Gillar du koriander?

Gillar du koriander?

  • Ja

    Röster: 122 57,8%
  • Nej

    Röster: 89 42,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    211
  • Omröstning stängd .
Jag tycker nog att det smakar tvål men i så fall gillar jag tvålsmak I guess? Inget fel med att känna sig ren :D

Jag hör också till de som lärt sig att gilla koriander från den första förvirringen och tvålkänslan, men det gick ganska snabbt över till en stor uppskattning. Nu skulle det kännas helt tragiskt att äta t ex asiatisk biffsallad eller vietnamesiska vårrullar utan, det är verkligen SÅ GOTT i just sådana kombinationer med lime/fisksås/chili/vitlök/mynta/hackade jordnötter.

+1. Jag tycker helt klart att det har tvåliga toner, men när jag vant mig vid smaken och i rätt kombination är det oersättligt!

Jag tycker att det smakar bränt gummi, huh!

Jag kan gilla smaken av bränt gummi också, i rätt sammanhang och lagom mängd. Tänk en riktigt bra riesling! 😋

Men blä nej jag gillar inte smakar ju tvål!

En fråga till er som gillar det: Gillar ni tvålsmak eller smakar det något annat för er? Kan ni förklara hur ni tycker att det smakar? (Av nyfikenhet).

Jag har ju uppenbarligen tvålgenen, men efter att ha ätit det i rätt kombinationer kan jag även dechiffrera fler nyanser i det. (Vilket för övrigt gäller mycket av det jag numera gillar, tex första gången jag åt oliver tyckte jag att det mest smakade unket salt...)

Gillar dock inte alls lavendel! Det blir en sunkig tvålparfym med mina smaklökar, trots att det luktar rätt behagligt i rabatten.

Lägger till spiskummin; gott i mat, äckligt i burken. 😅
 
Men blä nej jag gillar inte smakar ju tvål!

En fråga till er som gillar det: Gillar ni tvålsmak eller smakar det något annat för er? Kan ni förklara hur ni tycker att det smakar? (Av nyfikenhet).

Det är möjligt att det finns något i smaken jag kan associera till tvål om jag tänker efter, men blev förvånad första gången jag hörde den beskrivningen. Smaken är dock svår att beskriva. Parfymerad har jag också hört och det stämmer bättre. Samt väldigt friskt fast inte citrus.
 
Spiskummin är verkligen inte gott, men går att äta koriander = kräkkänsla.

Tur att alla inte har samma smak ;)

Jag tycket det är väldigt gott med mat med spiskummin i. Gillar överlag indisk, thailändsk och vietnamesisk mat väldigt mycket :d

Koriander gillade jag inte efter att ha gjort en maträtt där den tog över helt. Men efter att ha ätit goda vietnamesiska banh mi så gillar jag det väldigt mycket numera.
 
Är det någon som, som jag, har samma problem med persilja? Jag tycker att det smakar likt koriander och har svårt för det på samma sätt.
Tycker inte det smakar som koriander, men jag tycker inte det smakar gott, så mitt problem är ffa. att slätbladig persilja ser ut nästan som koriander och försöker luras i affären!
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Mat Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 848
Senast: Calmiche
·
Mat Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 009
Senast: Account
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
504
Senast: startpompe
·
Kultur Jag gillar visor. Det är nog min favoritgenre vad gäller musik. Av flera anledningar, men kanske främst att det ofta är en riktig...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 950
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp