Gillar du koriander?

Gillar du koriander?

  • Ja

    Röster: 122 57,8%
  • Nej

    Röster: 89 42,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    211
  • Omröstning stängd .
Är det någon som, som jag, har samma problem med persilja? Jag tycker att det smakar likt koriander och har svårt för det på samma sätt.

Jag gillar både koriander och persilja men håller med om att de påminner lite om varandra. Persilja är lite mer metalliskt där koriander är frisk och nästan har en lite ton av lime.
 
Är det någon som, som jag, har samma problem med persilja? Jag tycker att det smakar likt koriander och har svårt för det på samma sätt.
Avskyr persilja, det har en väldigt skarp smak som tar över allting. Men tvingas jag välja mellan persilja och koriander föredrar jag persilja. Den smakar bara väldigt illa medan koriander förstör rätten.
 
Avskyr persilja, det har en väldigt skarp smak som tar över allting. Men tvingas jag välja mellan persilja och koriander föredrar jag persilja. Den smakar bara väldigt illa medan koriander förstör rätten.
Tycker lika som du men jag skulle välja koriandern som jag inte har bestämt mig för än om jag gillar eller inte men som jag dock tuggar i mig ändå.
Persilja däremot nej fy, för mig är det helt oätbart.
 
Är det någon som, som jag, har samma problem med persilja? Jag tycker att det smakar likt koriander och har svårt för det på samma sätt.
Jag gillar inte persilja, har inte lyckats vänja mig vid det på samma sätt som koriander. Det är inte bara smaken utan även texturen. Känns för strävt och plastigt för mig.
 
Jag antar att jag gillar koriander men jag har liksom inte jättestarka känslor. Står det att jag ska ha koriander i en maträtt så har jag det, annars låter jag bli. :D Tror inte det är något jag väljer att plutta på lite vartsomhelst som jag kan göra med chili till exempel.
Det är inte en lika mångsidig smakprofil helt enkelt.

Persilja äter jag gärna rå som den är, men ska den vara i mat finhackar jag för att slippa den där sträva konsistensen.
 
Korianderblad doftar bärfis. Spiskummin doftar äldre dam i polyester klänning en solig dag. 2 helt skilda dofter/ smaker som man antingen gillar eller inte. Spiskummin är inte min krydda. Oftast översatt fel i recept. Spiskummin= cumin. Kummin= carraway.
 
Koriander - Nej, jag dricker inte Yes heller
Persilja - Helst slätbladig men det går med den krusiga varianten också, båda i kontrollerad mängd
Spiskummin - Nemas problemas, jag gör min egen tacokrydda (eftersom jag inte kan äta paprika)
Dragon - Well hello baby :love: (gärna i kombination med dijonsenap :d)
Dill - Ok, men inte för mycket, då blir det oätligt för mig

Koriander KAN gå ner i begränsad mängd om den är torkad och/eller det är en massa andra kryddor som chili inblandade.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Mat Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 732
Senast: Calmiche
·
Mat Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 923
Senast: Account
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur Jag gillar visor. Det är nog min favoritgenre vad gäller musik. Av flera anledningar, men kanske främst att det ofta är en riktig...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 924
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp