Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Jag vill gnälla på idiotturken som började vråla efter mig idag när jag gick förbi hans uteservering. Jag var tydligen det fulaste han sett att döma av hans ord. Vad jag gjort honom? Absolut ingenting. Men det var ju inte så skoj.

Men egentligen har jag ingenting att gnälla på, jag är bara tacksam. Det har varit så mycket elände runt omkring mig sista veckan med bl.a ett par vänner som förlorade sin månadsgamla son och min kusin som var med om en olycka i helgen och fick åka ambulanshelikopter. Då är några elaka ord från en främling en en piss i Mississippi.

Hatar kyla!!! Trots underställ så frös låren till is under jogginrundan och är trots varm dusch fortfarande kalla.

Kl

Jaha, frågade vad som hänt med remissen till ortopeden som skulle skickats den fjärde sept, den var inte skickad alls.. De såg att den skulle skickas, men läkaren hade inte dikterat. Måste man dubbelkolla precis allt? Sist var det remiss som kom tillbaka för komplettering som glömdes bort tills jag ringde. SUCK

Nu ska jag göra en kraftansträngning att skjuta mitt mående åt sidan och bli klar med exjobbet. Mår som jag mår, men grubblande och oro tar kraft. Har tid hos arbetsterapeuten och detfår räcka. Så får jag kavla upp ärmarna och ta nya tag sen. Fick en del uppslag av den reumatolog jag träffade i Sthlm, men språket blev en för stor barriär för att det skulle bli vettigt och att jag känner det värt att betala för det ur egne ficka framöver. Men det är ett antal prover som borde tas tydligen...

*KL*

Jag vill gnälla över att jag hamnat i en dålig cirkel. Jag har tenta på lördag och är skitstressad över det. Så stressad att jag inte fixar att sätta mig ner och läsa och jobba med vad jag ska jobba med. Blir helt rastlös så fort jag tittar på skiten. Vad gör man?

Sätter en tid då du ska sätta dig. Strukturera upp "skiten" och hugga i. Jobbigt men ända sättet... Det går bra ska du se!! Men börja nu, tiden rinner fort..

KL
Själv är jag irriterad att jag har ont i en fot:mad:

Det är så irriterande med dessa människor som utnyttjar mig och ljuger för mig.
Så mycket onödigt arbete och onödiga kostnader till - ingenting.

*KL*
Idag vill jag gnälla, för det känns som om tiden står still. Varje sekund känns som en timme.
Ovanpå det har jag fått nackspärren från helvetet plus en riktig bonnförkylning och skulle behöva sjukskriva mig, men vill inte vara hemma. Hoppas att spärren släpper inför första flyttlasset på söndag.

kl

Jag är gnällig för att jag inte mår bra Jag sjukanmälde mig i dag i tron att jag hade magsjuka, det är det nog inte, men jag mår illa, har ont i magen och sitter på dass från och till. Sov några timmar mitt på dagen i dag och då blev det bättre och har varit det i eftermiddag, men nu är det så igen. Vet inte om jag borde åka i väg till skolan i morgon faktiskt.

Jag är allmänt på dåligt humör och vill bara sätta mig ner i en hörna och gråta lite. Jag tycker att livet är lite tufft just nu. Motgångar och uppförsbackar och ett liv som inte är roligt. Vad ska man med det till?

Delar av min familj säger att jag har dålig musiksmak, dålig humor, jag säger fel saker, jag resonerar och tänker fel, jag kan inte göra både det ena och det andra, de snackar skit och tycker allmänt att det är roligt att behandla mig illa. Jag duger visst inte.

Ibland kan flytten här ifrån inte komma fort nog.
Ibland har jag ingen lust att ens försöka flytta, ingen ork att kämpa dag ut och dag in. Bara strunta i allt jag vill, för det finns ändå ingen mening med det.

Och så är jag gnällig för att jag gnäller. Man ska vara glad och positiv och ta livet med en klackspark och får inte gnälla för då är man gnällig. Jag orkar inte med mig själv, jag önskar jag vore så bra som man ska vara och inte sån som jag är.

kl

Jag sumpade mitt jävla bröd!!!! Det blev inte alls som jag ville!:cry:

Och jag sumpar mina pannkakor trots att jag vet att jag inte borde sitta här till det börjar lukta bränt. Jag VEt det och ändå glömmer jag det. Jag hatar pannkakor just nu.

Har precis börjat jobba som timanställd på ett personaluthyrningsföretag. D v s alla tror att man är totalt korkad eftersom man inte har lyckats få något bättre. Som ny på en arbetsuppgift som man aldrig tidigare har gjort så är det faktiskt inte helt enkelt alla gånger att direkt på egen hand förstå exakt hur man ska jobba...Om man vill ha kvalificerad personal ska man kanske anställa folk fast och inte på timbasis :( Har idag jobbat som diskare på en resturang och det var ett helvete...Kocken var helt galen och skällde hela tiden på italienska på andrakocken så att hon grät....Och mig "råkade" han hela tiden bumpa till när han passerade. Allt jag gjorde var fel. Hur enkelt är det att förstå precis hur jag ska jobba när jag aldrig tidigare har gjort detta jobb förut? Jag jobbar gärna hårt, är kanske en aning för långsam och noggrann men jag kämpar verkligen för att klara arbetsuppgiften.

Fast kockar är kockar. :P De är inte vanliga människor. De är stressade och svettiga och de flesta kräver hög standard eftersom de själva är väldiga perfektionister. Det är ingenting personligt mot dig eller mot någon annan, de är helt enkelt bara missnöjda med livet överlag och sen blir de lite extra arga av värmen och stressen.

Nästa gång du diskar kommer det att gå mycket bättre. Och eftersom kocken är chefen i köket är det bara att göra som han säger. Det är inte mer med det. :)

Resturangbranchen är märklig.
Man skall visst hoppa undan och ge kocken fri väg när han/hon skall fram.
Diktaturen och hierarkin är strikt och obönhörlig.

Det är inget personligt i det.

Jag vill bara gnälla över att min hemska jävla skitförkylning vägrar dra! Orkar inte hitta och snora i fosterställning med dåliga filmer en dag till!! :mad:

Resturangbranchen är märklig.
Man skall visst hoppa undan och ge kocken fri väg när han/hon skall fram.
Diktaturen och hierarkin är strikt och obönhörlig.

Det är inget personligt i det.

Nej, jag vet att det knappast var personligt. Det var så extremt trångt i köket så det gick inte att inte vara i vägen heller. Enbart en person fick plats där det var som smalast. Det är liksom bara att bita ihop och kämpa på, men det känns fortfarande gräsligt att behöva ha den typen av arbetsklimat. För en usel lön.

Nästa vecka är jag till 80% lovad en annan arbetsplats. Får hoppa runt på olika ställen.

Fast kockar är kockar. :P De är inte vanliga människor. De är stressade och svettiga och de flesta kräver hög standard eftersom de själva är väldiga perfektionister. Det är ingenting personligt mot dig eller mot någon annan, de är helt enkelt bara missnöjda med livet överlag och sen blir de lite extra arga av värmen och stressen.

Nästa gång du diskar kommer det att gå mycket bättre. Och eftersom kocken är chefen i köket är det bara att göra som han säger. Det är inte mer med det. :)

Jo, jag har förståelse för att folk är stressade. När det var som värst fick folk tydligen vänta i 30 minuter på sin mat. Kocken skällde ut en servitör också och tyckte att eftersom den personen enbart var timanställd så skulle den personen i princip hålla tyst och jobba.

Gnäll från mig idag för att jag missade postgubben som var här och knackade på men jag hann inte öppna. Han skulle lämna paket från utlandet en sittsäck :( Någon som vet vad som händer nu med den, får hämta ut själv?

Mår inte så bra i kroppen heller:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 545
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 089
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår