Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*kl*

Sitter i bilen på väg upp till Gekås, kan inte lova bilder idag men imorgon kväll.

Ska ju även ta med mig nya hästen hem efter Gekås besöket så tiden lär slösas på annat än fota saker ikväll! :D

Tja...fotoförbudet är hävt....kanske kan ordna ett "stort" ullareds bildreportage av hästavdelningen;) Som de lovade men inte gav oss i Ulla:P

*kl*

Detta köpte min vännina till mej i lördags.... fanns dock bara i full och ponny, pris 249:- om jag hörde rätt i mobilen...

32747109.jpg

Någon som på senaste tiden köpt lädergrimmor där? Eller någon som kan fota lädergrimmorna där? Skall skicka bud åt en som skall köpa det åt mig, men vill veta vad som finns. Kollade ju inte på det när jag var där för då hade jag ju en meen, nu är den ju trasi såklart..Så någon som har bilder på lädergrimmor därifrån? :D

Hej!
Jag ska till Ullared på onsdag och kolla in alla häst grejer, orkar inte kolla igenom hela tråden då den har lyckats bli ganska lång men jag funderar på lite dos and don't, alltså vad som är värt att köpa och vad jag ska akta mig för, tex, något som gått sönder direkt eller något som har hållit i evigheter mm.
tacksam för alla hjälp! ;) (är mest ute efter ryttarutrustning)

Hur ser det ut på schabrak, finns det några fina? jag söker främst dressyrschabrak.

Jag köpte Roping jodphursskor med stålhätta i, tror jag, februari. Har använt de väldigt flitigt i alla väder, och de verkar hålla kanonbra :)! Helt okej att springa i också (jag tömkör mycket)... Rekommenderas:)!

Tjohej! :) Någon som har koll på reflexutbudet? Jag är i stort behov av nya benreflexer och har kommit på att jag vill ha såna där fräsiga chockrosa! Finns det möjligen på Gekås? Jag ska ner på tisdag i nästa vecka.
Och hur är det med grimmor? Kan det finnas några snygga i brunt, kanske med fleece på nos och i nacke?

Tyvärr så blev det inget fotande i butiken för min del....massvis med folk som konstant skulle gå i vägen....

Serena> Lädergrimmor fanns i ett par olika varianter, tyvärr inga som jag skulle köpa eftersom lädret såg väldigt dåligt ut. Men billiga var de, runt 69:-

Inka-90> Schabrak fanns det också i mängder, dock lite tunnt på dressyrmodellen. Färgerna gick mycket i grönt, vitt, blått och några andra enstaka udda färger. Själv letade jag efter röda alternativt svarta dressyrschabrak och fann ETT ENDA...men det var udda skuret och skulle inte passa mitt fullblod. Någon särskild färg du är intresserad av?

Nattens_Dotter> Vad jag kunde se så fanns det bara gula reflexer, dock rosa reflexgrimma. Men de hade alla sorters reflexer.

Jag ska dit på torsdag:D För första gången UTAN barn så jag ska spendera mycket tid OCH pengar på hästavdelningen:rofl::bump:

Igår iaf, så fanns det riktigt snygga lädergrimmor, både i tunnare läder och rejälare :) Hade absolut köpt, en av varje, om det fanns i min hästs storlek.

Hur ser det ut på schabrak, finns det några fina? jag söker främst dressyrschabrak.

Tja, alltså, snygga , men ganska plaina. Inget extravagant alls, men såg helt okej ut. Mörkblått med tunntröd och vit kant tex. Ett helgrönt med tunn vit kant. typ så.

Igår iaf, så fanns det riktigt snygga lädergrimmor, både i tunnare läder och rejälare :) Hade absolut köpt, en av varje, om det fanns i min hästs storlek.

Okej, fanns det några rejäla Bruna? Söker mest en slit och släng Lädergrimma just nu då pållen dragit sönder en vid transportträning, sen har jag även en "fin" lädergrimma för typ 300kr men den är lite stor och känns kanska onödigt att dra sönder den vid transportträning. Blus att hon typ kan "krypa" ur den ;)

var där idag och shoppade loss! fick med mig mer hem än vad som var beräknat men är nöjd ändå:) bla. 3 par ridbyxor, 2 tävlings skjortor, 3 ridtröjor, läderbalsam mm. Mycket nöjd.
Kommer dock inga bilder.... (har redan lagt in allt i garderoben ;)

Fanns massor med träns med blingbling pannband samt lösa blingbling pannband, tittade inte närmre eftersom jag personligen starkt ogillar blingbling =P

Jodå men ja vill inte ha ett rosa.. Ja har ett likadant fast med vitt. Fanns det några fina ridbyxor? Jag vill ha frågade med kontrast tömmar eller något emblem. Fanns det jeansridbyxor? En tävlingsskjorta behöver ja oxå.

Det fanns ett par träns med bling när jag var där idag, kollade dock inte så noga eftersom jag inte behövde ett. Jeansridbyxor fanns också i några olika varianter.

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 443
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa kloslipen?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka