Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan någon ge mig nya lungor tack? :meh: Är ju förkyld och har så sabla jobbigt att andas. Visst, jag har väl slarvat lite med astmamedicinen (har allergi- och infektionsutlöst astma, normalt känner jag ingenting) men det blir jobbigare för varje förkylning. Lägg sedan till en underbar rethosta som gör att jag inte sover så har ni ett perfekt recept på gnällig Karlsson :cautious:

Som grädde på moset, fakturerade dom inte privatkunder, utan ville ha kontant betalt för att jag skulle få ut bilen...

Vid förra verkstadsbesöket hade dom "glömt" att byta kamrem..... o gud vet allt annat dom också hade glömt... Kommer aldrig att lämna bilen där igen kan jag säga....

:meh:

När jag köpte min nuvarande bil var den nästan nyservad (fick se kvitton och allt). Det var ett fel på den som jag visste om så jag lämnade in den. Min mek ringer och frågar om han ska byta oljan när han ändå har bilen inne. Varför då frågar jag, det gjordes ju för några månader sedan? Svaret var: "Den luktar illa". De tidigare ägarna var helt okunniga och jag ger mig den på att verkstaden de använde (auktoriserad Saab-verkstad!) bara kört in bilen och sedan ut igen :rage:

Som grädde på moset, fakturerade dom inte privatkunder, utan ville ha kontant betalt för att jag skulle få ut bilen...

Så charmigt då :banghead: Perfekt sätt att förlora en kund! :mad:

:meh:

När jag köpte min nuvarande bil var den nästan nyservad (fick se kvitton och allt). Det var ett fel på den som jag visste om så jag lämnade in den. Min mek ringer och frågar om han ska byta oljan när han ändå har bilen inne. Varför då frågar jag, det gjordes ju för några månader sedan? Svaret var: "Den luktar illa". De tidigare ägarna var helt okunniga och jag ger mig den på att verkstaden de använde (auktoriserad Saab-verkstad!) bara kört in bilen och sedan ut igen :rage:
Ja frågan är vem man kan lita på. "min" verkstad är också en "kontollerad verkstad" hur fan kan man då glömma byta kamrem - det kunde ju förstört hela motorn om det velat sig illa.... Jag har ingen koll på när saker o ting ska göras utan lämnar på service för att dom ska utföra det som rekomenderas...

Gah.
jag är så trött på min kropp och hur de reagerar på mina mediciner. Fått nya mediciner för njurarna, en ytterligare vätskedrivande och samt en mot högt kolesterol.
Jag har ONT. Sover inte och är ständigt trött. Häromdagen satte jag mig vid köksbordet och upptäckte efter en stund att de spelade helt annan musik på radion. Jag hade varit borta en stund.

Orkar ingenting och ovanpå allt så har jag blivit förvirrad. Jag klarar inte mycket intryck samtidigt. Skulle ut från köpcentrumet förra veckan, det var massor av folk och jag hittade inte ut! I min egen hemstad!
Saker som ska tänkas i flera led klarar jag inte - det blir blankt i huvudet. Jag har varit med om detta förut med en annan medicin.

Försöker få tala med läkaren som skriver ut medicinerna (vi ses inte, hon skriver ett brev hur jag ska göra) men hon går inte att nå förrän om halvannan månad eller nåt. Försökte få tid med en annan läkare och första möjliga telefontid var 16 december.
Jag orkar inte längre.

Och för att bättra på det så ska jag flyga nästa helg. Det går alldeles utmärkta plan till de tider jag ska passa. Men jag kan inte ta mig till flygplatsen. Första möjliga allmänna förbindelse är två timmar efter att planet lyft.

Morr.

Vilka väntetider! Inser att jag har en bra vc, tyckte jag fick vänta länge, ringde dag och fick tid på fredag, var tvunget vara en läkare som kunde sätta kortisonsprutor i mina handleder. Är det statinerna som ställer tilldet så med smärta och trötthet? Du har mina sympatier, vet precis hur det är, fast jag har inga mediciner att skylla det på.

Själv är jag inne på att amputera iaf min vänstra axel igen. Satan så ont den gjort sista dygnet, kan inte lyfta armen över brösthöjd igen. Så less. Hoppas axlarna skärper till sig till måndag då jag ska göra bröst MR och jwg antar få ligga med armarna uppåt ett tag.
Så crappy handleder och händer på det..
Magen har valt att görs ont och se gravid ut sista 4-5 dagarna och jag misstänker lymfkörtlarna är svullna eftersom de i ena ljumsken är det. Bihålorna bråkar igen, snyter ut grus mer eller mindre och har inte orkat göra ett skit sen i tisdags. Verkar gå något nytt virus i byn också så det är väl bara att vänta på att få det också då eftersom mitt immunförsvar inte är värt namnet sen i somras. BLÄÄÄÄÄÄÄ!

Min bästa kompis har svikit mig på alla nivåer. Väldigt grundligt mao :cry: Det betyder att jag har bekanta kvar (vilka är toppen) men det var denne person som kände mig utan och innan :(

Jag vill verkligen inte att julen kommer i år. Det enda roliga är secret Santa. Annars vill jag inte fira jul. Pynta, baka - nä. Här har det inte kommit upp en enda stjärna i fönstret. Vill inte!

Anledningen är att pappa inte är här med oss. Han älskade julen. Utan honom behöver jag ingen jul. Men sambon och min bror tycker att jag ska "ställa upp" för mammas skull.

Jag vill verkligen inte att julen kommer i år. Det enda roliga är secret Santa. Annars vill jag inte fira jul. Pynta, baka - nä. Här har det inte kommit upp en enda stjärna i fönstret. Vill inte!

Anledningen är att pappa inte är här med oss. Han älskade julen. Utan honom behöver jag ingen jul. Men sambon och min bror tycker att jag ska "ställa upp" för mammas skull.

Förstår dig verkligen! Min mamma gick bort för snart 9 år sedan och jag kan allvarligt säga att jag inte haft någon lust att fira jul sedan hon gick bort. Hon var liksom den som höll ihop oss alla och lagade god finsk julmat. Numera finns ingen som gör något av det och jag har ingen lust. Pappa har oftast firat med sin nya familj och mina bröder har bott utomlands så det har mest blivit firande med sambons föräldrar (han är ensambarn).

Helst skulle jag resa bort över julen varje år men det är svårt att få till det rent praktiskt då vi har tre hundar som naturligtvis ingen vill passa i just juletid :down:

Letar upp gnälltråden igen.
Trodde saker och ting börjat lugna sig och vi kunde få leva "i lugn och ro" men inte då. Labbens dagmatte/husse har fått jobb bägge två och kan inte ha honom längre :arghh:
De har varit toppen, labben har varit så glad att komma dit och så glad och trött när jag hämtat honom efter jobbet. Nu måste vi leta upp någon ny, vilket inte känns som det enklaste till 30 kg kanonkula.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka