Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Men åhh, gulliga ni är som fotar och lägger upp :D Shit vad jag vill åka ner!

Vill också åka ner nu! :D Verkar ju finnas massa roliga saker nu! Har ju iofs bara 2,5 timmar dit men har ju inte lust och åka själv ;)

kl

Oooh, man blir ju inte lite shoppingsugen!
Ska ner med sambo, vän och eventuellt mamma i slutet av augusti, kan ju knappt bärga mig (och har redan börjat skriva inköpslista...). Jag som inte ens har häst nu, hur ska jag kunna hålla mig ifrån alla fina träns och grejer?
Har lovat mig själv minst ett dressyrschabrak eftersom medryttarhästen har få sånna dock. Men visst har medryttarhästen lite för få av typ allting vid närmare eftertanke? ;)

Åh, denna gången kanske man kan få fyndat en hel del....jag vill också ner......snart så!

Hej Alla!
Va på gekås i lördags och tyckte att häst avdelningen var mer välfylld än vanligt!
Det fanns hyllorna fulla med catago skydden många skrivit om i cob och full, vitt svart och brunt. Även senare på dagen var det påfyllt!
Även catago boots i guld, brons, lila, orange...
Förutom detta va allt som sagt välfyllt! Förutom betten.

Åååh, så herlig! Jeg vil ha LILLA catagokopper! Hadde de noen bra bitt i 9,5? Altså ikke pessoa og sånn dritt, men tredelte og hele trinse og muffebitt. Er også på jakt etter hel islandsstang.

Benskydd/lindor:
DSC_1042.jpg

Senskydd i limegrön och orange:
DSC_1043.jpg

hmm antar att jag inbillar mig men på första bilden ser det nästan ut osm om att det finns i turkost också?? längst åt vänster, men på andra ser de limegröna ut de också...
fasen varför fanns inte dessa när jag var? (bara sett de lila o vita innan) ngn som vet vilka storlekar de har och hur de är i storlek?

kan bidra med bild på YR-mountainhorsejackan
I3342981W676H477V20120719T115434Z.jpeg

softshellkeps (står emot regn bra! (bor i småland-höglandet :devil:) för 19:-
I3343382W676H450V20120719T115821Z.jpeg

Nej det är grön, orange, lila och vit tror jag, kanske svart oxå. fanns röda och bruna förra gången jag var där.

När jag har bil igen? Haha min står i Sthlm stendöd. Men har du bil är jag på. Får barnbidrag om en timme ;)

*KL
Var på Gekås en sväng i går :D tyckte att ombyggnaden så att hästar och smådjur är själva på undervåningen var kanon :D. Mycket utrymme och mycket grejer! Kom hem med betydligt mer än det var tänkt, och hittade dessutom allt som jag behövde köpa:). Följande hittade jag på hästavdelningen:

- 4 tränskrokar
- Boxkrokar
- Catagogrimma med ludd, brun, 50:-
- Flugpannband
- Flugpannband med öron
- 4S salva
- Flugcreme
- Foxfire pälsglans.
- Nosludd i äkta fårskinn, ngra olika
- Dressyrspö 100 cm

Hittade dessutom en iphone hållare att sätta på armen under ridturen, när man inte har några fickor på ridbyxorna och det är för varmt med jacka :).

Var i Ullared idag. Helt galet med folk var det idag:crazy:

Men hästavdelningen var hyfsat lugn.
Köpte två eksemtäcken, en rumpvärmare fårskinn, en våg, bomull och sommarspray. Sen köpte jag ett par Jacson roping jodhpurs svarta.

Hur är det med täcken där nu på sommaren?
Jag menar lite varmare täcken, regn och varmare vintertäcken, utetäcken helt enkelt?

Finns det där nu?

Tänkte åka dit nästa vecka:)
Ska handla lite året runt saker också, men vore ju toppen om det fanns lite täcken till hösten också, har köpt täcken där förr och dom har varit superbra.

Finns det sadelgjordar utan resår nu?
Någon som vet?=D

Regntäcken med fleecefoder fanns det massor, några som var lite tjockare foder men inte så många att välja på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka