Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl

Det blev som väntat bara saker till mig själv (även om jag stod och pillade på både schabrak och lite smått och gott till medryttarpållen så lyckades jag motstå till min tunna plånboks lättnad).

Det här är det hästrelaterade som jag fick med mig hem i alla fall.
DSC_7500.jpg

* Ridbyxor Jacson Melanie 199kr. Sjukt tunna och svala nu till sommaren.
* 2 pikéer i funktionsmaterial 59kr styck
* Handskar 79kr. Ganska fula med trycket, men verkade svala eftersom det bara var något slags "nät" på översidan av handen.
* Tjocktröja 139kr, inte från hästavdelningen men till ridningen. Den är beige och inte rosa som på bilden :crazy:
* Bälte 29kr, inte heller från hästavdelningen men till ridningen.

Den blå pikéen var supersnygg....
Varför ska jag inte dit förräns i augusti.... då lär det inte finnas några sådana kvar :cry:

Köpte de där näthandskarna m fult tryck förra våren, de var skitbra! jättesköna att ha såhär i sommarvärmen, jag använde mina hela förra sommarn så helt okej kvalité också för det priset!

Vi funderar på att åka till Gekås nu på måndag eller tisdag. Tror ni att det är mycket folk som åker dit nu? :P

Jag har några nära som är nere i Gekås just nu, så igår så fick jag massor av mms med bilder så det var bara att välja och vraka - från Norrland. :D

Blev 4 schabrak, 2 pikeér och sen köptes det tydligen 2 tröjor som jag inte sett. ;) Kommer såklart bilder här när jag fått grejerna! :D

kl

bambi82: Va bra! Red med dom första gången igår och tyckte dom var riktigt sköna! Kändes knappt att man hade handskar på sig och blev inte alls varm.

Feritopia: Jag var som sagt där i onsdags på förmiddagen, och det var lugnt då! Ingen trängsel alls. En kompis var där på eftermiddagen samma dag och sa samma sak. Passa på innan semestern börjar för alla om du kan ;)

DSCN1679ps.jpg

Bild från igår. Pikén och handskarna från onsdagens besök och ridbyxorna från en tur för någon månad sen :D Kan tipsa om funktionspikén (active riding wear) som var supersval och skön!

Jag kollade på mitt kvitto förut när jag skrev, och då stod det 119:- för tröjan. Köpte inga andra kläder så det måste vara den. Stod också och funderade ett bra tag, men kom sedan fram till att den borde köpas :laugh:

Ah okej :-) det var ju synd att jag inte tog den då, men det blev två andra blåa luvtröjor som var billigare :-)

Vad kostar Absorbine Ultrashield på Gekås, någon som vet?
Finns det flugridtäcken?

Åh, jag köpte liknande piketröjor förra året, älskar dem!
skulle så gärna ha fler! får försöka åka snart!
fanns de i fler färger än svart o blå?
När ja köpte mina fanns det likadana linnen med krage oxå.

Minns att jag såg den i limegrönt, sen tror jag att det fanns i någon rosa-liknande (magenta?) färg också. Möjligtvis någon mer som jag har glömt nu. Det fanns nog samma i linnen nu också, men dom kollade jag inte närmare på eftersom jag själv inte rider i linnen.

Glad efter en mycket lyckad dag på gekås! Hästavdelningens utbud har verkligen ökat :D

Köpte:
Transportskydd Jacson 399 :-
Röd/rosa piké i funktionsmaterial 59,90 :-
Marinblå piké 59,90
Mountain horse helskodda ridbyxor 99 :-
Jacka Jacson 99 :-
Stövelridstrumpa 2pack 49,90
Grått schabrak 99 :-
Lila schabrak 119 :-
Våtservetter till läder 29,90 :-
Lila grimma 59,90 :-
Flugspray 139 :-
Första hjälpenspray 89:- (har jag för mig..)
lädergrimma 169 :-
Förtunningskam 19,95 :-
Hästgodis 29,95 :-
Flugridtäcke 99 :-

Jag har storshoppat :D

Det fanns bara två flugridtäcken kvar, den ena var i stl 165 och den andra 145. Jag skuttade nästan av glädje över att jag fann 145 :bump: Tack och lov, det var det absolut viktigaste på inköpslistan :bow:

Det fanns bara två flugridtäcken kvar, den ena var i stl 165 och den andra 145. Jag skuttade nästan av glädje över att jag fann 145 :bump: Tack och lov, det var det absolut viktigaste på inköpslistan :bow:

Attans, jag som hade velat ha ett i 155 :( Får hoppas att de har fler på lager så att det kanske finns när jag åker dit ändå.

Du kan inte ordna bild på pikéen? :)

Det var inte hemskt mycket folk, slapp trängas iaf!

Ska fixa bilder! Hinner inte det idag bara.. Flugridtäcket var av märket Jacson iaf :) Brun/beige i färgen. Men ska försöka lägga upp en bildbomb imorn :banana:

Jag vill också se bild på flugridtäcket! Tänkte inte på att kolla sist jag var där..

kl

Fyra tröjor, två piké och två t-shirts (en funktionspiké) 59.95:- för pikéerna, och halva priset på det priset på t-shirtarna
http://minfux.blogg.se/images/2011/dsc_0010_155613918.jpg

Lila allroundschabrak, 89:-
http://minfux.blogg.se/images/2011/dsc_0003_155613513.jpg

Blått allroundschabrak, 119:-
http://minfux.blogg.se/images/2011/dsc_0004_155613587.jpg

Vitt dressyrschabrak, 119:-
http://minfux.blogg.se/images/2011/dsc_0006_155613697.jpg

Vitt dressyrschabrak, 89:-
http://minfux.blogg.se/images/2011/dsc_0005_155613666.jpg

Sen köpte jag ett par vita och ett par svarta ridhandskar, samt 2par ridstrumpor. :-)

Ni som varit där nyligen hur var utbudet nu? :)
Fanns det något lite "roligare" träns :)

De hade vita rudbyxor både skodda och oskodda och kavajer, dock inte speciellt många när jag var där igår.

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klädråd, bröllop.
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips mot hårbollar!
  • Akvarietråden V