Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
har börjat bita ihop och gnissla tänderna nattetid så jag vaknar med extremt spänningshuvudvärk och nackspärr dagligen. Känner mig aldrig utvilad. Kan iofs ha ngt att göra med att jag senast månaderna jobbar i snitt typ 240 timmar... Skjut mig...
Ähum...
Det är inte så klokt - fast det vet du va?

Tills dess, skaffa en skena?

Jag avskyr våren men älskar ljuset. Blir alltid så himla låg när våren startar, annars brukar det börja i maj men i år har ju våren fel på tidtabellen.

Allt känns meningslöst.
Äntligen! En till som jag!!!
Jag klarar inte av ljuset, jag får ångest av det. Det milda gråa vinterljuset har jag dock inga problem med.

Jag har en grimma jag också men inga planer på att köpa häst de närmaste 5-10 åren. Grimman hade en fin färg och tillhörande grimskaft i samma fina färg så jag köpte den för färgens skull. :angel: 250 kr för ett par tillbehör till en häst jag förmodligen aldrig kommer ha... :angel:

Jag får se till att ev. framtida häst har rätt storlek på huvudet. :idea:

Försöker i möjligaste mån att inte shoppa allt för storleks-specifika grejjer, har bara köpt ett täcke till exempel :angel:
Men blir det inte denna häst är risken stor att jag råkar tröstshoppa en ponny istället (hittat flera i jättefin färg! :angel:) och då passar ju inte något av det jag köpt :mad:

Försöker i möjligaste mån att inte shoppa allt för storleks-specifika grejjer, har bara köpt ett täcke till exempel :angel:
Men blir det inte denna häst är risken stor att jag råkar tröstshoppa en ponny istället (hittat flera i jättefin färg! :angel:) och då passar ju inte något av det jag köpt :mad:
Å andra sidan så kanske färgerna matchar :angel:
Går ju att sy om :up:

Här kommer lite gnäll..

* Min bil dog imorse. Stendöd. Måste ringa efter bärgare, som kan få ut den ur garaget och till verkstan för att se om det ens är värt att laga en så pass gammal bil. Den är från 2002.

* Min älskade morfar gick bort förra veckan. :cry: Mormor gick bort i slutet på oktober förra året och nu var det hans tur. Det var alldeles för tidigt. :cry:

* Min höft krånglar som satan just nu, var hos sjukgymnasten igår för en bedömning inför en eventuell operation och han tog i allt för hårt trots att jag sa till, så idag blir det sängliggande läge hela dagen.

* Jag hatar att vara sjukskriven. Jag vill vara frisk och klara av att jobba heltid.

Jag har ett i-landsbekymmer av gigantiska mått.

Har eventuellt blivit erbjuden att sommarjobba på samma ställe som förra året.
Kontorstider, v.26-33. Förmodligen ett par veckors upplärning innan dess. Dålig lön men helt okej med tanke på mängden jobb (skojar inte när jag säger att jag spenderade större delen av tiden med att spela Candy Crush i slutet av sommarperioden och surfade Facebook som en idiot medan kontorsgrannarna somnade i sina stolar).

Mitt problem: Jag. Har. Ingen. Lust.

Det låter så fruktansvärt bortskämt. Jag har ingen lust att jobba.
Ser framför mig en bortkastad sommar framför en dataskärm och kvällar som spenderas med fakturering och bokföring i sambons och mitt företag. Kul. Får några dagar ledigt innan jag (förhoppningsvis) börjar skolan.

Blir inget odlande i trädgårdslandet. Ingen valp. Inget häng på bryggan för att jobba på brännan. Inget flås i skogen för att vara fitt inför skolstarten.

Nada. Pengarna kan vi dock behöva till ett sparkonto.

AAAAAARRRGH.

Gnäll till tusen.. Jäkla skitår redan typ... Men med ett å annat guldkorn förstås :love:

BRA:
Jag tog min socionomexamen 16 januari
Bäbis beräknas födas 11 mars.
Kanske byta jobb.
Rättegången mot min brukare som mordhotade mig i somras är äntligen genomförd och jag "vann".
Jag har talat om för store sonens rektor idag att nu vill jag se åtgärdsplanen för mobbing/misshandel annars går jag vidare. (ständig kamp).

DÅLIGT:
Sjukskriven pga graviditetskomplikationer.
Bäbis föddes 19 januari (fast mysigt med bäbis).
Jag dog nästan under förlossningen, 5 h operation, 8 liter blod, de tvingades operera bort både det ena och det andra för att få stopp på blödningen. Sen infektion.
Jag har jätteproblem med tarmarna sen op.
Jag har fått nervskada i benet sen op pga att de gick in i ljumsken med artärballong i försök att stoppa blödningen. -failed.
Store sonen fått stryk i skolan -igen, skolan gör inget. Pågått i snart två läsår med händelser i princip varje vecka dock inte alltid stryk. (Många polisanmälningar gjorda.)
Ena hästen dog knall och fall i hagen förra veckan.
I fredags dog en av mina bästa vänners son.
Mina bröd jag bakat senaste dagarna har blivit typ fågelmat istället.
- det är bara början på mars, hur ska resten av året arta sig.
Bäbis verkar drabbats av kolik.
Börjar få ont i själen, måste få tid att ta hand om mig själv.

Lägger till på listan:

BRA:
Företaget jag sökt jobb hos hade ringt mitt nuvarande jobb om referenser idag. (hoppas det ger mig jobbet för det lämnades goda vitsord)

DÅLIGT:
Kompisen som också ska ha barn födde 5 veckor för tidigt och den lilla flickan har jobbigt med andningen. (årets småflickor verkar ha bråttom till världen, eller så är det nåt i växjövattnet ;) )
Liten dotter sjuk med feber, barnakuten igår, blåsljud på hjärtat. (vilket är vanligt vid förkylningar dock - no worries)
Min brorsdotter 4 månader gammal har blivit allvarligt hjärtsjuk (upptäcktes igår och vi var på barnakuten samtidigt utan att veta om det) och opereras strax en första gång för att verkligen hitta felet då de är osäkra.
Min läkare på vårdcentralen har slutat, så nu börjar en ny fight ang. läkemedel etc rörande min bindvävssjukdom. Har redan blivit ifrågasatt min medicinering som är utprovad och beslutad av smärtklinikens överläkare. Den har dessutom fungerat väldigt bra.

Suckar och gör mig dagens femte kopp te i hopp om att livet ska te sig något enklare snart...

Får nog uppdatera..

BRA:
Jag fick jobbet!!! :bump:

DÅLIGT:
Dottern har ett hål i hjärtat. Kan läka ihop, kommer högst troligt inte försämras. Kontroll efter påsk.:nailbiting:
Brorsdottern har drabbats av parvovirus -som givetvis satt sig i det redan sjuka hjärtat. Flickebarnet har troligtvis även en medfödd ämnesomsättningsrubbning. :down:
Bästa vännens son som dog var inte tillräcklig olycka. Bästa vännen själv drabbades igår av en stor hjärnblödning orsakad av två okända hjärntumörer. :cry:

Aj dånnt geddit -på ren å skär småländska. :cool:

1. Folk som inte fattar enkla saker, vilket innebär att man måste lägga ner dyrbar tid på att förklara det uppenbara.
2. Den sk. "lysande idén" att måla om hallgolvet såhär nån timme innan jag bjudit folk på middag.
3. Att jag är sämst på att måla (hade det på känn, men jepp så är det. Skjut mig...)
4. Att jag var på ett event igår sponrat av jameson whisky. Do I need to say more? .....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka