Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En jädra MR till och på Karolinska såklart, sjukresa, väntetid, scan, väntetid.. suck.
Återbesök hos nån professor såklart på Karolinska ...
Trött som en krockad gnu efter hjärtinfarkten, sjukhusräkningarna dräller in och så gör ambulanstransporträkningarna
2000:- förra månaden på läkarbesök och mer medicin än den jag redan har, det är dyrt att vara sjuk.
Korttidsmorfinet är slut.
Ålderskrämpor antar jag, tur man har ett passande nick. :)

Vilket?
Mitt högkostnadsskydd för både medicin och läkarbesök gick ut i januari så då får man börja om på ny kula.
Ambulanstransport ingår inte i mitt landsting (det är olika för olika landsting) :(

Fy! Det borde vara förbjudet att båda högkostnadskorten går ut på samma gång :( Hoppas att du mår bättre snart och att det ordnar sig med pengarna.
Krya på dig kram!

Idag skulle pappa fyllt 60 år. Känner mig så bitter på livet just nu. Det är dagens gnäll....

Känner att jag behöver hoppa in och gnälla av mig lite.

Har väntat på svar på blodprov nu i fyra veckor. Sökt för en massa diffusa symtom som huvdvärk varje dag, ont i kroppen, sjukdomskänsla, trötthet som inte går över, andfåddhet mm mm. Det sista läkaren sa innan jag gick var att nu skulle vi ta tag i detta. Fyra veckor senare har inget hänt. Nu har det dessutom tillkommit fler saker skakningar i hela kroppen, huvudvärken ännu värre och illamående av och till.

Är dessutom trött på min boendesituation, pengar som inte räcker. Hästen börjar bli gammal, vill satsa vidare på en ny men ekonomin finns inte. Sparkontot växer för långsamt. Samtidigt så vet jag inte vilken häst jag skulle köpa, efter att ha kämpat i tio år med denna och bara misslyckats så är självförtroendet i botten och jag tror inte på att jag kan rida överhuvudtaget. Ingen kommer att vilja sälja till mig.

Trött på att inte kunna gå ner i vikt, kämpat som en tok men fortsätter bara gå upp, så nu skiter jag i vilket och det får mig att må ännu sämre.

Pga mitt mående så presterar jag inte som jag vill i skolan. Nu är jag på praktik och är helt slutkörd, misstänker att jag kommer göra dåligt ifrån mig. Har inte fixat sommarjobb och vet inte hur jag ska få i ihop det. Har jobb på 30% och lär inte få ledigt där för att jobba på annat samtidigt som jag inte klarar mig i sommar enbart på extrajobbet. Helst vill jag ha sommarjobb på heltid och ha extrajobbet för att få ihop pengar men hur ska jag lösa det liksom. Har dessutom upptäckt att jag kommer vara utan csn en termin då jag pluggat upp allt, hur fan ska jag få ihop det?

Så trött på att allt ska vara så krångligt och jobbigt. Orkar inte ta tag i ngt av det egentligen. Om bara en del kunde falla på plats men just nu känns allt hopplöst.
Så nu har jag fått gnälla av mig, behövs ibland......

Ok. :( Hoppas du får frikort snart.

Frikortet hos läkare går ju rätt snabbt även om dom höjt beloppet till 1100:- nu :rage:
Frikortet på medicin tar en halv evighet med den trappa dom har så 5400:- får man betala ur egen ficka :(
Bra att man får rabatt men sjukpenning är uselt att leva på med kostnaden för medicinen.
Rabattrappan nedan visar den egenavgift som motsvarar ett visst pris på medicinen. Vid varje nytt inköp startar du från det förra köpet och klättrar vidare uppåt i trappan.

Sammanlagd varukostnad Din del av kostnaden Du betalar som mest
- 1100 kr 100% - 1100 kr
1100-2100 kr 50% 1100-1600 kr
2100-3900 kr 25% 1600-2050 kr
3900-5400 kr 10% 2050-2200 kr
5400 kr - 0% 2200 kr

Fy! Det borde vara förbjudet att båda högkostnadskorten går ut på samma gång :( Hoppas att du mår bättre snart och att det ordnar sig med pengarna.
Krya på dig kram!

Visst skulle det :cry:. Tack för de vänliga orden :up:.
Kram tebax.

Trött och gnällig pga folk som lägger sig i andras liv istället för att sköta sitt.
Folk som trycker ner ens val och får det låta som skit det de väljer att göra osv.

Fy, dyrt att bli sjuk. Inte bara i förlorad inkomst, har man otur och behöver dyr medicin blir det rena katatrofen

Frikortet hos läkare går ju rätt snabbt även om dom höjt beloppet till 1100:- nu :rage:
Frikortet på medicin tar en halv evighet med den trappa dom har så 5400:- får man betala ur egen ficka :(
Bra att man får rabatt men sjukpenning är uselt att leva på med kostnaden för medicinen.
Rabattrappan nedan visar den egenavgift som motsvarar ett visst pris på medicinen. Vid varje nytt inköp startar du från det förra köpet och klättrar vidare uppåt i trappan.

- 1100 kr 100% - 1100 kr
5400 kr - 0% 2200 kr

Visst skulle det :cry:. Tack för de vänliga orden :up:.
Kram tebax.

Njäe du betalar Max 2200kr för mediciner som ingår i högkostnadsskyddet på ett år.

5400kr är vad du skulle betalat för de medicinerna om skyddet inte funnits.

http://www.1177.se/Uppsala-lan/Regler-och-rattigheter/Vad-kostar-lakemedel-pa-recept/

- 1100 kr 100% - 1100 kr
5400 kr - 0% 2200 kr

Mitt frikort för medicin gick också ut nu i januari så senast jag köpte mediciner fick jag betala drygt 1200:- :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 107
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka