Glasspriser

Glassmakeriet i Ystad och olaols i gladsax är mina tips. Och om titzianas finns kvar i vara är det absolut värt ett besök.
 
I Malmö kan jag rekommendera Dolce Sicilia, på Drottningtorget :)
För ett par år sedan hade de en kampanj där vi statligt anställda fick köpa glass för halva priset :d

Hur i hela världen kan jag ha missat en sådan kampanj? :eek: Rekommenderar också! Samt att man kan luncha där och äta en delikat pasta och sedan toppa med en lika delikat glassdessert. Nu saknar jag Malmö lite (men inte pendlandet).
 
Jag har inte kollat hur mycket glassen kostar här i år, men den var dyr redan förra året.
Det som stör mig mest är dock att om jag köper en kula så vill jag ha EN kula och inte flera. Jag orkar inte äta upp så mycket glass så jag kan aldrig köpa tre smaker för jag kommer inte ens ned till tredje smaken för varje smak är minst två kulor. Igår stötte jag på min vän på Glassbåten (som pappa startade 1994 😍) och hennes barn hade köpt, tror det var banana split eller liknande, och de hade en sådan STOR mostallrik överfull med glass. Varför?! Ta normala portioner och sänk priset istället. Jag älskar banana split men det kostade 80 spänn förra året och så äter jag kanske 1/3 av det så det är det inte värt.

Eller gör som pappa! Ha glassen i lösvikt och låt kunderna bestämma hur mycket de vill ha av varje. Hos honom kunde man få en liiiten kula eller halva byttan om man så ville, och även blanda kulglass med mjukglass och annat roligt. Hemmagjorda strutar hade han också :d Banana split och liknande serverades i plastbåtar i lagom storlek
Håller med, om man köper en kula brukar man få så mycket glass att man blir typ sur. Köper man tre orkar man inte smaka alla. Jag vill ha normalstora glasskulor 80-talssstora, så att jag kan köpa tre smaker och inte behöva slänga :( Dessutom skulle jag då kunna köpa glass flera gånger till barnet, men jag vill verkligen inte att det ska bli så mycket glass som det blir nu. Som tur är har dock GB glassarna krympt.
 
Håller med, om man köper en kula brukar man få så mycket glass att man blir typ sur. Köper man tre orkar man inte smaka alla. Jag vill ha normalstora glasskulor 80-talssstora, så att jag kan köpa tre smaker och inte behöva slänga :( Dessutom skulle jag då kunna köpa glass flera gånger till barnet, men jag vill verkligen inte att det ska bli så mycket glass som det blir nu. Som tur är har dock GB glassarna krympt.
Slänga glass?! Aldrig hört talas om :D
 
Ja, där får man små kulor iom att det är ett helt gäng + massa andra godsaker i 😋
Köper jag bara våffla eller bägare ska det vara rejäla kulor 😍
Glass är livet! Allt under en halvliter är för lite 😑
Jag skulle nog vilja ha i den där storleken ungefär om jag köpte tre, vilket jag inte gör, jag brukar köpa en kula och slänga hälften :). Jag kan inte äta en halvliter glass tyvärr.
Vore som någon sa ovan bättre om man kunde välja storlek på glasskulorna.

Vi brukar ta en smakbräda på Guteglass :) 12 kulor i olika smaker och så är vi tre som delar. Det är supergott och precis lagom. Inte som när man beställer en kula i annan butik och får 2.5 dl glass som är trist efter tre skedar. Haken kan såklart vara att glassen (GB tex) är supertrist antar jag (nu är det iofs nära slut på GB glass, barnet tjatar om palmoljan i :) ).
 
Senast ändrad:
Jag skulle nog vilja ha i den där storleken ungefär om jag köpte tre, vilket jag inte gör, jag brukar köpa en kula och slänga hälften :). Jag kan inte äta en halvliter glass tyvärr.
Vore som någon sa ovan bättre om man kunde välja storlek på glasskulorna.

Vi brukar ta en smakbräda på Guteglass :) 12 kulor i olika smaker och så är vi tre som delar. Det är supergott och precis lagom. Inte som när man beställer en kula i annan butik och får 2.5 dl glass som är trist efter tre skedar. Haken kan såklart vara att glassen (GB tex) är supertrist antar jag (nu är det iofs nära slut på GB glass, barnet tjatar om palmoljan i :) ).
Justja och mannen vill inte längre köpa Ben & Jerrys, -Ukraina. (Marabou har åkt dit med, GB är tydligen ungefär samma sak som Ben & Jerrys så han hoppar glatt på GB undvikandet med.)
 
Brukar dock köpa hem lite billigare glass till familjen, det går åt rejält med glass till kompisar och grannbarn :)
En del butiker erbjuder ibland bokning av styckeglass i lådor till riktigt bra priser. T.ex en låda med frozen-strutar (28 st) för 99 kr, eller en låda med snickers-strutar (24 st) för 169 kr
 
Glass är livet! Allt under en halvliter är för lite 😑

amen-anchorman.gif
 
Vi har fantastisk därgjord glass i en by i närheten. De har olika smaker varje dag, fem eller sex stycken vilket är toppen, lite som adventsluckeöppning när de postar smakerna på sociala medier när de öppnar varje dag. Det går att välja liten, mellan eller stor och det spelar ingen roll hur många smaker inom ramen för vald storlek vilket jag tycker är ett bra koncept. Tror de kostar 35, 45, 55kr och en stor är verkligen ett helt mål (bör jag här hänvisa till den italienska dietist som på nationell radio rådde att med fördel byta ut ett mål mat om dagen till glass pga kalciuminehållet?:love:).
 
Tänkte ta mig till Väddö glassbar i sommar, hört gott om dom.

Bondens Glasskalas på Väddö är såååå värt ett besök. Gör glass på grädden från gårdens kor.

Bredvid ligger Bondens Burgare, med kött från deras gård, egengjord cheddar och om man inte vill ha kött så har de egen stekost.

Vill man köpa med hem så har de en gårdsbutik vid gården.

Äter man burgare och sedan glass så ta kläder med resår i 😎
 
Bondens Glasskalas på Väddö är såååå värt ett besök. Gör glass på grädden från gårdens kor.

Bredvid ligger Bondens Burgare, med kött från deras gård, egengjord cheddar och om man inte vill ha kött så har de egen stekost.

Vill man köpa med hem så har de en gårdsbutik vid gården.

Äter man burgare och sedan glass så ta kläder med resår i 😎

Tack för bra tips! Antar att man struntar helt i mat dagen innan med? 🙃
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 449
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 505
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 799
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp