Gillar inte barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gillar inte barn

Xeline. Jag generaliserar inte. Jag berättar för er hur det ser ut från mitt perspektiv... /A
 
Sv: Gillar inte barn

Ja, det är självklart att jag vet att det är mitt problem: jag skriver inte detta för att "gnälla" för någon annan eller vara mot strömmen. Jag VET att mitt beteende är onormalt. Men jag är MEDVETEN om det, och därför kan jag också undvika barn, för både min och deras skull så gott det går. Visst finns det undantag från regeln, mn det är faktiskt så att ju äldre de blir, desto bättre går det.
Jag får väl adoptera en tonåring någon gång om min pojkvän nu vill ha barn....
/A
 
Sv: Gillar inte barn

När barn blir runt 1,5 år så får dom symboliskt tänkande.
Detta kan dom koppla till känslor och finns det ett känslominne med symbolen "barn" från väldigt tidig ålder så kan jag förstå att du inte kommer ihåg orsak bara att hjärnan kommer ihåg obehag med just barn.
Vad som gav den kan faktiskt vara något som vuxna skulle uppfatta som bagatellartat men som du som barn uppfattade som mycket stort.
Själv har jag tidigare haft svårt att umgås med folk i min egna ålder just pga detta symbol+känsla kopplingen. Det går att arbeta bort så att obehagskänslorna försvinner på samma sätt som man gör med spindelfobi mm.
Frågan är hur stor motiavtion du har för att verkligen jobba på det för det innebär att du måste gå tvärs emot vad din hjärna säger åt dig dvs omprogammera den och utan tillräckligt stor motiavtion blir det svårt.
 
Sv: Gillar inte barn

Ja, så kan det ju faktiskt vara, när jag tänker på min barndom och denna skräck för de andra barnen.. Och som du säger så kanske det går att träna bort, men eftersom jag har många andra sociala problem även med vuxna så känns det som att det i dagsläget tar all energi jag har, så motivationen till att ta tag i något så känsloladdat och lite "ointressant" (hoppas du förstår vad jag menar, jag har ingen barnlängtan direkt) som barnfobi är inte direkt på topplistan. Hjärnan och tiden får bestämma om det är något jag tycker det är värt att lägga ner tid på. Tack för ditt svar. /A
 
Sv: Gillar inte barn

Om jag med stor risk för lynchning skriver vad är skillnaden på att avsky barn mot att avsky bögar, flator och invandrare.
Varför skall barnavsky respekteras om inte det andra gör det ???
Det är olika grupper av människor.
/CEtzy
 
Sv: Gillar inte barn

Jag tror inte hon vill att alla barn ska dö för det, vilket bög å flat hatare brukar vilja :smirk:
Äcklad kan ju vara olika ord för alla, jag känner många som ogillar barn för att de kladdar , snorar, drägglar å skriker samt att de kommer till en viss ålder där tex pojkar gärna stoppar ner handen i byxan å en sekund senare fingrar på kakorna alla ska äta.Så visst förstår jag absolut att folk blir äcklade av sådant beteende :smirk:
Det finns många gamla människor som avskyr barn oxå å det är fullt accepterat så varför får inte en snart 30 årig tjej avsky barn?
Alla har inte en inbyggd instinkt att älska barn, samma som alla inte har en inbyggd instinkt att älska djur, jag ogillar hundar för att de luktar illa å drägglar men jag älskar katter tex.
*Lånade knapp!*
 
Sv: Gillar inte barn

Jag tycker inte man jämnför människor och djur.

Jag håller heller inte med om att alla homohatare vill att de skall dö det är det ingen som sktivit.
/Cetzy
 
Sv: Gillar inte barn

*lånar en knapp hej vilt*

Jag kan förstå att andra människor inte vill "skaffa barn" oavsett på vilka grunder, jag ser ingen som helst andledning till att man ska göra stora utredningar om varför man inte vill ha barn, vill man inte så vill man inte. Men det är klart att om man mår dåligt av att överhuvudtaget se ett barn, ja då har man ett problem men det vet man nog om i sådanafall.

Det finns kvinnor och män genom alla tider som inte har tyckt att barn är toppen, varför ska det vara så hysteriskt konstigt nu?

Jag älskar mitt barn, de flesta av kompisarnas ungar men vissa ungar tycker jag inte om, antagligen av personkemi andledningar och för att jag upplever dem som bortskämda och gapiga vilket jag inte kan med vara sig det gäller barn eller vuxna....

Sen har jag nog säkert lyckats sårat någon med en dum fråga någon gång ibland utan att ha menat något med det, när man är mitt uppe i "barnalstradet" själv så har man lite svårt ibland att förstå att alla inte uplever det som helt underbart... :angel:

Jag är definitift inte enbart intresserad av att enbart prata barn, men det blir lätt så när man umgås med andra som börjar ställa frågor om barn och sen spinner man vidare på det ämnet. Därför har brukshundsklubben och agility blivit ett andningshål åt mig, där är det knappt någon som vet om att jag är småbarns mamma och vi pratar sällan om andra saker än hundar och tävlingar vilket är ganska så skönt ibland! Vill jag prata barn och familj, ja då åker/ringer jag till någon som jag vet uppskattar det oxå, mycket enkelt!
 
Sv: Gillar inte barn

Jag vill inte att alla barn ska dö, bara för att jag tycker att det är otäckt/läskigt blablabla.. Inte är jag Hitler heller.
Jag är heller inte rasist eller gaymotståndare. Något måste ha hänt mig i tidig ålder eftersom jag reagerar som jag gör helt enkelt. Ungefär som om en person blivit biten av en hund som barn och sedan behåller skräcken med sig resten av livet. För mig är det barn.Jag är ju t.o.m rädd för dem!

Det jag vill är att slippa höra tjat från omgivningen, och så försöker jag hålla mig borta från barn så långt det bara går. Jag skriker inte på stan om hur jag känner, eller demonsterar mot barn på gågatan, men som i denna tråd kan det vara bra att "ventilera" hur man känner och se hur okända människor reagerar på en fobi/skräck.

Däremot så tycker jag att man visst kan jämföra människor med djur i många fall... Men det är en annan tråd..
/A
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gillar inte barn

Hmm. Ska fundera på saken. Jag vet inte om jag egentligen vill argumentera om mina åsikter människa vs djur. Inte heller vet jag om jag vill läsa inläggen. Jag är mer en "djur" än "människo människa" om du förstår vad jag menar. Kan inte du starta den istället I_U? :bow:
 
Sv: Gillar inte barn

Du är inte ensam, jag föredrar oxå djur framför människor, har alltid varit så :)
 
Sv: Gillar inte barn

Tycker det är tråkigt att diskussionen om respekt för frivilligt barnlösa alltid hamnar i extremer.

Att avsky barn känns onekligen lite ovanligt - men att inte vilja ha egna barn och känna sig obekväm med små barn torde inte vara särskilt ovanligt.

Många av mina vänner är - liksom jag - långt ifrån barnkära och jag kan ärligt säga att jag är allt annat än förtjust i spädbarn. Jag tycker de luktar illa, är kladdiga, ständigt utsöndrar ofantliga ( ;) ) mängder kroppsvätskor och jag blir stel som en pinne när någon sätter ett barn i famnen på mig. Spädbarnet känner givetvis av min sinnesstämning och gråter och jag blir ännu mer spänd osv. Dock har jag inte stött på någon förälder som känner sig bortprioriterad eller sårad pga detta.

Äldre barn gillar jag dock - och har av någon underlig anledning väldigt lätt för att umgås med många gånger, när de slutat vara rädda för mig. Är inte särskilt "daltig" av mig, vilket säkert gör att jag oftast är populär bland barn med "problem", men inte alltid bland barn som är mer "normala". "Normala" barn ser jag oftast som mer besvärliga - ofta otroligt bortskämda, krävande och styrande. Barn får gärna ta plats, och jag har svårt att förklara känslan, men jag antar att jag tycker att barn som är på typiskt "vuxna" platser - om som är tillräckligt gamla för att förstå det och Kunna uppföra sig - bör anpassa sig så mkt de orkar och kan om man ger dem rätt förutsättningar.

Och, egna barn är jag skeptisk till. Dels pga dåliga gener (allergier hos morfar, mamma, pappa och bror - men jag är hittills helt skonad) och dels pga en allmän ovilja. Än så länge kanske jag skall tillägga, kanske ändrar jag mig en dag - men jag är skeptisk. Det räcker bra med att vara lektant till sambons bröders ungar, eller sporadisk extrasyster till mammas "projektbarn".

Att likställa denna aversion med antisemitism eller homofobi är rent kränkande. Kräk, bajs och dräggel är sällan charmigt, framför allt inte på dyra kläder eller i samband med mat. Dock är jag nog mer avigt inställd till många föräldrar än till barn - men det är en annan historia som inte bör ta utrymme i denna tråd.
 
Sv: Gillar inte barn

Hej asmodeus! Du är inet ensam, jag känner precis som du! Jag vill inte ha barn känner tom äckelkänslor.

Jag har alltid kännt såhär ända sedan jag var liten, lekte alltid med mjukdjur när de andra lekte med dockor osv...

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att adoptera en tonåring!
men barn-aldrig i livet!
 
Sv: Gillar inte barn

Eileen skrev:
Hej asmodeus! Du är inte ensam, jag känner precis som du!
Tack.. Ibland är det skönt att veta att man inte är helt ensam om sin "knäpphet"...
//A
 
Sv: Gillar inte barn

Jo jag tycker man kan jämnföra både barn och övriga är människor.
Tycker du illa om dementa och utvecklingsstörda med ?? De kan också dreggla, spy och snora precis som alla andra människor!

Jag undrar vari skillnaden ligger att inte "få" ogilla en grupp människor medans en anan är helt okej ??
/Cetzy
 
Sv: Gillar inte barn

Jag förstår. Men då har du ju verkligen ett problem på RIKTIGT, på samma sätt som en som inte tål spindlar eller råttor. Vad tråkigt att du inte verkar kunna få hjälp. Och jag förstår att det är jobbigt med folk som tjatar.

Det är ju inte så svårt att hålla sig undan från spindlar och råttor, men barn finns ju överallt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 634
Senast: Saigon
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 996
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 693
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp