God morgon eller något....

Somnade på allvar framåt 5 - 5.30 i morse... Telefonväckning 8.50 då hemtjänsten skulle komma 9.30.

När jag äntligen sov... ringer det på dörren och någon sliter upp dörren... "Hallå, VA??? vad mörkt det är här... sover du.... Jag kan komma senare" Dörren går igen och går i lås med ett klick. Jag trevar efter telefonen... och tittar på klockan... 7.43...

8.15 är jag någorlunda påklädd, har kaffet på gång och sitter vid TV'n... 8.30 ringer det på dörren igen och hemtjänsten ramlar in. Jag kan väl säga att jag inte var så pratsugen. Men jag var trevlig artig och Minnie for runt som ett skållat troll.

När hemtjänsten gått och jag sippat på min första slurk kaffe ringde telefonväckningen... 08.50....

I kväll ska I komma strax före 21. Så jag ska väl se till att vara hemma före 18.00....

Gruppmöte med fritidsnämnden i i eftermiddag... Jag hinner tack o lov med ett par koppar kaffe till. Men de får stå ut med att jag ser ut som ett troll i huvudet, eftersom jag inte hann duscha i morse.
 

Intressant dag... började som sagt lite tidigt... och sedan tredje phishingsamtalet från storbrittanien på en vecka, innan jag drog på mig skorna.

Och när jag drog på mig skorna, gick Minnie in i sovrummet frivilligt....
😮
Iväg till Citypassagen för gruppmöte inför decembermötet nästa vecka.
Mitt i mötet ringer telefonen igen... Det är i stort sett ALDRIG min telefon ringer, utan det är bara jag som ringer släkt och vänner... Då var det ett mobilnummer, som jag inte känner igen så jag stängde av samtalet och när vi tog en kopp kaffe lyssnade jag av svararen...
Jehovas Vittnen... Det är banne mig synd om dem. Förr var de ute och knackade dörr... Nu får de köpa kuvert och frimärken och handskicka ut brev till oss, eller ringa oss via sina egna telefoner... Jag ringde inte upp...
😛
och jag har inget behov av deras hemsida heller.

Nu är jag hemma igen, efter en snabb sväng in på apoteket och Ica Krämaren... Djupfryst om ansikte och lår... Det är urusel kvalitet i täckkjolarna man kostar på sig i prisklass 399 kronor... dragkedjorna håller inte en vinter... och i och med att det är plast numera, så är det knappt värt att byta dragkedja heller... Min stickringsmössa är supervarm. :heart Så det blir nog fina julklappar till vännerna i Norrland som beställt varsin. Jag ska se om jag kan hitta nån form av "väpnarluvemodell... så man kan vara varm om kinderna också. För idag var det bistert att åka permobil, kan jag säga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp