Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Ingen som vet utbudet på ländtäcken? Bra kvalite? Några märkestäcken? Ska upp imorgon :-)

Ingen som vet utbudet på ländtäcken? Bra kvalite? Några märkestäcken? Ska upp imorgon :-)

Har 2 från ullared. båda är dock ridtäcken ;) Dom funkar super! Ett svart med reflextråd i kantbandet, fleece på insidan sedan vattenavvisande på utsidan.
Sedan ett fleece i tysklandsfärger, är väldigt nöjd med båda två.

Åh jag måste få flika in! Jag köpte ett ofodrat regntäcke i augusti förra året, det används från mars-april till november ungefär, och det är så himla bra! Det läcker aldrig in, är bra passform på det, och inte en skråma! Min häst har haft sönder säkert fem täcken, men detta är helt och används ändå mest av de täcken hästen har (används "själv" på sommaren och över stalltäcken på hösten/våren). Helnöjd! Tror det kostade 299 eller något, investering för livet kan man nog kalla det ;)

dsc_1083_5095ae25e087c36939fc1f88.jpg

Vad bra! Är ute efter ofodratregntäcke, vintertäcke, bomullstäcke och ulltäcke! :D

p1010323_5096ce3bddf2b33c8b004765.jpg

Förra gången jag var i Ullared/Gekås, i våras.
-Ländtäcke
-Schabrak
-Spö
-Svamp
-Hästgodis x2
-Tofsar
-Håltång
-Liniment x2
-Lädevåtservetter
-Boots
-Läderbalsam
-Pälsglans
-Kylgel
-Fårskinnsludd
-Benskydd
-Martingal

Gekås idag med en gnällig 1åring.. Say no more ;)

Blev iaf ett snyggt ridtäcke-svart copperfield.
Nosludd, bensnören till täckena och pälsglans.
Hitta som vanligt inga svarta catago boots..

KL

Var på Gekås igår men det blev inte speciellt mycket från hästavdelningen.
1 L multivitaminer 89 kr
600 g magnesium 99 kr
Foderskopa 14 kr

Sen såg jag att de hade thermostövlar från jacson för 199 kr. De såg absolut prisvärda ut! Och ett jättefint remontträns med svarta stenar på pannband och nosgrimma för 199 kr, lädret såg bra ut. Köpte dock inget å jag inte använder nosgrimma ändå ;)

Köpte ett regntäcke med fleecefoder, håller alltid tätt och grym passform på min som är rätt liten i bogen, 300-400kr?, reflexgrimman på bilden(stor i storleken tyckte jag) - 49kr? (kan ha varit 69 kr med, kommer ej ihåg):
308086_507287892617161_1787595755_n.jpg

Ett grönt + ett grått schabrak, sålde dock de gråa efter att ha använt det 1 gång då det inte passade min sadel alls.
120 kr/styck har jag för mig. Reflexländtäcke + nya benreflexer. Ett par gummivävstyglar. Hade velat köpt Copperfields gröna skydd men fanns inga kvar:(
Blev istället vanliga svarta damasker 4 st.
Letade bett med, fick med mig ett 2-delat med kopparrullar, eggbett 3-delat samt ett rakt. (Blev dock förstora så alla är sålda nu igen)
Sen fick jag ett par ridbyxor(exakt samma som jag köpte där för typ 5 årsen ;) ) samt en pikétröja, tog en storlek större än vad jag brukar ha, tur var väl det. För små i storleken var dem.

Sedan dessa underbara läderservetter samt ett kedjegrimskaft:)

Ett täcke med 200g foder i från gekås :)
Det är riktigt bra tyg i det, den här hästen brukar vara svår o hitta täcken till för alla hänger sig på bogarna men inte detta!

_DSC5630.jpg

_DSC5604.jpg

*Kl*

Jag köpte ju Mountian Horse stövlarna för 199 kr. På vänstra stöveln har gummit som håller sulan ihop med foten börjat lossna runt om (eller hur jag ska förklara det) :( men för 199 kr kanske man inte ska förvänta sig mer... har anvåänt dem högst 6 gågner och enbart vid ridning. inte vid intag och mockning mm.

ska ju upp igen den 17:e. ska jag ta med stövlarna och reklamera eller skita i det för det priset?

är dock besviken...:cry:

Jag tycker definitivt att saker ska hålla längre än så och, ja, jag tycker att du ska reklamera! Att de kostar 199 kr i Ullared, betyder ju inte att de ska vara sämre än om de hade kostat det tredubbla (?) någon annanstans. Däremot har jag inte alls bra erfarenhet av MH. Jag fick ett par vinterhandskar i julklapp för ett par år sedan som jag har för mig gick på 200 kr, vilket jag tycker är dyra handskar. Vattentäta skulle de vara. Efter endast några veckor började de gå sönder. Det vattentäta visade sig vara ett lager plast, ungefär som en plastpåse :grin:. Så inga mer MH-grejor för mig :mad:!

trr jag tar med dem upp och reklamerar dem. känns inte bra att de inte håller bättre än så. Fick höra när jag köpte dem att det var felmärkning av skostorleken som var orsaken till det låga priset (stod 43 i dem men är som 41:or. fick det förklarat för mig och mätte dem själv och det stämde).

japp blir att reklamera! :)

hoppas hoppas hoppas där är ett par nya kvar när jag kommer dit. I hopp om att det står 43 på dem och att det gör att folk inte testar dem ;) de är så varma och sköna! så vill ju ha ett par nya :cry:

*kl*

Är det någon som ska till Ullared i slutet av månaden? Alt skulle kunna tänka sig att ligga ute med 240:- tills den 25e?
Vill beställa 2 tjocktröjor från hästavdelningen :)

Svärmor ringde o frågade om jag ville med till ullared imorgon för de hade en plats över i bilen och självklart tackar jag inte nej till det!! :D
Så vi åker ner inatt! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V