Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag var på GeKås en snabbis idag, behövde lite saker till nya hästen!

Marinblå/Beige grimmma 19.95:-
Marinblått kedjegrimskaft 49.95:-
Ryktborste 19.95:-
Skrapa 7.95:-
Svettskrapa 9.95:-
Piggborste 6.95:-
Hovkrats 9.95:-
Borste 19.95:-
Marinblå/röd Longeringslina 39.95:-
Svamp 5.95:-
Silikonsnoddar 9.95:-
Ryktbag 69.95:-
Termometer 49.95:-

Ridhandskar 49.95:-
Stålhätteskor 299:-
Tävlingsstrumpor 2-pack 29.95:-
Chaps 119:- Som förövrigt dragkedjan lossnade på när jag kom hem :mad:

jag var där igår. (onsdags) Väldigt utplockat och väldigt tråkigt sortiment överlag tyvärr. (Dock rätt bra för mig som skall vara utan hästarna ett år och alltså inte behöver något, egentligen... :angel:)

strl Full var nästan helt slut bland grimmorna, något enstaka exemplar som hamnat fel bara, annars var i princip allt i strl Ponny.

kl

Någon som sett om de har ridhjälmar som är storleksjusterbara i nacken?

EQ2-hjälmen från back-on-track är väldigt justerbar. Både i nacken och med inläggskuddar i tre tjocklekar som man får med. helt perfekt eftersom det blir lättare att vid behov låna ut hjälm och så får jag in mössa under på vintern, eller tjockare rånarluva. :)

Idag har jag tagit bild på mitt lila schabrak som jag köpte, har dock inte hittat några lindor i samma färg än, men men..

DSC_1188.jpg

DSC_1181.jpg

Snyggt! Hur många shabrak har du egentligen ?

Idag var jag också på gekås!

köpte tyglar den typen med invävt gummi för 79,90
sadelgjord 79.90
copperfield strykkappor fram och bak röda 229

hmm sen köpte jag nog inte fler hästgrejer, blev inte så mycket idag.

Även jag var på Gekås idag, blev en del handlat men jag blev väldigt besviken på schabraken. De få som föll mig i smaken fanns bara i ponny eller 16" dressyr =(

Men det blev lite annat inhandlat till hästen och mig=)

Jag åker till Gekås för första gången imorgon.. blir lite orolig när ni säger att det är urplockat.. Måndagar kanske är en dum dag att åka på? ska jag byta dag? Jag har nämligen en ganska lång shoppinglista då jag ska få min första häst.

Du kommer att hitta massor till din nya häst, så det är nog ingen fara.
Foderspänner, täcken, träns, schampo, borstar, det finns massor om det inte är så att det är något speciellt du är ute efter.
Ibland kan sortimentet av tex schabrak vara enormt, men häromdan var det inte fullt lika många att välja på.
Lycka till med hästen!

Du behöver inte oroa dig :) Lär finnas massor av saker att välja på bara att vi som kanske åker dit lite oftare blir kräsna när vi känner att vi inte har lika mycket att välja på ;)

Lycka till med nya pållen :)

Det fanns mängder av saker...allt i princip. Så oroa dig inte...men åk så att du är där när de öppnar vid kl 8 om det är så att du aldrig varit där och behöver mycket=)

Jag var ute efter speciella schabrak till min sadel och är kräsen vad gäller färg. Dålig kombination=P Så jag fann inte det. Förövrigt så shoppade jag ändå upp dryga 2000 kr på hästavdelningen ;)

Åh vad skönt att höra! :D Blev lite orolig.

Tack för alla lyckönskningar ska bli jätte spännande!

*KL*

Har följt denna tråd i det tysta och varit avundsjuk på alla som har haft möjligheten att åka. Men inte nu längre :D I slutet av oktober ska jag dit med sambon och mina föräldrar. Har bokat stuga på campingen och blir borta en hel helg :D Ååååååh, vad jag längtar! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka