getter! vad utfodrar ni med?

V

Viska

Ni som kan getter vad utfodrar ni med? kraftfoder, mineraler osv osv?

Jag har en rätt stor bock som just nu äter hö ( rundbal i hagen med höstarna och inne, jag ger honom lite krossat korn blandat med lite betfor. Men vad ska jag ge honom för mineraler eller annat? Han har tillgång till saltsten och träd och buskar finns i hagen.
 
Sv: getter! vad utfodrar ni med?

När jag hade en sällskapsget så fick hon bara hö. Man ska vara lite försiktig med spannmål till getter då dom faktiskt kan få fång. Jag menar inte att man inte och aldrig ska ge kraftfoder, men kraftfoder ska ju sättas in om det behövs.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: hastflicka
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 246
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 154
Senast: Bee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
704
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp