Gillar inte barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gillar inte barn

Ah!Äntligen en med bevis på att alla faktiskt inte skaffar barn :) Min syster blir 42 å hon har inga barn, hon har sina hundar Åke å Lena :)
 
Sv: Gillar inte barn

chrysler skrev:
Nej det spelar ingen roll om man har hästarna hemma , man lämnar inte en bebis ensam å sticker ut å rider en timme utan att ngn ser efter den, inte jag iaf.Det kan börja brinna, barnet kan få panik eller vadsomhelst.Har man ingen som ställer upp som barnvakt är det ganska kört att ha häst :(

Ja, men herre gud! Det är väl klart att man inte lämnar en bäbis ensam hemma!!! Jag hade tre hästar hemma på gården och jag har tre barn. Jag hade med mig den minsta ute i stallet när jag mockade och allt sånt. En bäbis sover ganska mycket och är lätt att ha i vagnen. Man fick vara lite flexibel och räkna med att gå in när bebbe blev sugen på mat eller ny blöja. Rida kan man göra fast man har bäbis med, men man rider ju inte ut i skogen och lämnar den själv hemma, det går däremot utmärkt att ha den i vagnen bredvid ridbanan, men samma där, man får vara lite flexibel.
Det är svårare när de är i mitt i mellan åldern och kryper eller går omkring lite mer. Men som jag sagt, det går att lösa. Jag gjorde alltid klart allt i stallet med bäbisen med, eller inne i sängen med en elekrtonisk barnvakt bredvid (nu bodde jag så att det tog mig ca 15 sek att vara inne så det var ju inga avstånd) sen red jag när min man kom hem från jobbet. Ja, det innebar många långa kvällar med pannlamapa i mörkret, men än sen. Det handlar om att vara flexibel och påhittig.

Men så är jag en sån mamma som inte hetsar upp mig i första taget. (Ingriper endast i livsfara morsa) Jag tror inte att mina barn far illa om de får skrika i två minuter, så för mig funkade det jätte bra. Men det betyder ju så klart inte att jag lämnade mina barn ensamma hemma eller så.
 
Sv: Gillar inte barn

chrysler skrev:
Ah!Äntligen en med bevis på att alla faktiskt inte skaffar barn :) Min syster blir 42 å hon har inga barn, hon har sina hundar Åke å Lena :)

Ja, och det är ju inget fel i det. Eller hur? Alla ska väl få göra som de vill, det är ju ett fritt val att skaffa barn eller inte. Inget rätt, inget fel.
 
Sv: Gillar inte barn

Mita30 skrev:
Oj såna tankar hade jag också tills den dag jag mötte mannen i mitt liv :) ..

Sen så bara vände det över en natt och jag verkligen kännde för en egen liten bebis :idea: ..
Oj. jag tillhör den skara cyniska människor som inte tror på något "mannen i mitt liv" men det låter ju onekligen ganska trevligt.

hmmm....ne, jag känner också att barn inte är något för mig, lekte inte med dockor när jag var liten, blir inte alldeles till mig och börjar gurgla varenda gång jag ser en gravid brud eller en liten rosa spädgris som visas upp som största underverket i världen...Till och med modern min sa till mig att jag nog ska akta mig för att bli med barn för det skulle inte passa...
Samtidigt är jag rätt säker på att jag (liksom mor) kommer ändra mig när jag är 38,5 och komma på att jag nog inte vill missa nåt som så många tycker är fantastiskt...
Men allvarligt, det är väl jättebra att en del vill ha ungar som kan föra fosterlandet vidare osv, och andra som inte vill det eftersom man behöver lite motpoler...

och har bara märkt av konstiga blickar från nyblivna morsor (kanske inte så konstigt) och vissa killar ("Vad är du för en ond människa som inte tycker om BARN!? De är ju det underbaraste i heeeela vääääärldeeeen!") när jag säger att jag inte tycker om barn....så jag tror de flesta respekterar en iallafall faktiskt.

För övrigt, vadå "tycka om barn"????? Tycker ni om "vuxna"?
Det handlar väl också om att tycka om en person som man har någon form av relation till, även om den personen råkar vara en liten sådan.
 
Sv: Gillar inte barn

För övrigt, vadå "tycka om barn"????? Tycker ni om "vuxna"?
Det handlar väl också om att tycka om en person som man har någon form av relation till, även om den personen råkar vara en liten sådan.

Där håller jag med dig fullständigt! Jag tycker inte om alla barn. Innan jag fick egna tyckte jag inte speciellt mycket om varken bäbisar eller barn. Nu tycker jag i allmänhet att det är gosigt att mysa med bäbisar, men jag gillar fortfarande inte alla barn. Att jag inte tyckte om bäbisar tror jag var att jag var lite rädd för dem. Ja, alltså inte så att jag trodde att de skulle hoppa på mig och bita mig, men jag visste ju inte riktigt hur jag skulle handskas med dem så att säga. Nu vet man att man kan "bolla omkring" med dem lite utan att de går sönder och att man kan hålla dem utan att de bryter armar, ben eller nacke. (Jag hoppas ni fattar det där med bolla omkring... Det är alltså inte ordagrant.)
 
Sv: Gillar inte barn

Jag håller med fullständigt om att man gillar individer.Jag tycker ju inte om alla djur heller, tarantellor kan jag vara utan :devil:
Kolla bara på alla stackars lärare, dom måste ju bli barnahatare förr eller senare ;)
Spädgris, den var annorlunda :D
 
Sv: Gillar inte barn

Öhh det jag är ute efter är att varför skall vi som INTE vill ha barn bli setta med ett ögonbryn öpphöjt??
Vi är konstiga det är som om det är en oskriven lag.. klart du ska ha barn det vill ju alla får man höra..


Det som är så sjukt... du ska helt ha 6 års hästvana för å skaffa häst herreguuud om man skaffar häst efter sitt första besök i ett stall...någonsin.
Då blir man kallad djurplågare å gud vettefanken.
Man måste gå igenom psykundersökning utredning om sitt eget liv hit å dit för å få ha fosterungar eller för å få adpopera.
MEN för å nuppa fram egna ungar kan du vara en knarkande tjej som har i syfte att sälja ungen sen.

Så sjukt tycker fan att det ska va lag på att man ska gå igenom samma utredningar som när amn vill adoptera eller bli fosterförälder..Vad är skillnaden i att ha egna eller adoptivbarn??
Barn som barn!
 
Sv: Gillar inte barn

Du har helt rätt i att alla inte ska ha barn, tyvärr är det inte ovanligt att just såna som inte borde skaffa barn, skaffar flera stycken dessutom.

Tyvärr finns inget att göra åt det, man kan inte tvångs sterilisera folk å det var nyligen entråd på senior om vilka som egentligen borde få skaffa barn å vilka som inte borde anses som lämpliga osv.
Det handlade på olika sjukdomar som var ärftliga osv.Där borde man ju verkligen diskutera missbrukande föräldrar.
Hur många barn lever inte med alkoholister tex?

Det enda man blir erbjuden som blivande förälder är en föräldrarkurs tex, den kan man ju gå, men vem garanterar att man tar hand om sitt barn på ett lämpligt sätt sedan?
Det är som det diskuterats om körkort för häst, bara för att amn har ett betyder inte att man följer de rekommendationer om hästskötsel som finns...
 
Sv: Gillar inte barn

Varför måste man så envist propsa på att säga att man ALDRIG vill göra något i hela sitt liv, när man bara levt en så liten bit av det? Spela roll om det är barn, djur, nåt jobb, whatever.

Jag tycker det är dålig hyfs av folk som ifrågasätter huruvida man vill ha barn eller inte. Dock kan man ju slippa diskussioner man inte vill ta genom att svara att antingen har de inget med saken att göra, eller så säger man inte just nu. Varför ge sig in i en diskussion om något man inte vill diskutera?
 
Sv: Gillar inte barn

Varför man måste säga att man aldrig skall göra nått i sitt liv vad det nu än gäller...Tja om man verkligen känner att man inte vill göra det amn ju inte vill=)

Jag ska strelisera mig här om 2 år då jag fyllt 25 just för att jag inte vill ha barn. då slipper jag oönskat barn bäst för både mig å ett ev kommande barn=)
 
Sv: Gillar inte barn

jag tål dem inte.
Du binder dig för livet, du kan bli ekonomiskt ruinerad, få en kropp som är jobbig för dig etc.
Jag är inte villig att offra resten av mitt liv (som det faktiskt innebär) för att sköta om en unge.
Ska man ha barn tycker jag att man i första hand ska adoptera. Varför producera nytt när det redan finns otaliga som behöver din hjälp?
Nej tack.
Jag vet var jag står.
 
Sv: Gillar inte barn

Jag gillar inte barn i allmänhet.
Jag älskar min egen grabb :love: .
Sa alltid , ja innan jag var 21 i alla fall, att jag aaaaaaaldrig skulle ha barn. Förstod inte tjusningen i det alls, och som dig ansåg jag att det skulle ta av MIN tid, och jag ville rida och festa.
Men så vaknade jag en dag, ja det tog nog ett tag av berarbetning i min skalle men i alla fall, men så började ett bebissug komma...

Men behöver inte alls skaffa barn, det är dessutom ingen rättighet att ha barn. Men att sterilisera sig såpass ungt tycker jag låter lite... vet inte vad jag ska kalla det.. tokigt kanske :smirk: .
Jag respekterar absolut folk som inte vill ha barn, men för att HELT acceptera åsikten måste de nog ha passerat 30 med en bit. För även om man inte tror det så KAN man ändra sig och då är det ju trist om man inte kan!!!
Men det är bättre att bara de som VILL skaffar barn, barnen kommer få en så mycket bättre barndom då :bump: !
 
Sv: Gillar inte barn

Det är väl inte så konstigt du är ju fortfarande ett barn själv.
Mycket kommer med åren , jag lovar.
/Cetzy som ibland känner sig lastgammal med sina 31 år
 
Sv: Gillar inte barn

Ziemona skrev:
jag tål dem inte.
Du binder dig för livet, du kan bli ekonomiskt ruinerad, få en kropp som är jobbig för dig etc.
Jag är inte villig att offra resten av mitt liv (som det faktiskt innebär) för att sköta om en unge.
Ska man ha barn tycker jag att man i första hand ska adoptera. Varför producera nytt när det redan finns otaliga som behöver din hjälp?
Nej tack.
Jag vet var jag står.
:D fast barn växer upp. När de är sisådär 18 år klarar de flesta sig själva. Fast ansvar för telningarna känner man givetvis hela livet.

KAn inte påstå att min kroppp är särskilt jobbig för tillfället :confused: de där 9 mån. går rätt fort.
 
Sv: Gillar inte barn

Morotsbiten skrev:
då slipper jag oönskat barn bäst för både mig å ett ev kommande barn=)
Jag kan inte annat än att hålla med om att det verkar bäst så.

Men, förvänta dig inte att vi som tycker om barn och har barn kommer att se det som en sympatisk handling.
Det är ju ett meddelande till oss om att vi står för något som du inte tycker om.
Det blir då svårt för oss att känna sympati med dig.
 
Sv: Gillar inte barn

Lovade mej själv att hålla mej borta från såna här trådar men nu kan jag inte ¨låta bli.
Menar du alltså att du inte känner sympati eller accepterar folk som väljer att inte skaffa barn??
I så fall, varför är "att skaffa barn" ett bättre eller viktigare beslut än att "inte skaffa barn"?
Det finns väl inget rätt eller fel i den frågan kan jag tycka. :smirk:
 
Sv: Gillar inte barn

Inte_Ung skrev:
Det är ju ett meddelande till oss om att vi står för något som du inte tycker om.
Det blir då svårt för oss att känna sympati med dig.

Det där håller jag inte alls med dig om. Att sterilisera sig, eller bara välja att inte ha barn, är inget meddelande till nån annan - det är en privat fråga.

Jag har inga barn men har aldrig föreställt mig att det skulle kunna tolkas som ett meddelande till nån annan. Lika lite som jag tolkat andras barntillverkning som ett meddelande till mig. Men jag kanske inte är så signalkänslig på den punkten ;)
 
Sv: Gillar inte barn

:bow: :bow: :bow:

Om man ska börja tänka att handlingar från andra är meddelanden så är allting dolda budskap.
Om man skaffar barn, om man inte gör det, om man köper kött eller inte(alla kött ätare kanske äter kött enbart för att provocera vegetarianer)osv :devil:
 
Sv: Gillar inte barn

att jag är ett barn själv kan jag väl inte hålal med om direkt 23 år :smirk:
Känner månag som är både 3 och 4 barns mamam vid min ålder=) som fått barn vid 16-18 års ålder
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 638
Senast: Saigon
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 954
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 011
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 698
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp