Bukefalos 28 år!

Gnagare och kaniner.

karamelldrottningen

Trådstartare
På forumet "andra djur" så är kanin och harinläggen under rubriken gnagare vilket jag anser som tokigt då kaniner inte är gnagare utan hardjur.

Kanske dags att ändra på det så det blir rätt?
 
Sv: Gnagare och kaniner.

Kaniner är visserligen inte gnagare nej, men brukar beskrivas tillsammans med gnagare (t ex i djurskyddsföreskriften för sällskapsdjur där kaniner och gnagare tas upp tillsammans). Men visst kan man ändra namnet till "kaniner & gnagare", men det blir ju dels lite långt, och spelar det egentligen någon roll? Själv har jag aldrig reagerat på att det skulle spela roll, men det kanske är för att det är så självklart för mig att de inte är samma men brukar tas upp tillsammans. :p
 
Sv: Gnagare och kaniner.

Jag tkr det spelar roll. Många är ju inte ens medvetna om att kaniner inte är gnagare och det är väldigt missvisande att ha dem under den rubriken. Det är lite som att ha fåglar under reptiler om det funnits en sådan gruppindelning, skulle kännas helknasigt att läsa om fåglar under en sådan rubrik.
 
Sv: Gnagare och kaniner.

Jag tycker nog inte att det är samma sak som fåglar och reptiler, men ja.

Det är säkert för att det är så självklart för mig som jag inte reflekterat över det, om Gunnar inte ser den här tråden ska jag ta upp det med honom! :)
 
Sv: Gnagare och kaniner.

God morgon! Skulle bara säga att jag skrev ett icke observant inlägg som jag nu raderat och ersatt med detta :D
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 013
Senast: tanten
·
Mat Jag har bestämt mig för att skärpa mig med mina matvanor och rutiner. Maten jag äter är egentligen inte så illa, men dels har jag en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 198
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp