Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaja gnäll gnäll gnäll. Retar mig också på att jag tidigare har "spelat cool" för att inte framstå som just girig. Fan! Så jävla onödigt. Trött på att man skall spela oberörd fastän man egentligen är ledsen.

Grämer mig också över alla pengar jag lagt ut till allas presenter senaste 1.5 åren. Hade kunnat köpa minst en Michael Kors väska till mig själv för dom pengarna istället (förstå mig rätt, men jag hade ju liksom räknat med att "få tillbaka dom" när jag fyllde år).

Men nej inte Michael Kors :crazy: (of topic haha)

Men nej inte Michael Kors :crazy: (of topic haha)

Jo!
michael-michael-kors-pink-hamilton-large-shoulder-bag-product-1-18067064-3-816776102-normal_large_flex.jpeg

Men fan har ens råd med den nu när man slänger ut 800:- på andras jävla spa-upplevelser och Xbox den här månaden.

Behöver ett glas vin och 14 cigg men nä jag är ju gravid så det går ju inte det heller. FML. :cool:

@californication Fast jag hade blivit skitledsen om jag hade blivit behandlad så av mina kompisar.
(Off topic, jäklar vad ni handlar dyra presenter. Vi är mer på nivån att födelsedagsgrisen blir bjuden på öl/ middag eller liknande.)

Jo!
michael-michael-kors-pink-hamilton-large-shoulder-bag-product-1-18067064-3-816776102-normal_large_flex.jpeg

Men fan har ens råd med den nu när man slänger ut 800:- på andras jävla spa-upplevelser och Xbox den här månaden.

Behöver ett glas vin och 14 cigg men nä jag är ju gravid så det går ju inte det heller. FML. :cool:

Michael Kors är alltid ett nej ;)
Resten säger jag JA till haha. Vinet och ciggen alltså :p

@californication Fast jag hade blivit skitledsen om jag hade blivit behandlad så av mina kompisar.
(Off topic, jäklar vad ni handlar dyra presenter. Vi är mer på nivån att födelsedagsgrisen blir bjuden på öl/ middag eller liknande.)

Yep, jag är ledsen. Det roliga är att när jag blev arg/ledsen/irriterad över nuvarande födelsedagstrådar så var det en som skrev "vill ju inte att någon skall känna sig utanför. Det är ju heller inte ett tvång att vara med, det är frivilligt". Ja men FUCK YOU BITCH för jag ÄR ledsen och jag KÄNNER MIG UTANFÖR. :cool:

I know, men det blir ju "bara" typ 2-300:-/pers (fortfarande mycket i mina ögon dock med tanke på slutresultatet).

Fan, ju mer jag skriver här i tråden så lutar det åt att strunta i deras jävla 30 års kalas. Jag kommer ändå inte kunna glädjas när dom får sina presenter och jag kommer vara tjurig och ogin hela dagen.

Yep, jag är ledsen. Det roliga är att när jag blev arg/ledsen/irriterad över nuvarande födelsedagstrådar så var det en som skrev "vill ju inte att någon skall känna sig utanför. Det är ju heller inte ett tvång att vara med, det är frivilligt". Ja men FUCK YOU BITCH för jag ÄR ledsen och jag KÄNNER MIG UTANFÖR. :cool:

I know, men det blir ju "bara" typ 2-300:-/pers (fortfarande mycket i mina ögon dock med tanke på slutresultatet).

Fan, ju mer jag skriver här i tråden så lutar det åt att strunta i deras jävla 30 års kalas. Jag kommer ändå inte kunna glädjas när dom får sina presenter och jag kommer vara tjurig och ogin hela dagen.

Fast det köper jag typ till bästis och knappt ens till närmsta familjen! :angel:

Jag hade skitit i det! :devil: Hade ändå inte kunnat gå dit utan att vara bitter.

Nix! För en annan kompis fick för bara 2 veckor sedan ett Playstation 4 av anledningen (citat) "25 är ju ändå 25".

Skall tilläggas att andra har fått fina presenter trots "vanliga" födelsedagar också (fallskärshopp, quadrokopter etc). Och inflyttningspresenter trots flyttar på 150 m från en hyresrätt till en annan (T.ex presentkort på SPA á 3500:-).

Jag känner mig sjukt girig som skriker om att jag vill ha present, men fan, jag blir faktiskt avundsjuk av att se "alla andra få". Skall väl tilläggas att jag inte fått presenter av min (fd) släktfamilj tidigare i livet heller, inte ens när jag fyllt 18, 20 eller 25 heller så min "vänfamilj" blir så mycket viktigare.

Fan, jag behöver gå i terapi.

Jag förstår dig verkligen. Jag har inte heller blivit något särskilt firad av min födelsefamilj och födelsedagar har blivit enormt viktiga för mig. Kanske just därför.

Kramar :heart

Jag förstår dig verkligen. Jag har inte heller blivit något särskilt firad av min födelsefamilj och födelsedagar har blivit enormt viktiga för mig. Kanske just därför.

Visst är det så? Att det blir extra viktigt liksom, trots att man egentligen borde bry sig mindre än dom som är vana vid det.

Kram!!! :heart:heart

Visst är det så? Att det blir extra viktigt liksom, trots att man egentligen borde bry sig mindre än dom som är vana vid det.

Kram!!! :heart:heart

Ja jag tror det iallafall. Alla människor har behov och det man inte har fått som liten försöker man ta igen som vuxen när man själv kan påverka och förhoppningsvis kan säga ifrån på ett annat sätt. Jag är barnsligt förtjust i både julklappar och födelsedagspresenter och jag tror att det hör ihop med att bland annat de behoven aldrig blev tillfredsställda när jag var barn. Både mina barn och min sambo är supernoga med att jag verkligen får just det jag önskar mig för de vet hur viktigt det är för mig. Många slutar köpa julklappar till sin partner och andra vuxna men det skulle aldrig hända här.

Jag hoppas verkligen att dina vänner inser sitt misstag och gottgör dig för det.

Jag är gnällig för jag är sjuk :(. Haft feber i tre veckor, varit till HC och tagit prover (inte fått svar ännu), men själva undersökningen visade "inget"... jag är så trött och less :cry:.
Vill göra massa saker men orkar inte, blir frustrerad över det osv... :arghh:

Räknade ihop utgifterna för månaden. Jag har mycket mindre än väntat kvar, trots att jag fick bidrag ur en fond i mitten av maj och har inte använt alla de pengarna ännu. :confused:
Alla räkningar är betalda (eller borträknade från det jag har att leva på) iallafall. Tur det...

Missat att betala fordonsskatten. Happ. Kommer alltså inte komma dom tillhanda förrän på tisdag. Fy bubblan vad jag avskyr bankgiro. Hade det varit plusgiro så hade dom varit inne i tid ju. :crazy: :mad:

Missat att betala fordonsskatten. Happ. Kommer alltså inte komma dom tillhanda förrän på tisdag. Fy bubblan vad jag avskyr bankgiro. Hade det varit plusgiro så hade dom varit inne i tid ju. :crazy: :mad:

Bankgiro suger, Handelsbanken suger.. Loggar man in på handelsbanken innan bankkontoret ens har öppnat och försöker lägga in betalning av räkning samma dag så går det inte. De borde skicka hem någon som bajsar på ens veranda när de ändå håller på...

Bankgiro suger, Handelsbanken suger.. Loggar man in på handelsbanken innan bankkontoret ens har öppnat och försöker lägga in betalning av räkning samma dag så går det inte. De borde skicka hem någon som bajsar på ens veranda när de ändå håller på...
Betalningar går väl aldrig att göra samma dag? Oavsett bank. Det är bara överföringar mellan egna konton i samma bank som går att göra samma dag.

Som tur är så har jag inte Handelsbanken. Och nu när jag tittade så såg jag att om jag reggar betalningen senast 23.00 med SEB på söndagen så är den ändå mottagaren tillhanda på måndagen. Hallelujah! :banana: Med Nordea har jag alltid behövt regga senast 22.30 på fredagen. Mäkta imponerande :cool:

Jag vill därför gnälla och bajsa på Nordea också när jag ändå håller på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka