Godis fråga

Jag skulle säga att det är helt ok med godis om det inte är planerat Imorgon ska jag ersätta mellanmålen med choklad
Bättre att få ett infall och äta för att man är sugen just då?

Speciellt viktigt om man är ätstörd. Grunden är mat med näring i. Godis innehåller energi, inte så mycket annat.
Godis är guldkant :)
 
Jag räknar inte, äter så mycket jag är sugen på.
Godis försöker jag alltid äta efter mat för att inte bli mätt på godis 😅
Äter inte mindre mat för att jag ska äta godis efteråt.
Ibland äter jag dock chips till middag 😍
Bara för att det är gott och då klämmer jag glatt i mig en hel påse eller ett rör Pringles 😋
Inte det minsta dåligt samvete för det. Livet är för kort för att ha ågren över mat.
 
Okej men så tillexempel då på förmiddagen så äter du choklad istället för ett mera nyttigt mellan mål kan man säga?
Alltså jag menar inte att man ska säga att endel mat är NYTTIG och endel är O NYTTIGT men tillexempel så kanske yoghurt och en frukt är mera ordentligt mellan mål eller hur jag ska säga om man är hungrig. Men du tycker att det är okej att äta tillexempel choklad som mellan mål då?
Ja, jag äter choklad istället, om jag äter tex yoghurt så är risken att jag blir "för mätt" och äter mindre lunch liksom. Så chokladen räknar jag inte som mellanmål alls. Ibland äter jag en morot istället om jag har det med mig.

Jobbdagar när jag går upp tidigt äter jag frukost två gånger, sen lunch.
 
Räknar inte och tänker inte på det sättet alls. Men igår åt jag en skål godis och åt sen middag, två portioner för att det var gott, drack vi till. En annan gång kanske det ser annorlunda ut.


Självklart är det okej att äta choklad till mellis ibland, eller både och.
Okej tack för ditt svar också! Hade du ätit somvanligt på dagen igår också eller hade du ätit mindre då så du var mera hungrig på kvällen?
 
Jag har ingen större aning nä, jag räknar inte.

Har jag köpt 1,5 l läsk kan jag dricka hela eller inget alls på en kväll. Eller något därimellan. Godis köper jag oftast i lösvikt och då äter jag mig till nöjdhet. Jag kollar inte i affären hur mycket jag köper utan jag plockar det jag vill ha.

Eftersom du ställer frågan undrar jag om du upplever problem med hur mycket eller lite du äter?
Okej!
Alltså jag har haft anorexi i ganska så många år och jag är väl inte helt FRISK men jag är inte precis anorektisk heller nu. Men jag bara undrar hur andra tänker om godis och vad som är normalt för andra för att det blev en disskution om det igår. Så jag bara tycker det är intresant att veta hur andra gör!
 
Jag skulle säga att det är helt ok med godis om det inte är planerat Imorgon ska jag ersätta mellanmålen med choklad
Bättre att få ett infall och äta för att man är sugen just då?

Speciellt viktigt om man är ätstörd. Grunden är mat med näring i. Godis innehåller energi, inte så mycket annat.
Godis är guldkant :)
Ja okej tack för ditt svar också. Det är lite det som är det jag undrar hur andra gör om dom som er sätter tillexempel ett mellan mål med godis om dom är sugna på det om dom har ätit tillexempel x godisar. Alltså kanske inte att man räknar det som mellan mål om man har ätit EN godis men om man har druckit läsk och ätit x godisar liksom.
 
Jag räknar inte, äter så mycket jag är sugen på.
Godis försöker jag alltid äta efter mat för att inte bli mätt på godis 😅
Äter inte mindre mat för att jag ska äta godis efteråt.
Ibland äter jag dock chips till middag 😍
Bara för att det är gott och då klämmer jag glatt i mig en hel påse eller ett rör Pringles 😋
Inte det minsta dåligt samvete för det. Livet är för kort för att ha ågren över mat.
Tack för ditt svar också!
 
Okej!
Alltså jag har haft anorexi i ganska så många år och jag är väl inte helt FRISK men jag är inte precis anorektisk heller nu. Men jag bara undrar hur andra tänker om godis och vad som är normalt för andra för att det blev en disskution om det igår. Så jag bara tycker det är intresant att veta hur andra gör!
Det låter som din relation till mat är fortsatt komplicerad.
 
Ja, jag äter choklad istället, om jag äter tex yoghurt så är risken att jag blir "för mätt" och äter mindre lunch liksom. Så chokladen räknar jag inte som mellanmål alls. Ibland äter jag en morot istället om jag har det med mig.

Jobbdagar när jag går upp tidigt äter jag frukost två gånger, sen lunch.
Okej! Tack för svaret!
Skulle du kunna äta tillexempel godis eller nåt sånt istället för kvälls fika också eller skulle du må illa på morgonen då?
 
Jag hade ätit som vanligt, men det var gott 🤷🏻‍♀️
Okej! Jag menade inte att du borde ha ätit mindre bara så du vet så du inte tror det. Utan jag bara undrade för ibland så kanske vissa säger att dom åt mycket till middag men så har dom hoppat över lunchen tillexempel och då blir det ju såklart en annan sak. Så det var bara därför jag undrade!
 
Kan ibland äta en 100g chokladkaka och dricka en halvliter cola. Har aldrig funderat på om jag äter mindre eller inte nästa gång jag äter.
 
Okej! Jag menade inte att du borde ha ätit mindre bara så du vet så du inte tror det. Utan jag bara undrade för ibland så kanske vissa säger att dom åt mycket till middag men så har dom hoppat över lunchen tillexempel och då blir det ju såklart en annan sak. Så det var bara därför jag undrade!
Andra får tycka och tänka vad de vill om vad och hur jag äter :) Sen kan det säkert hända en annan gång att jag äter mer middag pga att jag inte hunnit luncha tex, men jag funderar liksom inte på det.
 
Kan ibland äta en 100g chokladkaka och dricka en halvliter cola. Har aldrig funderat på om jag äter mindre eller inte nästa gång jag äter.
Okej! Bara så jag har fattat men om du äter det så är det bara att du är sugen på det liksom? Och inte att du tänker det som istället för mat eller mellan mål eller nånting?
 
Generellt tänker nog människor med en okomplicerad relation till mat betydligt mindre på mat/godis och exakta mängder än vad du gör. Det är ju liksom intaget över lång tid som påverkar hälsan, inte exakt vad jag åt igår eller idag.
Ja såklart så är det så! Och det GÖR ju inget om man äter så attsäga förmycket nån dag eller förlite utan det är ju om det är på lång tid som det kan vara dåligt!
Men det är ändå därför jag undrar om andra tillexempel har ätit middag och sen äter dom godis och dricker läsk bara för att dom är sugna på det. Om dom kanske räknar det som kvälls fika då om dom brukar äta det. Eller mellan mål om det är på eftermiddagen eller så.
Eller om domflesta skulle äta mellan mål eller kvälls fika eller sånt somvanligt om dom brukar äta det även ifall dom åt mycket godis tillexempel.
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 104
Senast: LiviaFilippa
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 575
Senast: hastflicka
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 870
Senast: TinyWiny
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 250
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp