Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Och det var det jag SKULLE ha köpt när jag på rean igår.... :(

Hoppas jag kan "lura" sambon till en tur till jkpg i morgon.......

3 mil söder om jkpg......

Visst är det värdelöst med att Gunnar har tagit bort raden där det stod var man bor..... :mad:

Men faktiskt :o Varför har han gjort det?
Reagerade häromdagen på det..

Okej då bor vi åt olika håll.. Om jag inte minns fel är jag nästan granne med ygg. ;)

Men vi kan ju mötas där och stötta varandra i rean *vissla*

*KL*

Är det någon som har koll på hur reflex-utbudet ser ut nu? Och vad de ligger på för pris?

Tänkte åka ner snart och vintershoppa :)

Jag var där igår, och det fanns en hel del i reflexväg, täcken, till benen, till tyglar, boots mm, sen köpte jag en vad jag tror är en smart sak, en resår"sele" till huvudet,eller vad man nu ska säga, ska fota sen så ni får se.

Sen köpte jag
Ett svart dressyrschabrak
Ett mörkt rosa/lila dressyrschabrak
Ett ljusgrönt dressyrschabrak
Ett 100g ute täcke
Pälsglans med tillhörande spraykork..
Benreflexer
Tygelreflexer
Snösulor
tror det var allt, ska uppdatera med bilder ikväll hoppas jag

På vägen hem var vi förbi Svensk Ridsport, och där hade dom en supersnygg catago grimma i mörkbrun färg, men den fanns bara i ponny:( den hade vart supersnygg på min kille...) ingen som vet vart de finns på nätet?

Vi var även en sväng på börjes, där hittade jag tre 4-pack med linor i ljusgrönt, lila och vitt, sporremmar och karbinhakar!

KL*

Skall äntligen ner på tisdag från kd och shoppa på mig :D

Har för mig att jag såg svar på denna fråga längre bak i tråden, men hittar inte nu. Finns det några islandssaker kvar? Finns det viktboots ex?

Lättfodrade regntäcken också, finns det något bra?

KL

Är lat och orkar inte gå igenom hela tråden. Men finns det några vettiga 200g utetäcken just nu? Om någon lagt upp en bild eller nämnt ett sådant svara gärna med sidnumret i tråden...:laugh:

Jag är i stort behov av ett sådant och eftersom min häst kan vara täckesmarodör vill jag inte lägga 800-900 på ett sådant täcke...:crazy:
Och uppenbarligen finns inga i min storlek på begagnatmarknaden heller...:crazy:

Mvh Domino_s

KL

Har ngn köpt termoridbyxorna? Såg dem i somras och tänkte jag skulle satsa på dem när vi åker på julklappsshopping :)

Jag köppte termoridbyxorna den är underbart sköna och varma så jag längtar väldigt mycket till i vinter när jag får prova att rida i dem och gosa runt i dem :love:
dsc05617_163452913.jpg

Rätt snygga är dem med :banana:

Har köpt en sjukt bra termometer där! Läste någonstans längre bak i tråden att dom brukar finnas på hundavdelningen också.

Jag såg inga viktboots, men så letade jag inte hemmer iofs.. Jag köpte ett 100g regntäcke, har inte provat det än, men det såg fint ut! Jag har även det bruna med halvhals som dem har, det är inget foder i det, men satan vad bra det är! Jag är supernöjd med det, bra passform och väldigt regntätt även det dagar det har regnat i princip hela dagen och blåst!!

Bomull hade dom på stor rulle när jag var där nu, såg inga wetflex, men det är möjligt att dom hade!

Det låter toppen :)

Helt sjukt egentligen hur man kan se fram så mycket emot att köra typ 80 mil och gå och trängas hela dagen. men kul är det ju :D

Konstigt är det, men satans roligt!

Nu kommer det bilder!
Schabraken!
IMG_5227.jpg

Täcket, 100g fyllning!
IMG_5229.jpg

Lite blandat, acryllindor, reflexer mm inkl den obligatoriska pälsglansen!
IMG_5230.jpg

Detta är köpt på börjes, men jag visar det ändå, de gröna lindorna matchar nästan det ljusgröna schabraket!
IMG_5231.jpg

Senast ändrad:

Fina schabrak och täcket gillar jag! Är det ett regntäcke?

Vad fanns det för färger, de som du tyckte va tråkiga kanske är sådana som jag har letat efter!!

Ja vad ska man säga.. det fanns massor med olika färger men alla går i en sån där lite dämpad nyans förutom några som är jätteskrikiga. Jag, som har en rätt tråkigt brun häst, vill ha lite mer FÄRG i färgerna, utan att det för den delen blir skrikigt. Typ röda, inte vinröda, gröna, inte grågröna osv..

Jag har en stor förkärlek för rött och marinblått, men hittade inget som passade mig direkt.

Däremot hittade jag två som passade mig som handen i handsken på charlies rea i fredags :D

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 444
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka