Gillar du koriander?

Gillar du koriander?

  • Ja

    Röster: 122 57,8%
  • Nej

    Röster: 89 42,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    211
  • Omröstning stĂ€ngd .
Koriander har faktiskt gett mig men för livet, jag har jÀtte svÄrt och lita pÄ att allt diskmedel försvunnit efter handdisk. SÄ nÀr jag sjÀlv diskar sköljer jag överdrivet lÀnge och nÀr nÄgon annan diskat sköljer jag nÀstan alltid av innan (speciellt vattenglas) jag anvÀnder. Vilket Àr vÀldigt dumt ur miljösynpunkt. DÀrför handiskar jag nÀstan aldrig :angel: Men smaken av diskmedel Àr nog det vÀrsta jag vet aka Koriander.
 
Men dragon! :wtf: đŸ€ź
En unken smak och lukt som sÀtter sig kvar i timmar i munnen. SÄ fruktansvÀrt vidrigt!

En sa himla fantastisk krydda (som nar jag fragade Google oversattes till "Drak krydda"đŸ˜łđŸ€” men som tur var sag jag kommentaren om Bea sas och kom ihag att det var fantastiska Tarragon.)

Herregud vad glupsk jag kĂ€nner mig nĂ€r jag lĂ€ser den hĂ€r trĂ„den 😂

Jag Àter gladeligen koriander, persilja, dragon, spiskummin, dill, basilika, chili, curry, etc etc.

Yep, jag ocksa! Och de ar alla helt fantastiska pa ratt stalle. :p
 
I min familj fanns en form av kryddblandning som liksom smakade sjuttiotal. Vi anvÀnde den aldrig, men den hÀngde envist med, flytt efter flytt. Den tror jag i alla fall inte du hade gillat.

Den enda kryddblandning jag kan tanka mig fran -70 talet ar Knorr's Aromat ... Jag sag den aldeles nyligen i en butik och kunde inte motsta att kopa en burk. Den smakar ... inte direkt -70 tal men ack sa familjart. :p
Jag har dock inte anvant den pa nagon mat annu och har stora besvar att komma pa var jag kan anvanda den. đŸ€” Den kommer nog att anvandas pa nagon agg ratt ... nar jag inte ar sugen pa en annan krydda till namnda ratt. Sa formodligen kommer den att sta i skapet tills det ar dags att rensa ut gamla kryddor nasta gang ... om 5-10 ar eller sa.
 
Den enda kryddblandning jag kan tanka mig fran -70 talet ar Knorr's Aromat ... Jag sag den aldeles nyligen i en butik och kunde inte motsta att kopa en burk. Den smakar ... inte direkt -70 tal men ack sa familjart. :p
Jag har dock inte anvant den pa nagon mat annu och har stora besvar att komma pa var jag kan anvanda den. đŸ€” Den kommer nog att anvandas pa nagon agg ratt ... nar jag inte ar sugen pa en annan krydda till namnda ratt. Sa formodligen kommer den att sta i skapet tills det ar dags att rensa ut gamla kryddor nasta gang ... om 5-10 ar eller sa.

Aromat-krydda pÄ knÀckebröd, classic!
 
Jösses vilken vattendelare detta verkade vara! Jag kryssade ja men har inga starka Äsikter direkt. Visst Àr det det som Àr det gröna pÄ garlic naan ibland? Isf Àr det rÀtt gott och passar i det sammanhanget
 
Jösses vilken vattendelare detta verkade vara! Jag kryssade ja men har inga starka Äsikter direkt. Visst Àr det det som Àr det gröna pÄ garlic naan ibland? Isf Àr det rÀtt gott och passar i det sammanhanget
Vattendelaren Àr genetiskt betingad, sÄ jag tÀnker att det inte Àr samma smak som delar. Smakar det Yes! eller finns det nÄgot annat dÀr i bilden.
 
Den enda kryddblandning jag kan tanka mig fran -70 talet ar Knorr's Aromat ... Jag sag den aldeles nyligen i en butik och kunde inte motsta att kopa en burk. Den smakar ... inte direkt -70 tal men ack sa familjart. :p
Jag har dock inte anvant den pa nagon mat annu och har stora besvar att komma pa var jag kan anvanda den. đŸ€” Den kommer nog att anvandas pa nagon agg ratt ... nar jag inte ar sugen pa en annan krydda till namnda ratt. Sa formodligen kommer den att sta i skapet tills det ar dags att rensa ut gamla kryddor nasta gang ... om 5-10 ar eller sa.
Jag gillar inte aromat men gubben har det pÄ mackor och pÄ tomater.
 
Åh, hemslagen bea kan ju vara alldeles fantastiskt. Men ocksĂ„ smĂ„tt vedervĂ€rdigt, förstĂ„s. Är ju inte den enklaste sĂ„sen.
NjÀ den Àr faktiskt inte god enligt mig. Jag gillar smÀlt smör, jag gillar dragon, men kombon blir ingen höjdare. Dragon Àr bÀttre i nÄgon gryta med dijon och svamp.
 

Liknande trÄdar

  • Omröstning
Mat TÀnkte köpa en Paradis idag men kollade pÄ baksidan och sÄg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. NÄn hade...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 733
Senast: Calmiche
·
Mat Detta ĂŒbersvenska fenomen Ă€r ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats fĂ„ det till nĂ„got Ă„terkommande men jag tĂ€nker att halva...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 924
Senast: Account
·
Fritid Har ni nÄgra bra tips pÄ serier och filmer frÄn Australien och frÄn Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentÀrer och deckare Àr jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur Jag gillar visor. Det Àr nog min favoritgenre vad gÀller musik. Av flera anledningar, men kanske frÀmst att det ofta Àr en riktig...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 926
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp