Ger snart upp...

Sv: Ger snart upp...

Satt och funderade på vad det var som kändes så bra idag. De jag kom fram till är att när hästen vågade söka stöd på bettet och blev lugn i munnen vågade även jag rida med ett bättre stöd. Har blivit lite som en ond cirkel att jag nästan släpper helt på tyglarna och driver han framåt när han börja trixa med munnen och huvudet, detta för att han inte ska börja bocka och dra iväg.

Kom att tänka på de när fio skrev att det blir lätt att man spänner underarmarna. Tror jag gör det när han börjar med allt krångel och blir därför stum i handen.

Ska tänka på att verkligen rida igenom problemen och vara följsam med handen istället för att släppa efter och låsa fast armarna.
 

Liknande trådar

Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 945
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: Equilina
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 996
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 575
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp