Gissa vilken vecka jag är i!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

På mig tog dom blodprov i armen, blodtryck samt invägning. Därefter pratade vi resten av tiden ungefär.. Hon ställde frågor om hur livet ser ut, pappan, sjukdomar i släkten, alkohol/tobaks-vanor och lite sånt.
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

*KL*
angående tvåäggstvillingar...

Har själv en tvillingbror och många tvillingar i släkten. Min mamma är 155cm, och jag kan säga att hennes mage var GIGANTISK i slutskedet! Hon fick väcka pappa varje gång hon skulle vända sig i sängen så han kunde ta emot magen, för annars slog hon runt eftersom magen vägde så mycket! Har sett bilder där hon ser väldigt lustig ut!

Angående ärftligheten så är det alltid kvinnan som ärver förmågan att släppa två ägg samtidigt. Enäggstvillingar ärvs på annat sätt, men tvåäggstvillingar ärsv enbart genom kvinnan. Alltså från mor tilldotter. Sonen blir enbart bärare och kan föra genen vidare genom sin dotter. Ofta får man ett barn första gången och tvillingar andra gången (om man får tvillingar). Fråga mig inte varför!

Till ts:
Lycka till med din efterlängtade bebis, din mage är jättefin!

//Julia
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

oooooååhhhhh Ja att det är ärftligt det kunde jag räkna ut med
-38.gif


Med väldigt mycket två äggs på pappas sida har jag kunnat räkna ut att det finns risk hos mig... Får vell bara bli ett barn här då... :devil:
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Ärftligheten gäller BARA tvåäggstvllingar och BARA på kvinnosidan, så om en pappa har tvillingar i släkten så är spelar det ingen roll för just ärftligheten.
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

cirkus skrev:
Ärftligheten gäller BARA tvåäggstvllingar och BARA på kvinnosidan, så om en pappa har tvillingar i släkten så är spelar det ingen roll för just ärftligheten.

Jo det gör det. Killar är bärare av egenskapen och kan föra det vidare till sin dotter.

//Julia
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Oj, jag ligger i lä där :o

Min mage är inte ens hälften så stor än, och det skiljer väl 2 dagar mellan oss ungefär :D

Hittar inte kameran nu, så jag antar att sambon har den med sig. Får ta kort imorgon och visa dig!
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

phprgea85.jpg


Här är jag i vecka 31 (går in i vecka 33 imorgon).
(Bristningarna är från förra graviditeteten.... :eek: )
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Bebben skrev:
Oj, jag ligger i lä där :o

Min mage är inte ens hälften så stor än, och det skiljer väl 2 dagar mellan oss ungefär :D

Hittar inte kameran nu, så jag antar att sambon har den med sig. Får ta kort imorgon och visa dig!

Och jag som tycker att den ser mindre ut på det där kortet än vad den är ;)

Var glad över den lilla magen, ibland kan det vara *ähum* lite opraktiskt med en mage storlek Large redan :D
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Jag är superglad över den :D Skönt nu i värmen också att inte behöva väga så mycket (Än iaf..). Speciellt med valp hemma, och trädgård att fixa i och allt sånt tråkigt som ändå måste göras..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har HD-röntgat min hund. Vad skulle ni gissa på för resultat?
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Senast: LaMagia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 242
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 224
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 070
Senast: hollypolly
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp