gibsonsadel

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare acrazyone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 908
A

acrazyone

Hej!

Jo, det e såhär at i somras köpte jag en galoppsadel på ett sadelmakeri. Dom sa att det var en gibsonsadel, o jag som inte har någon vidare koll på just galoppgrejer tyckte att jag gjorde ett jätteklipp o slog till.... Nu e det bara det att jag e lite tveksam till att det verkligen ÄR en gibson.... Står inget märke någonstans. Kollade lite på internet o hittade en indisk sadel som såg ut exakt som min. Är det någon som känner för att lägga in en bild på en gibsonsadel eller som vill länka till deras hemsida, kan inte hitta den..... tacktack

Sv: gibsonsadel

Det finns indiska gibson kopior, du märker det om inte annat på lädret ( dessa är mycket billigare än originalen så klart). Gibsonsadlarna har väldigt mjukt och fint läder medan de indiska är ”svampigare” och klumpigare. Sedan tror jag att det finns fler engelska träningssadlar som liknar de från gibson. Själv har jag en i riktigt läder som är köpt i england, men som saknar gibson-metallmärket…

Sv: gibsonsadel

Jaha, om man kollar på bilderna på hemsidan så ser dom ju inte alls ut som min sadel. Fick beskedet att min sadel skulle kostat runt 5000 ny.... o det skulle va en gibson. lädret är fint, det känns inte indiskt.

Sur man blir.....

Men tack för svaren...=)

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 989
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
661 820
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur