Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Gödselplatta nära hus

P

plastik

Vi håller nu på att renorvera vår gamla ladugård för fullt, men de senaste dagarna har jag funderat på att eftersom gödselplattan ligger relativt nära ett hus (inga bor där permanent utan det är bara som en sommarstuga kan man säga) så kanske vi måste söka tillstånd för att få ha gödslen där?

Eller hur fungerar det?

X

xbella

beror helt på
jag bodde tidigare i bebyggt område med 4-5 grannar precis runt omkring.
hade kontakt med miljökontoret. de kom ut och tittade och sa att om jag bara hade max 2 hästar behövdes ingen gjuten platta. Bara jag såg till att gödstacken tömdes när det var tid.
Hör med din kommun.
Har hört om man har max 5 hästar behövs ingen gjuten platta, men d kan säkert variera från kommun och efter hur man bor, och hur marken är runt omkring.
Lycka till

Eftersom sånt kan variera från kommun till kommun så ska du ta kontakt med milö-och hälsovårdsnämnden. Be att få skriftligt på det du talat med dem om. Det är alltid bra att ha om något skulle krångla.

P

plastik

xbella: Jo, vi har redan en platta men den i sin tur ligger relativt nära ett hus..

jennyjenny: Okej, tack för tipset.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6496 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
2 288
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
27
· Visningar
2 305
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
9 356
Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent