läckt (då snackar vi rambo, event och thermomaster)

De har ju "vanliga" märken också ex Montain Horse mm så där kan man fynda, jag köpte ne Montain horse väst en gång för 50:-lappen :D

Men klart det är varierande kvalité man får känna och klämma.
Jag har ju nyköpt en häst så jag tänker spara många kronor med att köpa allt man behöver som jag inte redan har på Ullared!
Stora plånboken skall med ;)
Skall det mest troligt den 31!

Kl

Bara för att det är lite tomt på bilder, här är en bild på ett täcke jag köpte i aug. Vintertäcke 300 g 300 kr. Köpte även ett oranget(?) som hagkompisen slet sönder:mad:

19204648.jpg

Kl

Bara för att det är lite tomt på bilder, här är en bild på ett täcke jag köpte i aug. Vintertäcke 300 g 300 kr. Köpte även ett oranget(?) som hagkompisen slet sönder:mad:

19204648.jpg

MJAAAO - det var snyggt! Vad är det för något täcke? :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 600
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 257
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 041
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 584
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka