GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Hur är utbudet på bett?
Vilka olika sorters brukar det finnas?

:bow:

Jag tycker det brukar vara ganska bra med bett, men det finns mest "basic" eller vad man ska säga.
När jag var där i onsdags så fanns det ganska mycket. Bl.a tredelade, tvådelade, gummibett, vanliga raka bett, bett med äpplesmak mm mm ;)

Skulle shoppa lite täcken till nya pållan tänkte jag när jag var där i onsdags, men det fanns inte alls mycket i storlek 125 :mad:
Schabrak var det också väldigt dåligt med, nästan bara dressyr+full.

Havregryn- Har ni vägarna förbi göteborg så finns en myckt snäll flicka som görna fyller ut en av dom tomma platserna ;) *hihi*

kokkorn- ahhh tack, de ska jag kolla upp :D

Jag lovar att PMa dig nästa gång vi ska ner. Vi brukar vara typ 3-4 i bilen så det finns alltid plats. Vill du ta med dig en kompis går det säkert att ordna. Blir billigt också när man delar på bensinpengarna. ;)

Men du får vara beredd på att det tar ett par timmar. Man får inte vara stressad när man går på GeKås.

Jag har ingen aning, men hoppas på bra variation på bett när jag åker dit. ;)

Hellow!
Tyckte jag kunde ta och fylla i här lite faktiskt ....
Var dock Sambon som betalade det mesta ....

Jag var på GeKås i förra månaden, innan jul.
Tycker det var kul & allt slutade på ca 4000kr, då skulle vi egentligen bara köpt julklappar.
Men håll med mig om att vissa på Ullared bör ha körkort för att ens få bruka kundvagnarna ... :devil:

1 regntäcke med helhals (blått)
1 Themroinnetäcke, supertjockt. (svart)
1 Vintertäcke, lagom tjockt. (grått & svart om jag inte minns fel)

1 Sweet iron bett, tredelat med kopparrulle i mitten.
4 benreflexer, karborre & käppe.
1 Reflexridtäcke, gosigt fleecefoder på insidan.
1 Reflexbrösta.
1 ryktborste med naturborst (supermjukt)
4 matburkar med lock (gröna)
1 grimma, svart med ludd på nos & nacke.
1 jodopax
1 fyrpack med billiga fleecelindor.
1 sammetsschabrak, marinblått med gult kantbant & passpoal.

var fler saker, men inga jag har i huvudet så.
Det var min Ullaredsrunda det :banana:
Vi köpte dock väldigt mycket julkasppar & så också.
Tycker man får rätt mycket för pengarna nere på ullared.

Se då till att memorera om de har mkt nytt och om de är välfyllt i butiken...;) Funderar på att ev. dra dit nästa vecka:)
Man blir så sugen när man hör alla andra:D

*KL*

VI FICK SVAR FRÅN GEKÅS!! :bump:

Idag ringde inköparen för ridsportsavdelningen till mig som svar på mailet jag skickade. Hon meddelade att de faktiskt inte köpte in lika mycket ponny-schabrak som storlek full, och att de märkt att de tagit slut snabbt. Så nu ska det bli ändrig om det. Mer ponny schabrak!!

Hon medgav dock inte att de köpte in mer dressyrschabrak än allround eller hopp, men att hon skulle ta det till sig nu. Jag sa att vi kunder uppfattar det som att det alltid finns massor med modeller och färger på dressyrschabraken, men knappt några allroundschabrak alls. Hon skulle därför a det till sig och kolla över sina inköpsrutiner. Dessutom erkände hon att hon själv var dressyrryttare och hennes inköp till butiken kanske var lite speglade.

Sen meddelade hon att det skulle komma mer travutrustning, då det var efterfrågat. Det ser även jag fram emot trots att jag inte har travare, men mest för att ridsportsavdelningen växer.

Dock sålde westernutrustningen mycket dåligt och de kommer därför inte att satsa någonting på det. Islandsutrusningen hade heller inte sålt speciellt bra, och inte heller det skulle man satsa på.

Det var ett mycket givande samtal med en mycket trevlig kvinna. All heder åt Gekås som brydde sig om oss Bukefalister och ringde tillbaka för att svara på våra synpunkter. :bow:
Hon erkände att hon ibland var här inne och kollade i trådarna! :)

Vad kul med så positivt svar! :)

Undra om man skull skriva och tipsa om designen på Copperfieldschabraken (dressyr) också. Kardborrefästet sitter alldeles för högt upp och gör så att schabraken dras ned över manken och stramar när man använder dem tyvärr. Jag är för slö för att sprätta och sy om dem, så de blir liggandes i skåpet istället...

Synd annars på riktigt fina schabrak för de priserna!

Hon sa att hon hade försökt hitta lite roliga schabrak nu på sistone också, eftersom döskalleschabraken gick så bra. Så jag antar att vi kommer att få se en hel del nytt på Gekås inom en snar framtid. :)

Åh vad kul :D, hoppas på mer döskalle schabrak elr andra roliga i allround modell.

Va kul att de tar sig tid att svara på frågor och synpunkter! :bow:

Gav lite konstruktiv kritik till hööks en gång, blev nästintill halshuggen... :crazy: Vet att Sorbe inte heller blivit så trevligt bemött av dem...

Ja, hon var jättetrevlig. Jag hade tänkt mig ett mail tillbaka och blev ärligt talat förvånad när hon ringde. Men det var ju bara positivt!
Trevlig människa!!

Christina, läser du detta är du en riktigt klippa. Tack för att du köper in så bra och billiga grejer till Gekås som vi kan köpa :bow:

Ah vad härligt att de bryr sig om så mkt att ringa :) UNDERBART!

Får för övrigt hoppas att vi kommer iväg nu på lördag P:

Meeeen, islandsavdelningen behöver de inte alls skära ner på tycker jag :angel:

Vad har de för islandsgrejjor förresten? Islandsstigbyglar?
Isländskt stångbett?

Ngn med bra tips på bra Ullaredsprylar jag skall be mamma köpa till nya hästen (köpet bör bli klart snart)?
Han blir min första egna pålle så tips är alltid tacksamt då jag inte har allt ännu.

vad kan man absolut inte åka hem utan från gekås? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 577
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 245
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 032
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 343
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur