Gjord storlek fjordhÀst

VincentM

TrÄdstartare
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
 

Bifogade filer

  • IMG_9748.png
    IMG_9748.png
    194,1 KB · Visningar: 119
Bild pÄ min hÀst
 

Bifogade filer

  • AA7817C5-6FCE-4010-859D-42A16EB55E53.jpeg
    AA7817C5-6FCE-4010-859D-42A16EB55E53.jpeg
    343 KB · Visningar: 94
MÀt platsen dÀr gjorden ska sitta med ett mjukt (textil/plast) mÄttband sÄ att du fÄr omkretsen, t.ex. ett "viktmÄttband" för hÀst.
Saknar du ett mÄttband, ta ett snöre, eller ett rep och lÀgg runt hÀsten, och mÀt hur lÄngt snöret blev mot en tumstock eller liknande.
 
MÀt platsen dÀr gjorden ska sitta med ett mjukt (textil/plast) mÄttband sÄ att du fÄr omkretsen, t.ex. ett "viktmÄttband" för hÀst.
Saknar du ett mÄttband, ta ett snöre, eller ett rep och lÀgg runt hÀsten, och mÀt hur lÄngt snöret blev mot en tumstock eller liknande.
Tack för svaret!😊
Som sagt i mitt inlĂ€gg sĂ„ har han ett omfĂ„ng pĂ„ 174 cm (om jag förstĂ„r vad du menar rĂ€tt). Men jag undrar vilken storlek jag bör vĂ€lja dĂ„ bĂ„de ponny storlek och full storlek tĂ€cker hans omfĂ„ng. đŸ€” TĂ€nkte att nĂ„gon hĂ€r kanske Ă€r bĂ€ttre Ă€n mig pĂ„ att avgöra vilket som blir bĂ€st. 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_9749.png
    IMG_9749.png
    75,4 KB · Visningar: 109
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
Hmm, lite svÄrt tycker jag det var.
Vilket hull Àr hÀsten i nu?
Man fÄr ju tÀnka pÄ att den ska passa om hÀsten gÄr upp eller ned i vikt en del, sÄ man fÄr nog utgÄ frÄn hullet nu.

Jag tÀnkte först skriva att jag nig hade valt fiÀuöö eftersom det Àr lÀttare att göra fler hÄl Àn att förlÀnga. Men sÄ kollade jag bilden en gÄng till, och det ser nÀstan ut som det Àr hÄl hela vÀgen?
 
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
Jag hade köpt ponny och om gjorden blir för kort köpt en lÀngre gjord.
 
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
Spelar egentligen ingen större roll vad du vÀljer men den delen som Àr under magen Àr inte skön sÄ man vill antingen klÀ in den i nÄtt eller byta ut den mot nÄgot som Àr bekvÀmare mot hÀsten
 
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
Hade tagit full.
 
Hade tagit ponny. Jag har tömkörningsgjord full och det fungerar för det mesta men Àr för stort pÄ nÄgra jag haft och det finns inte utrymme att göra hÄl för stropparna Àr hÄl Ànda upp redan.
 
Inte svar pÄ din frÄga, men jag har TÀrnsjös tömkörningsgjord i stl full med gjord i stl full och den sitter bra pÄ min fjording som har omgÄng 183 (just nu, pÄ vÀg ned).
 
Hmm, lite svÄrt tycker jag det var.
Vilket hull Àr hÀsten i nu?
Man fÄr ju tÀnka pÄ att den ska passa om hÀsten gÄr upp eller ned i vikt en del, sÄ man fÄr nog utgÄ frÄn hullet nu.

Jag tÀnkte först skriva att jag nig hade valt fiÀuöö eftersom det Àr lÀttare att göra fler hÄl Àn att förlÀnga. Men sÄ kollade jag bilden en gÄng till, och det ser nÀstan ut som det Àr hÄl hela vÀgen?
Ja man fĂ„r ju tĂ€nka pĂ„ sĂ„dant. Han Ă€r i ett bra hull nu. Jag tror faktiskt att ponny kommer att passa honom bĂ€ttre efter lite mer undersökningen jag gjort. Men tack för svaret och att du ville hjĂ€lpa mig!😊 Om det inte skulle se ut att passa fĂ„r jag vĂ€l skicka tillbaka den😅
 
Spelar egentligen ingen större roll vad du vÀljer men den delen som Àr under magen Àr inte skön sÄ man vill antingen klÀ in den i nÄtt eller byta ut den mot nÄgot som Àr bekvÀmare mot hÀsten
Ja jag har en annan gjord som Ă€r hans. Jag har kommit fram till att ponny nog blir bĂ€st för honom med tanke pĂ„ hur hans rygg ser ut samt lĂ€ngden pĂ„ den gjord han har. Tack för svaret 😊
 
Hej!😊

Jag hade viljat köpa en sĂ„dan hĂ€r gjord som finns pĂ„ bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde vĂ€lja

Min hÀst har ett bröstomfÄng pÄ 174 cm och hans mankhöjd Àr 141 cm (hÀsten pÄ bilden lÀngre ner i denna trÄd). Har Àr en rÀtt smÀcker fjordhÀst.
Borde jag vÀlja ponny eller full storlek (storlekarna finns pÄ en bild jag lagt till under detta inlÀgg i trÄden)? Vad hade ni valt?

Tacksam för era svar!đŸ™đŸ»
Tack allihopa för svaren!
 

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras Jag startade en trÄd hÀr igÄr dÀr jag ville höra folks Äsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ÀndÄ fÀst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej ni med mer koll Ă€n mig! Är pĂ„ jakt efter ett ca 100g tĂ€cke till varmblodstravarn. Mailade S-gĂ„rd med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 845
Senast: Ketrawzc
·
HÀstmÀnniskan Var lite osÀker i vilket forum jag skulle lÀgga den hÀr, men vi provar med hÀstmÀnniska. Jag har lÀnge funderat pÄ hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 797
Senast: Cambrie
·
HÀstmÀnniskan Hej, Jag vet att det finns mÄnga trÄdar om detta men av de som jag hittat Àr det mÄnga inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp