Gödselmask

Sv: Gödselmask

De är super effektiva! Jag har en ganska liten gödselplatta tror den är på 17 kvadrat ungefär har haft mellan 3-4 hästar och i år är första gången på 3 år som jag behöver tömma plattan. Planterade in maskarna för 3 år sen och de har jobbat på bra och förökat sig rejält! Så nu när vi börjat tömma plattan är nästan allt utom det övre lagret jord! Jag betalade 500 kr för 1000 maskar nu har jag väl kanske en 10 000 i stacken. :D
Har aldrig gjort något särskilt med min stack, borde ha vänt ner övre lagret men jag är för lat :o
 
Sv: Gödselmask

Provade för rätt länge sedan och det fungerade bra här i Norrbotten.

Nu behöver vi dem inte, men skulle det behövas köper jag igen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 717
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jeg må nok kjøpe en varmbalje for det isolerte vannet jeg har fungerer ikke de dagene jeg ikke er i stallen. Så lurer på erfarenheter...
Svar
14
· Visningar
1 059
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp