Godkända kallblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenizen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 389
L

lenizen

Jag har ett kblsto (nordistravare) som ska betäckas nästa år och nu undrar jag om det finns någon som vet var jag kan hitta någon form av förteckning på godkända hingstar, stjärntravare eller ej. :)

Sv: Godkända kallblodshingstar

Enklaste sättet är väl att beställa en hingstkatalog från STC, där finns både de norska och svenska hingstarna med, med statistik och bedömningsprotokoll. På sleipner finns inte så bra info om hingstarna, men det finns nummer till avelsrådgivare om man vill ha hjälp.

Sv: Godkända kallblodshingstar

Som sagt, beställ katalogen! Där står det om både svenska och norska hingstar, omdöme och allt... På Sleipner kan du diskutera hingstar och så, men aktiviteten brukar inte va sådär super...

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
654
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Vet ej om det är rätt tråd för just detta.. men är det någon som vet hur man kan hitta en hästs stamtavla? Försökt söka i flera år men...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka