Glasögonabonnemang eller köpa glasögon?

Jag har gått över till att handla på lensway sen några år tillbaka.
Framförallt för att jag vet vad jag passar i och i butik finns det bara 1-2 par av vad jag vill ha men online finns det fler modell (eller framförallt färg) att välja mellan.

Nackdelen är den personliga servicen inte finns (på glasögon känns det som en större nackdel) men sist köpte jag 2 par glasögon för 2600 och då valde jag glas som blir som solglasögon vid behov på ett par.
Nu har jag fortfarande hyfsat bra syn som inte har förändrat sig på år, men för det priset så är det fullt möjligt att köpa nya efter något år utan för mycket ågren.


Hur gör du med synundersökning när du handlar på Lensway? Samarbetar de med någon optiker eller får man fixa det själv?
 
Jag kan uppdatera lite med. Jag sa upp abonnemanget hos Synsam när det löpte ut. Jag var in på min vanliga butik och gjorde synundersökning. Föga förvånande så var samma påstridiga säljare kvar och försökte återigen sälja nya bågar till mig. Jag tittade på några bågar, tackade för mig och sa att jag inte var intresserad av de som fanns där. Åkte till Synsam i grannstaden där det fanns betydligt mer att välja på och fick ett toppenbemötande av personalen där. Kommer att fortsätta att åka dit istället i framtiden med och köpa loss glasögonen direkt. Abonnemang var inte för mig helt enkelt.
 

Liknande trådar

Tjatter Var och kollade synen för jag behöver solglasögon med styrka. De tyckte jag behövde nya vanliga också då paret jag har tydligen var för...
2
Svar
29
· Visningar
2 392
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Lixiigirl
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 953
Senast: Dimmoln
·
Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp