Globus Clic dressyrsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JForsberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 11 566
Sv: Globus Clic dressyrsadel?

nåå nu kan jag inte direkt yttra mig om hur jag hadde en korrekt sitts i och med att jag inte hadde några stigbyglar och jag skrittade och travde mest.
men jag upplevde det dåå som så att jag satt "bättre" än i min gammla stubben sadel där mina skänklar ville fara i väg

ska fixa bilder;)

Jag tycker Globus Click är en kanon sadel! Sitter perfekt på min ponny, och jag sitter mycket bra i den. Jag är 167 och har en 17 tum. Jag tycker den ger ett bra stöd, och den är hal när man rider i oskodda bomullsridbyxor, men super med helskodda i skinn. :bump:

har bilder, men lyckas inte få ut dem på nätet.. kanske kan mejla den om du vill ha.

Jag älskar min Globus Clic!! Ligger bra på hästen, jätteskön och lätt att sitta rätt i!

Lite bilder:

globus.jpg

hmm.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y29/kufl/miffo.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y29/kufl/trav.jpg

jag hade en på min arab tycker att det va den bästa sadeln jag har suttit i nångång... låg jätte bra....
hade den även på min nordis :bow: hör och häpna...(nu är han mer ridmodell men,men...
kan rekomendera en sån sadel iaf....:bump: :rofl:

Man får lite känsla av att tippa framåt...kan bero på att ryttaren hade obefintliga magmuskler efter att inte har ridit ordentligt på 4 mån...

Jag har en Globus Clic dressyr. Jag älskar den. Vadå hal? Och mina ben pressas inte bakåt. Man sitter perfekt i den. Bra sadel till ett bra pris skulle jag säga!

Jag har en Globus Clic dressyr. Jag älskar den. Vadå hal? Och mina ben pressas inte bakåt. Man sitter perfekt i den. Bra sadel till ett bra pris skulle jag säga!

hal det beror på vilka byxor man rider i
jag hadde på mig idag mina helskodda ridbrallor och jag satt som jutet i sadeln.
men i lördag då jag inte hadde enkla vanliga mjuksibyxor då var det halt :crazy: :crazy:
men nu efter andra turen i sadeln såå säger jag oxå att det är en super sadel

*Ger tråden en oskyldig putt uppåt*

Hmmm.....om sätet är för litet så hamnar benen fel....
.....nägra år sedan jag hade en och dom kan ju vara förändrade nu...men jag tyckte stöden var små...Då i alla fall ;)

jag har för mig jag hade vanliga ridbyxor utan skoning.

fast jag halkar ändå inte runt fastän jag tex har mjuksbyxor på mig i min andra dressyrsadel. så jag tycker ändå att det är lite dåligt på den punkten.

Jag har en sån nu till min pålle.Och jag är glatt överaskad .Jag är lång..174..Och sitter kalas i den och då har jag en 16 tum.Jag brukar ha väldiga problem med att hitta sadel som passar till mig eftersom jag har väldigt långa ben.Men med clicen har jag inte nått problem alls faktiskt..Och hal som en del säger att den är tycker inte jag att den är rider aldrig i skodda ridbyxor åker inte omkring i allafall.,Och inte heller puttar den min skänkel bakåt.Detta tror jag dock är väldigt individuellt..vi är alla skapta på olika vis.
Har tyvärr inga bilder..

sadeln kanske helt enkelt passar längre ryttare?

vissa sadlar är nästan byggda för olika långa ryttare...

Jag har funderingar på att inskaffa mig en blobus Clic eller Turner till min arab. Vet inte alls vilka dressyrsadlar som brukar passa araber :crazy:
Jag har en globus Loke nu och jag tycker den är suveränt skön att rida i!

visst är det så.. olika sadlar passar olika ryttare.. men jag vet oxå kortare ryttare som sitter bra i globus clic sadlarna.. tror oxå det beror mycket på hur bäckenet ser ut på ryttaren och det i förhållande till bredden på hästen och de i samband med sadelns utformning..Jag har varit med om många gånger där jag setat kalas i en sadel på en häst men inte på en annan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 223
Senast: Rosett
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 469
Senast: Mia_R
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka