Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att bågarna är alldeles för stora! De ser ut som såna jag hade för en 30 år sen.
Däremot är det snyggt att de är markerade men dessa är så stora att de tar över hela ditt ansikte.

Kände en gång en som sa att ha glasögon är som att ha en möbel i ansiktet, och dessa bågar passar utmärkt som illustration av det yttrandet.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att bågarna är alldeles för stora! De ser ut som såna jag hade för en 30 år sen.
Däremot är det snyggt att de är markerade men dessa är så stora att de tar över hela ditt ansikte.

Kände en gång en som sa att ha glasögon är som att ha en möbel i ansiktet, och dessa bågar passar utmärkt som illustration av det yttrandet.

Ganska intressant hur man kan få så helt olika intryck av samma bilder. Att vissa tycker dom är skitsnygga medan andra tycker dom är gräsliga fast det är exakt samma bilder :D Men det är jättebra att få även få höra dom som inte tycker om glasögonen, annars blir det ju lätt så att dom som gillar kommenterar och dom som inte gillar låter bli och det blir man ju inte mycket klokare av :)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att stilen är snygg, du passar absolut i breda bågar, men dessa är i mina ögon lite för stora för ditt ansikte! Som Görel så bra uttryckte det, det blir som en möbel i ansiktet :D
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Kl

Jag tyckte också att de var jättesnygga på dig och bättre än de diskreta!

Själv ser jag mest ut som en uggla i stora bågar tyvärr + att de blir så j-a tunga. :banghead:
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Det finns optikerkedjor som har kostnadsfritt byte i flera månader om man inte gillar modellen. Sextusen låter ganska dyrt, då borde det kunna ingå tycker jag.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Det finns optikerkedjor som har kostnadsfritt byte i flera månader om man inte gillar modellen. Sextusen låter ganska dyrt, då borde det kunna ingå tycker jag.

Är man i det närmaste blind får man leva med dyra glasögon. Var på Specsavers först, där hade mina glasögon bara gått på 3195 kr men dom kunde inte räkna i förväg på hur tjocka glasen skulle bli och om dom skulle passa i bågen. Jag lägger inte nästan över 3000 på ett par glasögon som inte blir bra så det var inget alternativ.
Hamnade på Synsam nu och där har dom räknat fram exakt på millimetern hur tjocka mina valda glas kommer bli i just den här bågen, och trots den kraftiga plastbågen så kommer dom sticka ut 2-3 mm på ena kanten men det får jag leva med. Bågen får jag för halva priset 1045 kr och glasen kom jag undan "billigt", bara 2990 kr.

Vet du vilka optikerkedjor som har gratis byte? Låter konstigt för dom kan ju inte återanvända glasen och dom går ju på några tusen bara dom menar jag.

Har tidigare haft glasögon från både Favoptic och Smarteyes, visst billiga, men ingen tjockleksmätning av glasen innan beställning och dålig kvalitet på bågarna.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att bågarna är alldeles för stora! De ser ut som såna jag hade för en 30 år sen.

Ja, modet går ju fram och tillbaka. Eller om det är runtrunt.

Jag tycker att TS sker jättetuff och smart ut i de där glasögonen!

(Jag är en mes och hade valt några som var lite mindre, men TS är ingen mes.)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jatte tuffa och snygga pa dig. Och jag haller med att glasogon ar som att ha en mobel i ansiktet.:p Antingen kan man forsoka gomma den med tunna diskreta bagar. Det ar dock inte mojligt nar man maste ha tjocka glas som gjor att ogonen ser sma ut. Personligen tycker jag att det ar battre att anvanda glasogonen som ett "statement" och ha "en mobel";) som sager nagot om mig i stallet. Da ser ingen att ogonen ser mindre ut bakom glasen heller ...:D
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att stilen är snygg, du passar absolut i breda bågar, men dessa är i mina ögon lite för stora för ditt ansikte! Som Görel så bra uttryckte det, det blir som en möbel i ansiktet :D

Jag håller också med här :) Bågarna i sig är snygga och du klär i dem, men finns det någon mindre variant?

Jag har också dyra glasögon och glas som sticker utanför kanten trots att de är förminskade så mycket det går :( Min optiker säger att jag egentligen ska ha plastbågar, att de är mycket bättre för mina tunga glas, men jag tycker plast är lite fult så jag valde metallbågar. Eller tyckte då, nu har det kommit fram fler snygga billiga plastbågar!

Jag har lila metallbågar, med lite breda skalmar och jag försöker "gömma" glasögonen i ansiktet för jag är så ful med dem på (och utan visserligen, men det är så fult när glasögonen upptar hela ansiktet på mig :o), men jag måste verkligen använda glasögonen så jag får stå ut!
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

photogrid_1366731386336_5178ebaa9606ee7cb1f6a8ed.jpg
Glasögonen är perfekta för dig :love:. Med uppsatt hår utstrålar du den självsäkra sekreteraren som vet hur bokföringen ska skötas och som ingen vågar säga emot. Hon kräver punktlighet och vet exakt var alla dokument finns.

Men långt hår är du den lediga tjejen som ofta blir utbjuden då hon är lättsam och gärna har lätt till skratt.

Det långa risiga håret glömmer vi :crazy:
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Glasögonen är perfekta för dig :love:. Med uppsatt hår utstrålar du den självsäkra sekreteraren som vet hur bokföringen ska skötas och som ingen vågar säga emot. Hon kräver punktlighet och vet exakt var alla dokument finns.

Men långt hår är du den lediga tjejen som ofta blir utbjuden då hon är lättsam och gärna har lätt till skratt.

Det långa risiga håret glömmer vi :crazy:

Vilken personlighetsanalys jag fick där. Var du ser det långa och risiga håret vet jag däremot inte, snarare nyduschat och blött ;)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

(Jag är en mes och hade valt några som var lite mindre, men TS är ingen mes.)

Du skulle bara veta men just nu kör jag på fake it 'til you make it ;)

Nu är glasögonen iaf beställda, tack för all input! Buke är oslagbart i sådana här frågor :)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Om du gillar stora bågar kan du spana in dessa. Kanske skulle vara något? :D

Bright-Colour-Giant-Sunglasses.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: cirkus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 624
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 084
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp