Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag en kallelse till extra mammografi om en vecka, trots att jag kollades i somras.
De är verkligen på jakt efter cancer, det begriper jag fullt ut nu.
Det skulle iofs förklara varför jag mår skit. Men nog vore det enklare om det vore något annat... Jag orkar inte ett behandlingsår igen.

*ohyggligt stor kram från mig och katterna*

Jag vet att du och jag inte alltid har samma åsikt ;) men du är en av de som jag respekterar mest på Buke och som jag lärt mycket av :)

Fy vad jobbigt, tanten. Är du rädd?
Nej.

Det är som det är. Jag kan inte påverka något så det är liksom ingen mening att vara rädd. Ve inte riktigt vad jag skulle vara rädd för heller. Kanske för att jag ska få väldigt ont? Jag försöker bara tänka praktiskt. OM det skulle vara cancer så behöver jag reda ut en del saker. Kanske "dödstäda" igen. Det är mest praktiska funderingar som jag har. Sedan ser jag inte alls fram emot människors projektioner av sina egna rädslor och bekymmer. De som står och gråter för sin egen skull för att jag är sjuk. Suck.

Men än vet jag ju inget. Jag får helt enkelt vänta och se och inte ta ut något i förskott. Det blir som det blir.

Nej.

Det är som det är. Jag kan inte påverka något så det är liksom ingen mening att vara rädd. Ve inte riktigt vad jag skulle vara rädd för heller. Kanske för att jag ska få väldigt ont? Jag försöker bara tänka praktiskt. OM det skulle vara cancer så behöver jag reda ut en del saker. Kanske "dödstäda" igen. Det är mest praktiska funderingar som jag har. Sedan ser jag inte alls fram emot människors projektioner av sina egna rädslor och bekymmer. De som står och gråter för sin egen skull för att jag är sjuk. Suck.

Men än vet jag ju inget. Jag får helt enkelt vänta och se och inte ta ut något i förskott. Det blir som det blir.

Jag har aldrig varit i din situation så jag tänker inte låtsas att jag förstår. Däremot förstår jag lugnet som uppkommer när man accepterat att man kan inte påverka mer utan nu är det bara att flyta med.

Facebook! Gah!
Jag är administratör för en grupp. Såg en förfrågan om medlemsskap när jag kollade appen på på min platta. Skulle försöka bevilja den men det gick inte! Det fanns ingenstans där den syntes. Kollade medlemmar och fick upp en hel drös med olika symboler invid namnen. Gick ur och öppnade via webläsaren istället. DÅ såg jag den.

Nu på morgonen ser jag att en helt random person har besvarat min vänförfrågan. Han fanns med i den där listan vid gruppen. :banghead::banghead:

VARFÖR måste facebok se olika ut beroende på hur man öppnar det och ens inte ha alla funktioner på vissa ställen.:banghead::banghead:

Jag att inget av det här stämmer men så känns det just nu.

Varför är alla andras 11or så talangfulla och långt framme i utbildningen?!
Varför blir alla andra på smällen på första försöket?!
Varför går just jag ner så långsamt efter operationen?!

:cry:

Jag att inget av det här stämmer men så känns det just nu.

Varför är alla andras 11or så talangfulla och långt framme i utbildningen?!
Varför blir alla andra på smällen på första försöket?!
Varför går just jag ner så långsamt efter operationen?!

:cry:
*klappar om*

Kollegan är på semester. Hens elever kommer till mig och vill prata. Det kommer fram saker som inte alls är OK enligt företagets policy.

Jag funderar på vad jag ska göra med informationen och ringer min vanligtvis så förnuftiga och sansade chef för att ventilera.

Chefen blir arg.
På mig.

Suck. Så var den helgen förstörd.

Kollegan är på semester. Hens elever kommer till mig och vill prata. Det kommer fram saker som inte alls är OK enligt företagets policy.

Jag funderar på vad jag ska göra med informationen och ringer min vanligtvis så förnuftiga och sansade chef för att ventilera.

Chefen blir arg.
På mig.

Suck. Så var den helgen förstörd.
Det kan inte vara så att chefen blir arg på situationen och lät det gå ut över dig? *kramar om*

Jag har inte sovit i natt och nu måste jag vara vaken typ 12 timmar innan jag "får" sova, vet inte vad jag ska göra hela dan...:down: Se tv, surfa, ta en promenad. Sen då?

Ok, jag kan diska, sortera tvätt, dammsuga. Men det är inge kuuuul.

Jag har åkt på nån förkylningsvariant (igen). Intalar mig oavbrutet att det INTE är influensa på g (trots att det har härjat på jobbet). Jag som skulle provrida hästar i helgen.. Och ska på tre dagars efterlängtad utbildning nästa vecka.

Jaha, så sitter jag hemma med rödgråtna ögon och är både ledsen och besviken och lite arg på samma gång. Trodde jag skulle på dejt ikväll, så var det sagt igår. För ett litet tag sen började jag göra mig lite i ordning för att vara lite beredd när jag fick infon om exakt var/när. Tänkte att det nog är bäst jag kollar av läget. Och... tja. Det blir inte av.

Och nu sitter jag här och är ledsen för att det inte blir av, känner mig dum som trodde att det skulle bli av och känner mig misslyckad för att det aldrig blir av. Tycker det händer alltför ofta inom flera områden. Trodde jag skulle till Skåne och hälsa på en vän förrförra helgen. Dagen före stämmer jag av och då ska min kompis plötsligt agera flytthjälp. Skulle hjälpt till med en hoppträning förra helgen som helt plötsligt inte heller blev av. Och så detta.

Jag vet att det inte är så men jag känner verkligen en stor undran över vad tusan det är för fel på mig....

Jag tänker gnälla om samma som igår. Är döförkyld med allt vad det innebär, ont i leder, antingen genomsvettig eller iskall, snorar mm. Och jag som ska på utbildning i 3 dagar! En utbildning vi tjatat om i 2 år och äntligen får... Jag får bita ihop och sitta i ett eget hörn helt enkelt. Ipren är min bästa vän.

Jag har haft huvudvärk i flera dagar (inte hela tiden, det är bättre på morgon och fm så är nog inget farligt), kan komma från nacken eller vara spänningshuvudvärk. :( Även ont i nacke och rygg till och från.

Satt ner med min kollega nu på morgonen. Vi talade lite om min hälsa eftersom det ju involverar henne att jag inte är 100% hela tiden.
Varpå hon säger att jag måste förstå att hon bryr sig. Att hon haft en arbetskamrat som dog i cancer och hon vill inte vara med om det igen. Hon blev ju så ledsen.
Suck Så det är henne det är synd om ifall jag nu skulle vara rejält sjuk.

Hostar som en jäkla dåre och det verkar aldrig ta slut.
Har fasen träningsvärk i magen pga allt hostande, sov knappt inatt för att jag hostade så förbannat. Blir det inte bättre snart får jag gå till vc.

Jävligt trött på att alla mina förhållanden slutar likadant. Jag försöker själv driva förhållandet i slutet och när jag berättar hur det känns INNAN jag vet att det kommer bli värre så blir de ledsna/sura/arga för att det blir jobbigt eller inte går som dom vill. Det blir bättre ett tag och sen går det tillbaka. Allting är alltid så puttinuttigt i början, vi visar omtanke och uppskattning för varandra och allting känns skitbra. Allteftersom rullar det över i att jag visar uppskattning, omtanke, försöker hitta på roliga saker men ska vara tacksam över att dom följer med mig till stallet 1h och tar några bilder och har då gjort sin ansträngning för veckan, eller att jag får lite "åh jag älskar dig du är så bra" på FACEBOOKchatten!?!?!?!? Vi har knappt setts på en vecka, jag ska åka bort idag-söndag och får tjata/böna/be om att vi ska ses innan? Blir mest bortskrattad och det slutar med att vi inte hörs av alls. VAFAN!?

Jag tänker inte vara en jävla morsa som ska berätta hur han ska bete sig mot mig, lite måste han väl kunna tänka själv? IDIOTER :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Det värsta är väl att vi har en resa till grekland i maj bokad. hejdå 5000:- som jag hade behövt till annat än spä på ett krossat hjärta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.