Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnäll till tusen.. Jäkla skitår redan typ... Men med ett å annat guldkorn förstås :love:

BRA:
Jag tog min socionomexamen 16 januari
Bäbis beräknas födas 11 mars.
Kanske byta jobb.
Rättegången mot min brukare som mordhotade mig i somras är äntligen genomförd och jag "vann".
Jag har talat om för store sonens rektor idag att nu vill jag se åtgärdsplanen för mobbing/misshandel annars går jag vidare. (ständig kamp).

DÅLIGT:
Sjukskriven pga graviditetskomplikationer.
Bäbis föddes 19 januari (fast mysigt med bäbis).
Jag dog nästan under förlossningen, 5 h operation, 8 liter blod, de tvingades operera bort både det ena och det andra för att få stopp på blödningen. Sen infektion.
Jag har jätteproblem med tarmarna sen op.
Jag har fått nervskada i benet sen op pga att de gick in i ljumsken med artärballong i försök att stoppa blödningen. -failed.
Store sonen fått stryk i skolan -igen, skolan gör inget. Pågått i snart två läsår med händelser i princip varje vecka dock inte alltid stryk. (Många polisanmälningar gjorda.)
Ena hästen dog knall och fall i hagen förra veckan.
I fredags dog en av mina bästa vänners son.
Mina bröd jag bakat senaste dagarna har blivit typ fågelmat istället.
- det är bara början på mars, hur ska resten av året arta sig.
Bäbis verkar drabbats av kolik.
Börjar få ont i själen, måste få tid att ta hand om mig själv.
:banghead:

Annars är det bra tack.

Lägger till på listan:

BRA:
Företaget jag sökt jobb hos hade ringt mitt nuvarande jobb om referenser idag. (hoppas det ger mig jobbet för det lämnades goda vitsord)

DÅLIGT:
Kompisen som också ska ha barn födde 5 veckor för tidigt och den lilla flickan har jobbigt med andningen. (årets småflickor verkar ha bråttom till världen, eller så är det nåt i växjövattnet ;) )
Liten dotter sjuk med feber, barnakuten igår, blåsljud på hjärtat. (vilket är vanligt vid förkylningar dock - no worries)
Min brorsdotter 4 månader gammal har blivit allvarligt hjärtsjuk (upptäcktes igår och vi var på barnakuten samtidigt utan att veta om det) och opereras strax en första gång för att verkligen hitta felet då de är osäkra.
Min läkare på vårdcentralen har slutat, så nu börjar en ny fight ang. läkemedel etc rörande min bindvävssjukdom. Har redan blivit ifrågasatt min medicinering som är utprovad och beslutad av smärtklinikens överläkare. Den har dessutom fungerat väldigt bra.

Suckar och gör mig dagens femte kopp te i hopp om att livet ska te sig något enklare snart...

Är trött på stallet jag står i och vill hitta nytt. Men inte så lätt att hitta för 4 hästar med ridhus och bra hagar. Vägrar "slänga" in dem i frimärkshagar som det tyvärr är gott om här i Skåne. 5-10 min skirrtväg till hus funkar också men känns som alla fina och bra(?) ligger på helt fel ställe dvs för långt från mig :(

Bilgnäll: Lämnade in bilen för bakluckan låst sig. Verkstan smörjde endast upp låset som förmodligen behöver repareras på riktigt sen. De hittade inte heller nåt läckage på ena däcket som jag behöver fylla på ofta. :meh:
Kastat pengar i sjön idag.

Gnäll 1: En bygel i en bh har krupit ut och det är en dyr bh, över 700 kr kostade den. :mad: :down: Har använt den mycket iofs så den är väl rätt sliten. Kanske går att sy igen hålet så bygeln håller sig på plats.

Gnäll 2: Har legat och slumrat hela dagen så nu kan jag väl inte sova i natt. :(

Är less på min halskrage som jag haft dygnet runt i två månader nu.
Och så-in-i-bängen-hjärtligt-less på orsaken till att jag fick halskragen.
Less på min vänsterarm.

Men den 30e hoppas jag verkligen att jag blir kragfri. Den där Kragen har med tiden fått en egen identitet hos mig och mina vänner. Han (har en manlig vän bestämt) klänger runt halsen på mig hela tiden, förföljer mig, är en hårding på utsidan men mjukis på insidan, han är "omhuvudtagande" (vännens uttryck igen) - och lite annat.
Kragen vill mig ju inte illa, så det är bara att stå ut med sällskapet.

@Mirre Sök hjälp!

Hostar också ihjäl mig och hostmedicinen som skulle hjälpa mig att sova hjälpte mig även att spy upp frukosten.

Fick i alla fall ny medicin sen för dyra pengar. Jobb hela dagen idag och imorgon i en telefonväxel och pratar jag för mycket får jag stora hostattacker och svårt att andas. Känns stabilt.

Blir astman kronisk av detta (aldrig haft innan men risken finns) måste mina djur flytta.

Dagens gnäll är att jag vaknar till ett utkylt hus. Elementen är varma så jag begriper inte förrän jag tittar på en timer som diffar på 5½ timme. Det har alltså varit strömavbrott så länge, och cirkulationspumparna har stått stilla.

Brrrr. 15 grader är ingen hit när man är morgonfrusen.

• Gilla
Reactions: Rie
Igår ville sonen följa med på bio, men idag ville han hellre vara med pappa.
Så där står jag med extra biobiljett, men vände det till något positivt, då får dottern ta med en kompis i stället.

@Mirre Sök hjälp!

Hostar också ihjäl mig och hostmedicinen som skulle hjälpa mig att sova hjälpte mig även att spy upp frukosten.

Fick i alla fall ny medicin sen för dyra pengar. Jobb hela dagen idag och imorgon i en telefonväxel och pratar jag för mycket får jag stora hostattacker och svårt att andas. Känns stabilt.

Blir astman kronisk av detta (aldrig haft innan men risken finns) måste mina djur flytta.
Min hosta har blivit bättre nu, tack och lov. Den är inte helt borta än men betydligt bättre.

Hoppas du slipper din snart.

Är gnällig idag för att det är flera dgr kvar tills man får pengar och har slut på typ allt hemma. Blä. Dessutom har jag huvudvärk

Är less på min halskrage som jag haft dygnet runt i två månader nu.
Och så-in-i-bängen-hjärtligt-less på orsaken till att jag fick halskragen.
Less på min vänsterarm.

Men den 30e hoppas jag verkligen att jag blir kragfri. Den där Kragen har med tiden fått en egen identitet hos mig och mina vänner. Han (har en manlig vän bestämt) klänger runt halsen på mig hela tiden, förföljer mig, är en hårding på utsidan men mjukis på insidan, han är "omhuvudtagande" (vännens uttryck igen) - och lite annat.
Kragen vill mig ju inte illa, så det är bara att stå ut med sällskapet.
Vad har hänt? Olycka?

Dagens gnäll: Tog Theralen kl 3 natten mot idag och råkade sova till 18:30 så kommer väl inte kunna sova i natt. :arghh: Kanske ska ta Theralen lite tidigare ikväll. :angel:

Jag satt bredvid mannen som jag gillar i flera timmar idag, han luktar supergott och är hur trevlig och fin som helst. Dagens gnäll, han gillar inte mig och det är hur jobbigt som helst. :(

Mina tänder har blivit gula.:arghh: Tror det är sen jag började dricka Cola zero, innan var de normalfärgade.

Dricker varken kaffe eller te.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 107
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka