German 490

född 1970 i Västtyskland hos Herman Meier, Sudweyhe, Ziegelei, Kreis Grafschaft Hoya.
Importerad 1972 av och tillhörig svenska statens hingstdepå Flyinge. Exporterad och såld till Norge 1981.

German är far till 22 stamboksförda avelsston och 2 diplomston. German var stationerad åren 1973-75 på Flyinge, 1976 Runeberg, Grimeton, 1977-80 vid Tullstorp, Hjärnarp och 1981 vid Gröndal, Nättraby. I tävlingar deltog 29 German-ättlingar under 1984 med en totalsumma av 10 535 kr.

e.Dezember 4128 Han. (e.Duellant) u.Auerröschen Han.64373
 
När German godkändes gjorde han en jättefin uppvisning på Flyingedagarna och fick många ston, men hans avkommor uppfyllde inte förväntningarna :(

Så vitt jag vet har han inte lämnat några framstående tävlingshästar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
748
Senast: sjoberga
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
899
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 877
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 989
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp