Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

kl

Var på gekås tidigare i veckan och fick med mig detta i djurväg:
ida_6757.jpg

Kattprylar, ett par sporremmar med bling och nylonankelsockar för att putsa stövlarna :D
Köpte även två dressyrschabrak, fanns bara tre färger i storlek full när jag var där :( Det blev ett ljusäppelgrönt och ett blekvinrött. Men dom ligger kvar i bilen så bild får ordnas senare.

Fyndade även lite kläder på hästavdelningen, tänkte packa upp dom idag så jag får fota senare :)

mitt föräldrahem är ca 45 minuter bort. O jag ska snart åka hem. Har dock inte bestämt mig för om jag ska till Gekås eller inte för det blir alltid så jävla dyrt! När jag bodde hemma kunde jag handla för några hundralappar där o vara nöjd.. Nu sist handlade jag för 4xxx kr o kände att jag egentligen behövde mer... Men nu har jag iofs 4 hästar o bor i sthml så man bunkrar ju om man kan.. Så min taktik kan helt enkelt vara den att inte ens åka dit ;O

OM du ska dit, kan du inte kolla om det har ett ponnyträns med röd fodring då? Dom har haft det tidigare.

Jag bor i Norrtälje så inte så farligt långt att hämta det sen för mig, du får bra betalt :laugh:

knapplån!

Nån som varit där nyss och vet om dom har de svarta sadelskydden i fleece kvar?

Jag var där häromdagen och då fanns de kvar. Har för mig att de kostade 29 kr.

Jag köpte Evitamin, selentillskott I burk, E-plus vimital 139 kr,
ridtröja copperfield, v - ringad 139,
Mössa med hästar på 29 kr,
2 m grimskaft cremefärgat 19 kr,
hästgodis 1 kg 24 kr,
hästschampo 19.95,
läderolja 29.95,
glycerintvål 49.95,
läderbalsam 49.95

kl

Jag var på Gekås idag. Detta var vad jag kom hem med:

(Ursäkta för lite halvkassa bilder)

dsc0790q.jpg

Lädergrimma med strasstenar på sidostyckena, 199 :-

dsc0791y.jpg

Träns med lädertyglar, 149 :-

dsc0792cz.jpg

Ett par varmfodrade ridbyxor (jättesköna!), 199 :-
Ett par Catago ridbyxor, 129 :-

dsc0793n.jpg

2 par tjocka ridstrumpor, 40 :-
2 par vanliga ridstrumpor, 20 :-/st
Varma ridvantar, kommer inte ihåg vad dessa kostade
2 kraftfoderhinkar, 9 :-/st

dsc0794jk.jpg

Hoppspö, 40 :-
Foxfire pälsglans, 99 :-
Mankam, 30 :-
Bensnören, 40 :-

dsc0795c.jpg

Ryktlåda, 129 :-

dsc0796x.jpg

Ridbyxor, 189 :-
Mountain Horse hoodie, 199 :-

dsc0797og.jpg

Thermoridstövlar, 229 :-

Senast ändrad:

kl

Har någon sett om de har ridhjälmar som är reglerbara på insidan, med sånt där spänne eller liknande?

*KL*

Är det någon som vet hur stora hjälmar dem har? Ska ju dit i slutet på oktober och tänkte kolla på hjälm åt pojken. Han behöver ha minst 63, dock tror jag att det kan funka med en mindre om hjälmen är reglerbar. De hjälmar vi har provat hittills har varit för trånga på sidorna, därav tror jag på en reglerbar..

Var nere igår och då hade de svarta lädergrimmor med rött bling i sidostyckena och rött foder. :-D

Ang hjälmar har de ett för mig okänt märke (passade inte min travbana till skalle), missade dock om dom var ställbara :-S och BOT hjälmar.

Equion har dom inte iaf :-P

Senast ändrad:

Knapplån!

Jag var där i går och mamma miiia vad billigt, dom där vinterridstövlarna från Jacson är ju bara sååå bra, köpte sista paret som fanns i min storlek...phu=)
Fanns massor med ridkläder, tyvärr var vinterridbrallorna som alla andra är svinsmå i storlekarna.
Jag gick på storlek 46 men trots detta var de tighta om vaderna och lårena:crazy:
Och då har jag storlek 36/38 i vanliga fall
Köpte 2 hästtäcken ett i bomull och ett regntäcke med hals samt ett ofodrat skrittäcke.
Greparna var ju sjukt billiga så köpte en i rosa:D

Nästa vända ner dit blir första veckan av Juni nästa år.

Jag håller med dig, alla vinterridbyxor är jättesmå i storlekarna, sist jag var till gekås tyckte jag att de flesta ridbyxor var små i storlekarna, jag brukar köpa 42 men fick prova 46 och vissa var ändå för små..

Förbygeln (fick sätta en rem över manken inför andra bilden, den hamnade så långt ner annars)
304655_326060997489880_1225540961_n.jpg

538387_326060327489947_1856089677_n.jpg

Nosgrimman (resten av tränset är ett gammalt, inte GeKåstränset som nosgrimman hör till).
304631_326062297489750_1936882575_n.jpg

578624_326061484156498_2089575215_n.jpg

Den där nosgrimman är i storlek ponny, den är på absolut yttre hålet, men han brukar ha cobnosgrimmor (inte pullback) på innersta och då är de lösa, så rejält stor i storleken. Tyvärr kommer ju sidostyckena till den lite långt fram, men. Stor 'över nacken' med.

Ja jag fattar inte varför de ska tillverka kläder som är så små i storlekarna.En 38 ska ju va en 38 punkt slut tycker jag.

Hooks har samma problem deras vinterfodrade ridbrallor är lika storlek 44 kan jag knäppa om midjan men runt vader och lår starmar de bra och att böjja på benen är inte å tala om=(

Får nog köpa en overall eller överdragsbrallor ist

Dina bilder gjorde att jag och min kompis fick en sånt "måste ha begär" till förbygeln och tränset och även lädergrimman med bling. Synd bara att man bor sisådär 100 mil från Ullared och mamma har redan varit där på höstshoppingen.

Om nån kan tänka sig att vara inköpare så hör gärna av er men mellan 19 och 29 sep kommer jag inte att se eller svara på några PM (utlandsresa).

Kan iaf visa dom två schabraken som mamma köpte åt mig och hästen för ett par veckor sedan

Lila tunt dressyrschabrak med silver passpoal. 89:- tror jag
303500_10151367239275432_1167664950_n.jpg

Svart tjockt med vit och röd passpoal. Ska vara nån keramisk insida enligt vad mamma kunde läsa på skylten. 165:- (något åt det hållet iaf).
303500_10151367239295432_1414108052_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka