Globus träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare milla5
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 769
M

milla5

Är det någon här som vet hur Globus tränsen är i läder kvalitén och smidighet? Storleken på dom är de normala?:confused:
Jag har ett HMC träns idag i st cob men är för stort och så köpte jag ett på träns med något märke som började på c kommer inte ihåg vad det hette i st ponny men för litet så nu vet jag inte vilken storlek jag ska välja till honom vad tror ni?? Har även köpt ett CH träns i ponny har inte hunnit prova det ännu men vill nu köpa ett Globus träns:banana:
Vill ha mycket info om Globus tränsen:bow:

Sv: Globus träns

Är det ingen som har någon erfarenhet eller vet hur de är:confused:

Jag har ett Globusträns! :) Det är till min C-ponny och han har storlek Cob. Jag tycker det är ganska normalt i storleken men aachenremmen var lite stor så den fick jag göra ett extra hål i. Lädret är väldigt mjukt och fint. Dessutom är de ganska billiga! Har även en nylongrimma av märket Globus. Den är lite större i storleken...

kollade på ett av deras remontträns, och ponny var nästan lika stort som et hdr i full :crazy:

har precis fått Globus Tanja tränset (achen) och älskar det.

Har det i cob storlek och tycker det är normala storlekar.

har en mellan häst så skulle egentligen vilja ta fullnosgrimman och sätta på ett cob nackstycke men men... jag kan spänna och släppa så då passar det bra :D

:( Oj då låter inte så bra vad kan du rekomendera för träns som är mjukt och bra och ett vättigt pris på:crazy:

Okej det låter ju bra mycket olika tycken undrar om man vågar köpa ett globus träns :crazy:

Vad man tycker beror väl på vad man är van vid, de är ju mjuka om man jämför med Hööks träns men om man jämför med ett mer exklusivt träns är de stenhårda...

Kvaliten är väldigt varierande från exemplar till exemplar så skulle inte våga köpa nått över postorder..

Okej det låter ju bra mycket olika tycken undrar om man vågar köpa ett globus träns :crazy:

tycker du ska köpa det. köpte ett då jag blev totalt förälskad i ett globus i sommras. det var som himla mjuk och midigt och ja bara mums :love:

Ja det är ju väldigt svårt man kanske får chansa och kolla vad man tycker tack snälla för hjälpen

Hur är dom om man jämför mellan Hubertus , HMC och Claring House och Caprone?
:crazy::confused:

hubertus brukar vara fina, men så kostar de lite mer, man får det man betalar för.
Själv läger jag ellre lite mer pengar på träns, vill ha fina grejer som håller länge.
Gillar JW, Kieffer, HG, Passier mfl

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 417
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 683
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka