Gjort något second-hand kap?

Sv: Gjort något second-hand kap?

jo, emellanåt.

Men jag har inte vattenkokare på rummet, sängen är (förhoppningsvis) nybäddad med rena sängkläder och fjärrkontrollen är inte smutsigare än vilken ledstång eller dörrhandtag som helst.

Jag har svårt för andras lort i mitt eget hem. Skulle inte vilja ha gamla stoppade möbler, någon annans madrass eller - värst av allt - någon annans gamla kläder närmast kroppen.

Bakterieskräck har jag inte. Definitivt inte. Jag är ju bonnunge, och fd hästuppfödare.

Jag tror att folk generellt är mindre "grisiga" med saker de har hemma än vad de är när det är på hotell.... Har ett par vänner som som arbetat på olika hotell som städerskor och de har berätta både det ena och det andra. T.ex. bajs på platser där jag har extremt svårt att tro att folk bajsar på i sitt eget hem... Nu må det ju vara en liten minoritet som äcklar sig på hotellrum, men en person är å andra sidan tillräckligt för att grisa ner ett helt rum.

Jag köper t.ex. utan problem sängkläder på loppis. Tvättar de i 90 grader och sedan anser jag de vara rena. Kanske en familj och deras gäster som använt sänkläderna. Då känns sängkläderna på ett hotell, som x antal hundra hotellgäster sovit i, lite äckligare.

Dock har även jag gränser och den går vid madrasser (de är lite kämpliga att rengöra) badkläder och underkläder.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Jag har svårt för andras lort i mitt eget hem. Skulle inte vilja ha gamla stoppade möbler, någon annans madrass eller - värst av allt - någon annans gamla kläder närmast kroppen.

Så känner jag också. Jag tycker förvisso att det kan vara kul med loppis och second hand, men kläder, tygklädda möbler och andra textilier som är begagnade vill jag inte ha. Även begagnade böcker tycker jag är ofräscha. Jag gick mycket på biblioteket som barn men inte alls nu i vuxen ålder.

Och när jag bor på hotell brukar jag, om jag råkar ut för det, muttra över heltäckningsmatta på rummen och tygklädda sänggavlar. Inte fräscht.

I övrigt har jag ingen bakterienoja.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Jag fyndar ofta böcker för mellan 5-10 kr st och det är ofta böcker i fint skick som bara lästs en gång. Senast köpte jag en anslagstavla för 20 kr, helt klart värt det. :D
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Jag har också lite den känslan, speciellt när jag är inne i affären, då är det en speciell lukt av gamla grejer som jag inte är så förtjust i. Men när jag fått hem min grej diskat, tvättat eller städat av den och den bott hos mig ett tag så känns den som den är en del av mitt hem och jag tänker inte på att den någonsin varit någon annans.

Jag har förtillfället en olivgrön duxsoffa i plysch, en vit gungstol, ett sidobord, ett par kjolar och lite porslin som är andra hand. Sen har jag mängder med arvegods och annat. Sen har jag köpt garn, virknål, spinrock och lite annat handarbetespyssel väldigt billigt på secondhand det är väldigt prisvärt. Jag har verkligen blivit helt fast i loppis och secondhandträsket. Jag kan shopoholica mig utan att riskera klimatet, det är prisvärt (för det mesta) och det gör inte så mycket om katten vässar klorna på fyndet eller om jag tappar koppen i golvet...
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

:rofl: ja det blir lite konstigt ibland, jag orkar aldrig stalla om skrivbordet till svenskt (da maste jag stalla om det hela tiden) och sitter jag vid ett svenskt skrivbord glommer jag for det mesta bort att anvande dem tre sista anda :o
 

Liknande trådar

Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 228
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 811
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp