Sv: Ger Gaspari lågställt?
Görel skrev:
Jag har ALDRIG sagt att jag hatar Utrillo! Tvärtom!
Nej, men när jag sa att jag skulle föredra utrillo framför gaspari så replikerade du att man måste tänka på att utrillo inte hade några egna meriter. Sen spetsade jag till det lite, i frustration över att du trots att jag förklarat om och om igen inte kunde förstå varför jag tog feliciano som exempel. Men vi tar det en gång till:
Jag sa att jag skulle föredra utrillo framför gaspari
Du sa att utrillo inte har några egna meriter, och dessutom gillade man lågställt förr, så det är inget fel med det.
Jag svarade att när det gäller en avelshingst, så anser jag att avkommornas meriter är viktigare än hingstens egna. (det finns många exempel på bra sporthingstar som inte lämnat bra i aveln, och hingstar utan egna meriter som lämnat bra, som du säkert känner till). Uppenbarligen finns det ett värde i utrilloblodet, även för dig, eftersom du till ditt eget sto har valt en hingst med utrilloblod istället för en med gaspariblod.
I mitt tycke är ditt tal och dina handlingar motsägelsefulla: du
säger att gaspari är bättre än utrillo, eftersom man tyckte om lågställt förr och gaspari har egna meriter, men du
handlar tvärtom, och väljer en hingst med utrilloblod framför en med gaspariblod.
Att du har ett sto som heter cezzan, med ceylon i stammen, som är betäckt med feliciano kan man inte undgå att veta om man är en flitig läsare här på avelsforumet. Att ta upp feliciano var inte menat som personangrepp - det torde vara allmänt känns här på forumet att du gillar feliciano, och om det var menat att dina personliga hästomständigheter (detta att du betäckt med F) skulle vara hemliga så ber jag om ursäkt, jag hade inte insett det.